Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

rettferdighet mellom kjønnene i stedet for likestilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vold er uakseptebelt uansett grunn.

Du snakker vel ikke om fremprovosert voldtekt?

Vold er selvsagt uakseptabelt! Den statestikken viser til hvor mange som er blitt skadet osv. Dvs. mesteparten av disse tallene kan være av gutter som slåss på byen og som begge parter er med på å hetse opp.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Voldteksststatistikken inneholder ingen informasjon om hvor mange av tilfellene som er uprovoserte voldtekttilfeller heller.

Det er fordi alle voldtekter er uprovosert.. Legemsbeskadigelse og annen type vold kan godt være fra to gutter som krangler osv, gjengopprør. Blind vold og provosert vold er to forskjellige ting. Voldtekt er blind vold.

Så.. Kanksje du bare skal godta at menn er mye mer utsatt for vold enn kvinner er for voldtekt, siden det er det tallmaterialet som er tilgjengelig kan si noe om?

La oss se hva som skjedde i byen min for et par helger sida. Det var minst 7 rapporterte voldhandlinger (ingen av dem blind vold) og kun 1 voldtekt av en 15 år gammel jente. Om dette skulle bli statestikk, ja da hadde gutta vunnet. Skjønner?? Tror du at jenter får gratis taxi fordi de er gullbarna? Nei, det er fordi det er de som trenger det mest i følge min overbevisning.

Forøvrig morsomt at du stadig maser etter kilder, men ikke kommer med en ensete kilde som beviser det du selv sier. (Og nei, barnehageutredningen jorde ikke det - snarere tvert imot)

Som jeg sa, om det ikke finnes en lov for kvotering, ja så er det godt mulig at loven kommer, i og med at man har laget slagplaner om det. Og ja, jeg krever beviser for disse tallene dere kommer med, det hadde dere også gjort hadde dere vært meg.

Ut i fra postene på denne siden, kan det jo virke som om du nå er imot kvotering, noe du har virket positiv til tidligere i tråden. Hva mener du egentlig, både om kvotering, og forskjellige fysiske krav til kjønnene?

Jeg er FOR moderat kvotering, og IMOT radikal kvotering. Sånn, da vet du det! Du får legge sammen 2 og 2..

Edit: Det er så utrolig gøy å se at alle guttene er enig med hverandre her uansett hva en av dere sier..!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg har mine tvil om at kvinnene fikk kjempet seg oppover ved å syte som en unge i en forumtråd sånn som guttene på det forumet her gjør, at de griper hver lille sjanse i slike tråder til å synes synd på seg selv :roll:

Jeg snakker for meg selv, men jeg skal sitte i fengsel for å nekte militærtjenesten og siviltjenesten. Så det er ikke bare "klaging" i forumtråder nei.

Denne forskjellsbehandling alene burde være nok til å få kvinnene til å holde helt kjeft og heller nyte sitt år med frihet og lykke i stedet for et år med slaveri og frihetberøvelse for staten.

At man mister et år av livet sitt den dagen man blir født og det viser seg at kjønnet er mann er galt. Det er ingen tvil om at det er bedre og mer lønnsomt å være kvinne i dagens samfunn basert på dette ene argumentet alene.

Når jeg leser andre argumenter i denne tråden kjenner jeg at jeg blir provosert, selv om ingen av disse sakene tidligere har engasjert meg. Gratis Taxi til kvinner?? Mindre krav?? Kvotering?? Det er en dyster utvikling vi går i møte :(

Men vi som er menn får kjempe en kamp om å få bedre vilkår! Selv skal jeg skal jobbe aktivt med å rekruttere nye total nektere.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle tolke ordet "likestilling" ville jeg sagt at det var å se på personen, uavhengig av kjønn, i den grad det er mulig.

Like krav for yrker er absolutt likestilling. Hvordan noen kan hevde noe annet skjønner jeg ikke.

At jenter har lavere krav enn gutter for militæret, politiet etc. er greit nok, men å kalle det "likestilling" er bare sprøyt. Dette er god gammeldags diskriminering på bakgrunn av kjønn.

Jeg er 100% enig i at jenter kun vil ha med de tilfellene der diskrimineringen (likestillingen?) går i deres retning.

Hvor mange jenter kjemper for obligatorisk verneplikt for jenter? Obligatorisk verneplikt for begge kjønn ER likestilling.

Jeg utdanner meg innen teknologi, og det er ikke måte på hvor mye gutter skal diskrimineres i forhold til jenter i denne bransjen/utdanningen. Vi snakker gratis tur med fest og morro før utdanningen starter, egne datasaler for jenter, lavere opptakskrav og det er mye lettere å få jobb.

Er dette likestilling?

Feminister kan ta seg en STOR bolle.

