Livert Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Som evnetittel sier. Jeg mener det er uten 's'? Men jeg vet mange barnevern(s)pedagoger som bruker 's'. Edit: Leif Endret 27. februar 2009 av Livert Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Som evnetittel sier. Jeg mener det er uten 's'? Men jeg vet mange barnevern(s)pedagoger som bruker 's'. Edit: Leif I Store norske leksikon får man ingen treff på «Barnevernpedagog». PÅ «Barnevernspedagog» derimot får man treff, og ordet står utførlig forklart. Da kan du trekke konklusjonen selv : o ) Lenke til kommentar
Livert Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Vel, vet at det brukes med s i en del formelle sammenhenger, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at det er riktig Men jeg kan bøye meg til at det er valgfritt i det minste, hehe... Edit: På FOs hjemmeside står det i alle fall uten s. Endret 27. februar 2009 av Livert Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vel, vet at det brukes med s i en del formelle sammenhenger, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at det er riktig Men jeg kan bøye meg til at det er valgfritt i det minste, hehe... Edit: På FOs hjemmeside står det i alle fall uten s. Om et sammensatt ord utvikler seg til å få en s mellom sine to bestanddeler, er noen ganger tilfeldig. Den offisielle betegnelsen er så vidt jeg vet barnevernspedagog. At et eller annet FO-medlem skrives det på en annen måte, trenger ikke å bety noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå