Gå til innhold

Matrox G400 kontra Radeon 9100

Børge

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter med en gammel athlon 900, (Slot7) pc og trenger litt mer futt i denne og da spesielt til 3D applikasjoner. Lurer derfor på om jeg vil merke noe forskjell med å bytte skjermkort fra Matrox g400 (16Mb) til et Sapphire Radeon 9100 kort Noen som har gjort det samme?

Børge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

SlotA var det jo det het! Hehe.. Det er vel ikke mulig å få kjøpt gamle slot A prosessorer 1300MHz heller, så da får det vel bli nytt hele pakka etter hvert.

Takker for svar og regner med å kjøpe radeon 9100 kortet. Skal bare bruke maskinen et år til.

Mvh

Børge

Lenke til kommentar
Heisann!

SlotA var det jo det het! Hehe.. Det er vel ikke mulig å få kjøpt gamle slot A prosessorer 1300MHz heller, så da får det vel bli nytt hele pakka etter hvert.

Takker for svar og regner med å kjøpe radeon 9100 kortet. Skal bare bruke maskinen et år til.

Mvh

Børge

Det er rette instilling! Kjøp ny PC når den nye generasjonen kommer. Slot A stanset på 1 GHz, en GHz Intel ikke likte, hehe. Men i dag er det jo andre boller...

Lenke til kommentar

g400 kan klokkes heftig sett på en vifte (med lim) og klokk som søren, her må du bruke powerstrip dessverre rivatuner har ikke støtte for det

annet er at matrox kortene er de beste på 2d men når det kommer til 3d så er de ikke så mye å spare på, kjører fint Return to castle wolfenstein på mitt (har p3 600mhz) uten hakking =)

Lenke til kommentar

jeg har akkurat byttet fra matrox g400 (16mb) til et radeon 9100 (128 mb). Forskjellen kan ikke beskrives. Ytelsen til g400 minner om nvidia tnt2, mens ytelsen til radeon 9100 minner mer om geforce 3 evt. geforce 4 (alt ettersom).

Merker også en del forskjell i applikasjoner. Radeon kortet er mye raskere enn matroxen. Skulle vel egentlig bare mangle?

Lenke til kommentar

Hvis du skal klokke kortet ditt er det fordel med 64 mb. 64 mb utgaven har 4 ns ram, mens 128 utgaven har 5 ns. 64 mb utgaven kjører 250/230 mhz, mens 128 utgaven kjører 250/200 mhz.

Jeg kjøpte 128 mb utgaven fordi jeg ikke gadd å vente 2 uker på levering. kun 200 kr forskjell i pris.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Tenker jeg går for 64Mb modellen. Har nettopp prøvd å overklokke min trofaste og gamle G400, men forskjellen var ikke synlig :cry: og tror nok derfor jeg kommer lengre med å bytte skjermkortet. Er powerstrip optimalt for klokking av Radeon kortet?

Mvh

Børge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...