Catkin Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hei! Jeg savnet en liten oversikt over treff og events her i tegneseriedelen. Jeg har ikke full oversikt over nøyaktig dato på alle, men posten oppdateres etterhvert som jeg får tak i informasjon. Desucon Desucon er en messe som arrangeres en gang i året på høsten. Det legges fokus på japansk kultur, anime og manga. I fjor ble Desucon 3 holdt i Oslo Kongressenter (OKS), som har plass til maksimum 2400 folk i følge brannforskriftene. Men det dukket opp rundt 3200 i løpet av hele dagen. Det letes nå etter nye, større lokaler. Det vil være konkurranser, boder, fanart, foredrag, band og stands fra forskjellige organisasjoner og firmaer og masse mer. Hovedsponsoren er Neo-tokyo, som tar for seg alt av Japanske produkter. Leker, katteører, dilldall, manga, cd-er, og alt du kan tenke deg. Neo-tokyo har vært med siden Desucon 1. Du kan nå bidra til neste Desucon med forslag og feedback. Man har også muligheten til å melde deg på som Carecrew, Medic, vakt og andre ting. Japani - Informasjon om Desucon Desucon - Blogg Desucon - Galleri Bidra her Soracon Soracon er et sommercon med fokus på fans. Med mottoet “av fans, for fans”. Denne arrangers om sommeren. I motsetning til Desucon, som er tenkt på som en måte å spre interesse for japansk kultur, og litt mer for "folk flest", er Soracon et litt mindre arrangement som mer retter seg etter allerede eksisterende fans, med litt mer fokus på anime og manga. Cosplay er frivillig og det vil bli kostymekonkurranser, men du kan stille i akkurat hva du vil. Soracon holdes over to dager i Oslo og vi regner med rundt 200-300 besøkende. Eventet er delt opp i en utedag og en innedag for å kunne dekke både behovet fra communityet om et sosialt event og behovet for å ha et ordentlig event med cosplaykonkurranse og mer som hører til. Dato er ikke fastsatt, men jeg regner med at det blir 50 kr som inngangspenger. Soracon - Japani Soracon - Galleri Informasjon fra Desu.no (Fra i fjor!!) Vil du bidra? Animeaften Her er du velkommen til å møte og nyte anime sammen med likesinnede. Animeaften Oslo arrangerer faste filmkvelder med anime med flere visningsspor. Visningene er normalt på fredager, og det bare å dukke opp. De første to visningene er gratis, men deretter er det nødvendig med et årsmedlemskap i Animeaften Oslo. Lokalet er i Helga Engs bygning som tilhører Utdanningsvitenskapelig Fakultet (UV) ved Universitetet i Oslo (UiO), på Blindern universitetsområde. Universitetet i Oslo har en kartside over UiO som viser hvor Helga Engs hus ligger. Den inneholder også detaljerte ruteopplysninger og detaljerte kart. Dette lokale kartet viser hvor på blindern universitetsområde Helga Engs bygg er lokalisert. Visningene våre foregår i auditorium 1, 2 eller 3 som ligger til høyre for hovedinngangen i Helga Engs. Toaletter kan man finne i underetasjen og det er en pratekrok i motsatt ende av vestibylen i forhold til hovedinngangen. De ber besøkende dog om å holde støynivået nede og ikke misbruke bevegelsesfriheten dette innebærer. Program for våren 2009 fredag 6. mars: 1730-2030 Animeaften Millennium Actress (film, 87min) Big-O II 11-13 (finale) fredag 13. mars: 1730-2030 Animeaften Nana (live-action film) Saiunkoku Monogatari 26-27 fredag 20. mars: 1730-2030 Animeaften Future Boy Conan (2 episoders smakebit) Wolfs Rain (2 episoders smakebit) Saiunkoku Monogatari 28-29 fredag 27. mars: 1800-2100 Animeaften Blue Submarine No 6 episode 1-3 (90min) Saiunkoku Monogatari 30-32 fredag 3. april: 1730-2030 Animeaften Blue Submarine No 6 episode 4 (finale) (50min) Saiunkoku Monogatari 33-34 Årsmøte fredag 10. april: 1730-2030 Animeaften - påske Påske. Ingen visning. fredag 17. april: 1730-2030 Animeaften Only Yesterday (118min) Saiunkoku Monogatari 35-36 fredag 24. april: 1730-2030 Animeaften A.D. Police (1999)(90min) Saiunkoku Monogatari 37-39 (finale) fredag 1. mai: 1730-2030 Animeaften - 1. mai Ingen visning. fredag 8. mai: 1730-2030 Animeaften Stormy Night (Arashi no Yoru)(110min) Black Lagoon Second Barrage 1-2 fredag 15. mai: 1730-2030 Animeaften Metropolis (107min) Black Lagoon Second Barrage 3-4 fredag 22. mai: 1730-2030 Animeaften Jin-Roh: The Wolf Brigade (98min) Black Lagoon Second Barrage 5-6 fredag 29. mai: 1730-2030 Animeaften Patlabor 2: The Movie (125min) Black Lagoon Second Barrage 7-8 fredag 5. juni: 1730-2030 Animeaften 5 cm/second (film, 65min) Nana, anime (2 episoders smakebit) Black Lagoon Second Barrage 9-10 fredag 12. juni: 1730-2030 Animeaften - avslutning Sommeravslutning Vexville. Japansk CGI-Film. 2007 (109min) Black Lagoon Second Barrage 11-12 (finale) Animeaften - Japani Aicon Aicon er Norge sitt sitt første convention for alt som har med "Boyslove" å gjøre, også kjent som Shonen-Ai. Boyslove og Shonen-Ai er den delen av japansk populærkultur som bygger fascinasjonen ved homofile forhold mellom menn. Det mest brukte navnet på dette er "Yaoi", selv om yaoi egentlig er den mer seksuelt rettede grenen av sjangeren. Det kommer til å bli avholdt i samme helg som Soracon, en gang tidlig på sommeren. I tillegg vil også Aicon, i likhet med Desucon og Soracon sitt Maid-crew, ha sitt eget Butler-crew. Aicon - Japani Linker Tråd for Treff, Sosialt og Event på Japani - Her er det mulighet for å bli med på Lolita-treff (botanisk hage m/pikinik), J-rock night, Japansk matkveld og masse mer! Cosplay.no - Cosplay NORWAY er Norges første og eneste offisielle cosplay-side. Siden ble opprettet i samarbeid med Japani NORWAY, og skal holde dere oppdatert med informasjon om cosplay og andre kostymerelaterte ting og utstyr. Animanga - Historien om Cosplay Cosplay.com Norges teknisk-naturvitenskapelige universitets animeklubb med ukentlige visninger Animenord Anime.no AnimeInfo - Wikipedia Posten vil oppdateres gjevnlig, og jeg vil redigere den om jeg finner feil. Si ifra om dere ser feil, eller ønsker at jeg skal legge til noe! Domo arigato! Mvh Venom VIKTIG - Nytt arrangement! NeoTokyo på Steen & Strøm Sted: Steen & Strøm Magasin, Oslo Sentrum Når: 18. mars til 14. april "Steen & Strøm kommer til å ha japansk tema over en periode, blant annet med kunstutstilling, Japan-relaterte arrangementer og en stand fra NeoTokyo! Vi i DirtyWorker planlegger selvfølgelig å gripe denne sjansen til å skape liv og røre. Vi tenker på ting som J-fashion, cosplay, konkurranser og episke annonseringer. På åpningsdagen, onsdag 18. mars, vil det være tale ved den japanske ambassadøren og foredrag ved en japansk kunster. Invitasjoner med mer info kan hentes på NeoTokyo. Stay tuned 4 moar!" Informasjonen er funnet på Japani's nyheter og oppdateringer. Endret 14. mars 2009 av Venom 2 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Belønnes med en sticky/pinned Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Flott tiltak, Ida! Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 hvorfor er dette pinna? viste egetlig ikke at det var noen cons er i norge, bortsett fra desucon som var veldig lite, var det ei? men i japan har du jo comiket for doujinshi og tokyo anime fair. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Fordi det er en fin oversikt for de som vil følge med på Events og oppdateringer som kommer. Det kom veldig mange på Desucon i fjor. De leter etter nye, større lokaler pga det. Det hadde du sett om du leste hele tråden. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 3200=O trodde det max kom til å være sånn 500. men.. mange av dem var nok emo, så det regnes vel ikke=\ Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) De planlegger å kanskje holde Desucon 4 i Oslo spektrum. Regner med at det blir litt i inngangspenger, da. Endret 27. februar 2009 av Venom Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Oppdatering "NeoTokyo på Steen & Strøm Sted: Steen & Strøm Magasin, Oslo Sentrum Når: 18. mars til 14. april Steen & Strøm kommer til å ha japansk tema over en periode, blant annet med kunstutstilling, Japan-relaterte arrangementer og en stand fra NeoTokyo! Vi i DirtyWorker planlegger selvfølgelig å gripe denne sjansen til å skape liv og røre. Vi tenker på ting som J-fashion, cosplay, konkurranser og episke annonseringer. På åpningsdagen, onsdag 18. mars, vil det være tale ved den japanske ambassadøren og foredrag ved en japansk kunster. Invitasjoner med mer info kan hentes på NeoTokyo. Stay tuned 4 moar!" Informasjonen er tatt fra Japani's nyheter og oppdateringer Endret 14. mars 2009 av Venom Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Flott tiltak.. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Takker og bukker Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 animeaften sounds kinda kwl, og; fredag 20. mars: 1730-2030 Animeaften Future Boy Conan (2 episoders smakebit) Wolfs Rain (2 episoders smakebit) Saiunkoku Monogatari 28-29 så har jeg ikke sett noen av animeene. er det noen aldersgrense elns? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Det tror jeg neppe det er. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 aight, then i might check it out:P Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet om det er slike eventer i Bergen? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Woah... Gammal tråd Fleire enn meg her som skal på Desucon i år? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hvor/når er det? Har aldri vært det før, men har lyst Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Desucon er ifrå 25-27 juni i Oslo, trur eg http://www.desu.no/ 26-27, tydeligvis Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Whoo Er ikke tvang å kle seg ut? Mulig jeg tar turen da avhengig av jobben...Kanskje jeg skal kjøpe Bleach kostyme litt tidligere da (hadde tenkt å bruke til halloween - Ichigo hollow form) med maske Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Noen som har peiling på slike eventer i Bergen? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Whoo Er ikke tvang å kle seg ut? Mulig jeg tar turen da avhengig av jobben...Kanskje jeg skal kjøpe Bleach kostyme litt tidligere da (hadde tenkt å bruke til halloween - Ichigo hollow form) med maske Er ingen tvang, men er sjølvsagt morosamt å kle seg ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå