Shotherra Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Kjøpte et GF4 MX420 PCI (hadde ikke AGP). Nå har jeg funnet ut at det er for dårlig og skal overklokke det, ikke noe fikling på det, kun kjøleribber + vifter. Programmet jeg skal overklokke med er Powerstrip 3.3 - det viser at kortet kan komme opp med ca dagen grafikkprosessor. Mange tester viser GF4 Mx serien ble laget som en "avløsning" for GF2 Serien har fått en del dårlige resultater innen 3DMark, Fikk 3689p på 640x480x32. Dårlig! Dette har powerstrip funnet ut: core clock - 250mhz Mem colck - 333mhz Maks clock får dere ikke vite, kommer opp i prosjektet. Det ble vist litt mer enn jeg hadde trodd så jeg tenkte jeg kunne lage proskjekt ut av det, og legge det inn på forsiden da hvis jeg får lov til det. Det ville vært greit for alle som har den serien. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Utdatert og meningsløst. De som har kjøpt MX-kortene er ikke de som har mest peiling på ytelse (generelt da). Lenke til kommentar
Xargo Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 jeg har klokket samme kortet til: core clock - 290mhz Mem clock - 400mhz :wink: dette er med 2x80mm vifter som ekstra kjøling liksom :wink: Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 mitt mål er dette: core clock - 332mhz men clock - 443mhz hvis jeg klarer dette så.... da blir det vel noe bedre Lenke til kommentar
Xargo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 mitt mål er dette: core clock - 332mhz men clock - 443mhz hvis jeg klarer dette så.... da blir det vel noe bedre mhm, jeg klarte fint dette men min ytelse i 3dmark 01 sank, så jeg stilte litt tilbake Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 mitt mål er dette: core clock - 332mhz men clock - 443mhz hvis jeg klarer dette så.... da blir det vel noe bedre mhm, jeg klarte fint dette men min ytelse i 3dmark 01 sank, så jeg stilte litt tilbake jaha.. hvordan kan ytelsen synke? tror du det er noe vits med kjøleribbe på minnet? se liit råere ut!!! hva er din løsning på kjølingen av kortet? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 jaha.. hvordan kan ytelsen synke? Når man klokker for mye vil det bli for varmt og kortet vil da ikke fungere like bra. Ved å klokke ned litt vil man få kortet til å bli kjøligere og dermed få bedre ytelse.. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Nei... her er det ikke snakk om noe senking av ytelsen.. kunn hvis jeg er nødt.... Vet at kortet blir varmt men som sagt så har jeg funnet ut løsningen! Senere skal jeg sette inn en sånn kjøler som står i sånne bagger du har med på stranden, tur, etc. De går på 12v og gir kaldluft++++++ dette skal inn i pc- og på grafikkkortet.. forventer meg å få nedi 25-20 grader ligger på 33 max!!! Det blir saker det Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hørte jeg noen rope ....tortuuuuuuuur....? Jaja, det er jo bare et GF4MX.... Lenke til kommentar
Unix Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Skjønner fremdeles ikke poenget med å klokke et GF4 420mx PCI(!!!!)... uansett så vil det ikke takle store og tunge spill slik som bf1942 uten og måtte sette ned grafikken kraftig.. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 MX kortene er ikke sååå ille..kjøpte mitt til en billig penge, og det funker som bare det. Takler alle spill jeg har (UT2003, BF1942 etc. for å nevne noen). Så det at de ikke greier det er ikke sant. Selvfølgelig er de ikke de beste kortene som finnes men men..ikke ALLE som har råd til å bruke rundt 3000,- på et 9700 Pro kort Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Vel uansett om jeg ikke kan kjøre grafikken på det beste på alle spill så kan jeg ivertfall kjøre bedre grafikk. Poenget med å oveklokke GF¤ MX420 er å å bedre ytelse i flere spill samt kjøre mer krevende oppløsning. joda det er bare et GF4 MX420 men uansaett..... Tror grafikk kortet mitt klarer å takle BF1942 med god oppløsning! :smile: Sitat-: Senere skal jeg sette inn en sånn kjøler som står i sånne bagger du har med på stranden, tur, etc. De går på 12v og gir kaldluft++++++ dette skal inn i pc- og på grafikkkortet.. forventer meg å få nedi 25-20 grader ligger på 33 max!!! Det blir saker det hva sier dere til dette folkens? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Kjører samme chippen selv på et PCI kort og har klokket det maks. Legg merke til at jeg har et merkelig mutert kamp-kjølesystem og derfor nok kan klokke mere enn deg, om du ikke har vannkjøling på GPU og RAM og da core, standard: 250. Core MAX:333, kjører den på 328 for stabilitetens skyld. RAM (DDR) standard: 400. RAM MAX: 472, kjører på 462 fordi jeg er redd for å ødelegge den, da GPU ram har en tendens til å bli ødelagt for ingenting uten forvarsel. Lenke til kommentar
salomo Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 jeg har klokket samme kortet til: core clock - 290mhz Mem clock - 400mhz :wink: dette er med 2x80mm vifter som ekstra kjøling liksom :wink: Da har du klokket det til MX440. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Kjører samme chippen selv på et PCI kort og har klokket det maks.Legg merke til at jeg har et merkelig mutert kamp-kjølesystem og derfor nok kan klokke mere enn deg, om du ikke har vannkjøling på GPU og RAM og da core, standard: 250. Core MAX:333, kjører den på 328 for stabilitetens skyld. RAM (DDR) standard: 400. RAM MAX: 472, kjører på 462 fordi jeg er redd for å ødelegge den, da GPU ram har en tendens til å bli ødelagt for ingenting uten forvarsel. jaha? Så rammen kan bi ødelagt av overklokking....? Er det pga av for mye varme utvikling? jeg har planlagt kald luft kjøling og venter bare på å få fatt i delene jeg trenger.... Lenke til kommentar
dp Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 mitt agp geforce 4 mx 420 gikk fra 250/333 til 340/460. gikk fra 2900 poeng i 3dmark til 3600poeng. dette på en p3 733 cpu. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Fikk du 2900p i 3d mark og deretter når du klokket det så fikk du 3600? Det var rart! jeg fikk ca 3700 uten å klokke det! Det jeg lurer mest på er hvordan dere har løst kjølingen på GF4 MX420? vifter (80mm), ramsink, bedre kjøler til 3D kort? Det hadde vært fint å vite det! :wink: Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Nå har jeg blitt ganske utolmodig med venting av overklokking på skjermkortet så nå går jeg i gang. Jeg har en80mm vifte som bråker litt når den får luftmotstand så derfor kjører jeg den på 7v. er det nok? eller må jeg bruke 12v? Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få festet viften? Som de fleste av dere kommer til å nevne skruer, ja det går men vil helst ille skade ribben, tenkte på trelim . Er det noen annen type lim, etc som jeg kan bruke? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
jagmaster Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hei! Mitt kort står på core 250 og memory 405. hvor mye kan man overklokke kortet før det er nødvendig med vifte?? PIII 700 MHz 512 Mb ram Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Kjører samme chippen selv på et PCI kort og har klokket det maks.Legg merke til at jeg har et merkelig mutert kamp-kjølesystem og derfor nok kan klokke mere enn deg, om du ikke har vannkjøling på GPU og RAM og da core, standard: 250. Core MAX:333, kjører den på 328 for stabilitetens skyld. RAM (DDR) standard: 400. RAM MAX: 472, kjører på 462 fordi jeg er redd for å ødelegge den, da GPU ram har en tendens til å bli ødelagt for ingenting uten forvarsel. jaha? Så rammen kan bi ødelagt av overklokking....? Er det pga av for mye varme utvikling? jeg har planlagt kald luft kjøling og venter bare på å få fatt i delene jeg trenger.... jeg har brent og/eller skadet 3 grafikkort i mitt liv. Kun 1 av dem var serlig varme. plutselig takker bare rammen for seg. Selfølgelig kan man klokke mere med bedre kjøling, men alle kort har et maksimum. Et lite tips her da: 1. klokk opp kortet til en nice hastighet og start et openGL spill (helst) og spill noen minutter. Visst det kommer grafikkfeil som "tuttifrutti-farger" eller det ser ut som vekkene flyr alle veier OSV så avslutter du spillet med en gang og klokker ned litt. Klokk opp om du ikke får grafikkfeil. 2. finn den hastigheten som IKKE har noen grafikkfeil (for eksempel 33 mhz) 3. ta den hastigheten og sett den ned med 10 mhz. Da burde du ha et stabilt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå