Børge Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei, Sliter med en gammel athlon 900, (Slot7) pc og trenger litt mer futt i denne og da spesielt til 3D applikasjoner. Lurer derfor på om jeg vil merke noe forskjell med å bytte skjermkort fra Matrox g400 (16Mb) til et Sapphire Radeon 9100 kort Noen som har gjort det samme? Børge Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Du vil nok merke en fin forskjell ja. Hvis du ikke spiller så innmari mye, og/eller har lite penger å bruke på dette er Sapphire Radeon 9100 64MB er kjempefint valg! Ser ut som at resten av PCen din kunne trenge en liten oppgradering også Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Du ville ha merket forskjell på 3D fronten ja. Dessuten heter det SlotA på CPU'en din :smile: Ellers kan du jo se etter ukenstilbud i diverse webshopper framover. Alltid noe snadder som dukker opp! Lenke til kommentar
Børge Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Heisann! SlotA var det jo det het! Hehe.. Det er vel ikke mulig å få kjøpt gamle slot A prosessorer 1300MHz heller, så da får det vel bli nytt hele pakka etter hvert. Takker for svar og regner med å kjøpe radeon 9100 kortet. Skal bare bruke maskinen et år til. Mvh Børge Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Heisann! SlotA var det jo det het! Hehe.. Det er vel ikke mulig å få kjøpt gamle slot A prosessorer 1300MHz heller, så da får det vel bli nytt hele pakka etter hvert. Takker for svar og regner med å kjøpe radeon 9100 kortet. Skal bare bruke maskinen et år til. Mvh Børge Det er rette instilling! Kjøp ny PC når den nye generasjonen kommer. Slot A stanset på 1 GHz, en GHz Intel ikke likte, hehe. Men i dag er det jo andre boller... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 g400 kan klokkes heftig sett på en vifte (med lim) og klokk som søren, her må du bruke powerstrip dessverre rivatuner har ikke støtte for det annet er at matrox kortene er de beste på 2d men når det kommer til 3d så er de ikke så mye å spare på, kjører fint Return to castle wolfenstein på mitt (har p3 600mhz) uten hakking =) Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 jeg har akkurat byttet fra matrox g400 (16mb) til et radeon 9100 (128 mb). Forskjellen kan ikke beskrives. Ytelsen til g400 minner om nvidia tnt2, mens ytelsen til radeon 9100 minner mer om geforce 3 evt. geforce 4 (alt ettersom). Merker også en del forskjell i applikasjoner. Radeon kortet er mye raskere enn matroxen. Skulle vel egentlig bare mangle? Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 :wink: Men egentlig var det ikke vits i å kaste bort penger på et 128mb av det kortet der siden den ikke utnytter spå mye uansett men den er fin å ha om man skal selge den en el annen gang... Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvis du skal klokke kortet ditt er det fordel med 64 mb. 64 mb utgaven har 4 ns ram, mens 128 utgaven har 5 ns. 64 mb utgaven kjører 250/230 mhz, mens 128 utgaven kjører 250/200 mhz. Jeg kjøpte 128 mb utgaven fordi jeg ikke gadd å vente 2 uker på levering. kun 200 kr forskjell i pris. Lenke til kommentar
Børge Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Hei igjen, Tenker jeg går for 64Mb modellen. Har nettopp prøvd å overklokke min trofaste og gamle G400, men forskjellen var ikke synlig og tror nok derfor jeg kommer lengre med å bytte skjermkortet. Er powerstrip optimalt for klokking av Radeon kortet? Mvh Børge Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Nei, powerstrip synes jeg ikke noe om. Jeg vil anbefale rage3d sin tweaker, som integreres fint i innstillingsmenyen. Kan hentes fra www.rage3d.com. Tror siste versjon er 3.8C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå