Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nybygget server står fast i post

Anbefalte innlegg

skrudde i dag sammen en enkel server for cs/vt, men den henger seg opp i post flaks som jeg for tiden har med hardware.

delene brukt;

INTEL ASPEN HILL V BOXED BOARD FBDIMM NS

KINGSTON Memory/ 2GB 667MHz DDR2 ECC CL5 DIMM Intel Validated (KVR667D2E5/2GI)

INTEL XEON X3230 LGA775 2.66G 8MB 65NM 1066MHZ BOX (BX80562X3230)

mist 500 eller 600w.

bygget på antistatisk matte gått over med trykkluft mot støv samt armlenke.

er koblet etter skjemaet som medfølger med 8pin+24pin strøm til hovedkort og en rambrikke i.

bygget virtualisering/filserver boksen min på kort i samme s3000 serien uten noen problemer, ram og cpu er begge på listen over støttet hardware.

går i en evigvarende loop i post virker det som, kan poste led kodene når jeg kommer hjem, men fant ikke noe behjelpelig info for de i manualen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skrudde i dag sammen en enkel server for cs/vt, men den henger seg opp i post flaks som jeg for tiden har med hardware.

delene brukt;

INTEL ASPEN HILL V BOXED BOARD FBDIMM NS

KINGSTON Memory/ 2GB 667MHz DDR2 ECC CL5 DIMM Intel Validated (KVR667D2E5/2GI)

INTEL XEON X3230 LGA775 2.66G 8MB 65NM 1066MHZ BOX (BX80562X3230)

mist 500 eller 600w.

bygget på antistatisk matte gått over med trykkluft mot støv samt armlenke.

er koblet etter skjemaet som medfølger med 8pin+24pin strøm til hovedkort og en rambrikke i.

bygget virtualisering/filserver boksen min på kort i samme s3000 serien uten noen problemer, ram og cpu er begge på listen over støttet hardware.

går i en evigvarende loop i post virker det som, kan poste led kodene når jeg kommer hjem, men fant ikke noe behjelpelig info for de i manualen.

Vet ikke hvilken hw erfaring du har, men prøv og starte opp uten minne (kun cpu og psu) og hør om du får rett feilkode. Regner med at intel sine mb er rimelig godt dokumenterte. etterhvert prøver du felere og flere komponeneter til du ser det stopper. skulle ingenting funke så er det en god kjangs for at mb er doa.

EDIT: skriveleifer

Endret av Depressure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...