Jeg ser også at det er noen oppegående jenter i tråden, bra jobbet :)

Lenke til kommentar
Edit: Det er så utrolig gøy å se at alle guttene er enig med hverandre her uansett hva en av dere sier..!

Har gutter/menn sånn jevnt over sagt mye forskjellig? I grunn tror jeg at flertallet av gutter/menn som har kommentert og konstantert sitt syn om denne saken, skyldes at det er menn som føler seg urettferdig behandlet. Derfor vil det samme kjønn i ganske mange tilfeller være enig med hverandre... Tror du ikke?

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle tolke ordet "likestilling" ville jeg sagt at det var å se på personen, uavhengig av kjønn, i den grad det er mulig.

Like krav for yrker er absolutt likestilling. Hvordan noen kan hevde noe annet skjønner jeg ikke.

At jenter har lavere krav enn gutter for militæret, politiet etc. er greit nok, men å kalle det "likestilling" er bare sprøyt. Dette er god gammeldags diskriminering på bakgrunn av kjønn.

Jeg er 100% enig i at jenter kun vil ha med de tilfellene der diskrimineringen (likestillingen?) går i deres retning.

Hvor mange jenter kjemper for obligatorisk verneplikt for jenter? Obligatorisk verneplikt for begge kjønn ER likestilling.

Jeg utdanner meg innen teknologi, og det er ikke måte på hvor mye gutter skal diskrimineres i forhold til jenter i denne bransjen/utdanningen. Vi snakker gratis tur med fest og morro før utdanningen starter, egne datasaler for jenter, lavere opptakskrav og det er mye lettere å få jobb.

Er dette likestilling?

Feminister kan ta seg en STOR bolle.

Jeg ser også at det er noen oppegående jenter i tråden, bra jobbet :)

Mye riktig, men bytt ut "jenter" med feminister.

Det finnes plenty av jenter som ser hykleriet til feministene og er enig i at det i dag er mannen som diskrimineres på flere områder.

Feministene er på ingen måte representanter for sitt kjønn da faktisk de fleste jenter jeg har snakket med om likestillingsspørsmål ikke er enig med feministene på de fleste punkter.

Feministene kommer ofte med beskyldinger om at man er mannsjovinist og kvinnehater hvis man i det heletatt kritiserer deres "likestilling" (diskriminering til fordel for kvinner) eller deres hyklerske holdninger.

Dette er hersketeknikker for å "stoppe opp" debatten, og hører ikke hjemme i noen serriøs diskusjon.

Når de kommer med disse beskyldningene er det bare å påpeke at dette er hersketeknikker som er uakseptabelt og at man ikke er noen kvinnehater men heller en feministhater.

Hvis du ser på f.eks ottar sine kjernesaker så vil du finne ut at de aller fleste kvinner i Norge er uenig med dem, selv om de selv påstår at de representerer kvinnen og kjemper kvinnens sak (da under dekke av "likestilling" selvfølgelig).

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Vi menn er enige fordi vi opplever mye av den samme diskrimineringen! ;)

Og flesvik har helt rett, det er feministene som kaster om seg med mannsjåvinist og grisunge hver gang noen kritiserer deres likestillingskamp, som var veldig riktig og legitim på 60-70-tallet, men som ikke er nødvendig i dagens samfunn. Vi skaper et problem ved å tolke alt dithen at det er diskriminerende, når vi egentlig bare burde si "Ferdig!" :)

Lenke til kommentar

Dere er nå veldig kjappe med å slenge ut feministbegrepet negativt synes jeg. Så fort man stiller seg bak kvotering eller at det skal være oppnåelige fysiske krav, ja så er man plutselig en hunndjevel som har kommet for å spise opp guttene til frokost.

Dere ser kun dere selv(hankjønnet) virker det som? Og ikke grunnen til hvorfor man må kvotere inn og også hvorfor man må ha lavere krav. Eneste dere er opptatt med er å parodere hvor urettferdig det er at døra nå blir mer og mer åpen for jenter. Synes det er flott at kvinner får komme først i køen inn i et mannsdominert yrke, dvs. om hun har de samme kvalifikasjonene som mannen hun gikk foran..

Dette er en pendel som vil roe seg etterhvert selvfølgelig! Dette er ikke et evigvarende prosjekt. Det vil holde på til det blir jevna ut.. Så får de som vil bare slå seg vrang i mellomtida, uten at det har betydning for saken.

Det er mindre enn 10 år siden at menn med samme utdanning som kvinner fikk mere betalt for likt arbeid. Rettferdig??

Åh herre.. nå sitter det vel 10 gutter og skriver milevis lange sure innlegg som svar til innlegget. :roll: Jeg blir veldig glad om en gutt der ute faktisk klarer å forstå hva jeg mener.. Men det er visst umulig virker det som.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Åh herre.. nå sitter det vel 10 gutter og skriver milevis lange sure innlegg som svar til innlegget. :roll: Jeg blir veldig glad om en gutt der ute faktisk klarer å forstå hva jeg mener.. Men det er visst umulig virker det som.

Jeg forstår, men er uenig. To vidt forskjellige ting. ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å forstå folk som vil prøve og oppnå likestilling gjennom diskriminering Melisma.

Dette gjør vel at det ikke er så mange gutter som "forstår deg" og feministene når de påstår at de jobber for likestilling og sammtidig kjemper for diskriminering til fordel for kvinnen. Og når man sammtidig ser at det kunn går en vei så blir man jo lett frustrert og sjønner ikke hva feministene mener med "likestilling", for ordbokdefinisjonen er tydeligvis feil ihvertfall.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Melisma Synest du det er rettferdig at jenter menst di går på skolen som matros eller lignende får tilbud om lerlingplass før skolen er ferdig uansett karakter? menst gutter må slost om resten av plassene, ha gode karakterer osv.

Slik var det vertfall når jeg var ferdig, å det virket jævlig urettferdig ut for meg vertfall

Endret av CopyDog
Lenke til kommentar

Jeg gav masser av eksempler på diskriminering av menn i sammfundet i Innlegg #120 melisma som er kjempet gjennom av feminister, og du klarte ikke å komme opp med et eneste eksempel en gang på det motsatte (selv om menn topper alle de "dårlige statistikkene" (selvmord, sosiale utskudd, osv.)).

Når det gjelder kvotering så sier det seg vel selv at dette er diskriminering, og det finnes egenklig ikke noe som heter moderat kvotering (det er alltid en søker som er best og aldri to som stiller helt likt, og med mye færre kvinnelige kvalifiserte søkere til en stilling enn menn sier det seg selv at det i de aller fleste tilfeller vil bli diskriminering og kvotere inn kvinnen).

Og når det gjelder f.eks. aksjeselskapstyrer og politiske instutitasjoner er det kunn radikal kvotering da det settes krav om en hviss prosent uansett hvor mange kvalifiserte kvinnelige søkere man har.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Hvis kvinnene er like smarte og flinke som menn hvorfor er det...

- ... mye flere menn i lederstillinger?

- ... så godt som ingen kvinner blant de 100 beste sjakkspillerne i verden? http://ratings.fide.com/top.phtml?list=men

- ... så godt som ingen kvinner blandt de smarteste menneskene i verden? http://onemansblog.com/2007/11/08/the-mass...the-highest-iq/

- ... ingen kvinnelig Charles Darwin, Albert Einstein, Galileo Galilei, Beethoven etc.

- ... ikke valgt en kvinnelig president i USA enda?

- ... menn som alltid får heder for å være de morsomste i verden? http://xo.typepad.com/blog/2006/05/the_100_funnies.html , http://thecrazydreamer.blogspot.com/2007/0...ople-alive.html

Fakta er at kvinner alltid har vært det mindre dominante kjønnet. Selv i den verdenen vi lever i hvor fysisk styrke betyr svært lite i forhold til for flere tusen år siden. At menn alltid har styrt er ikke fordi vi kan løfte mer i benkpress, men rett og slett det er fordi slik menneskene er skapt. Jeg skjønner derfor ikke vitsen med at de prøver å kjempe seg inn i noe de egentlig ikke er skapt for.

Og ikke tro på noen måte at jeg hater kvinner e.l. Jeg bare sier at det er sånn menneskene er, og det eneste man kan godta er at man er født med det kjønnet man er.

Lenke til kommentar
Debatten angående likestilling er interessant. Spesielt fordi det opptar meg mye. Ikke fordi jeg er jente og helst vil se at utfallet av debatten gagner med selv mest (eller kjønnet mitt om jeg får si det slik), men fordi jeg er opptatt av rettferdighet.

For meg handler likestilling om rettferdighet, muligheten til like muligheter mellom kjønnene. Kvinnekampen var viktig en gang i tiden, for kvinnene hadde ingen økonomiske rettigheter før i tiden, og de ble sett på som en eiendom under mannen.

MEN, det betyr ikke at jeg sier meg i mot mye av det som blir nevnt i denne debatten. Er det noe som opptar meg mest, er det faktisk mannens rettigheter. Jeg blir så ekstremt provosert når det er menn som må i militæret, mens flest kvinner kan få slippe om de ikke ønsker det. Det er for meg urettferdighet i praksis.

Det samme gjelder fars rettigheter. Jeg kjenner jeg nesten blir sint ned i tærne. Jeg mener at man kan OG er like gode foreldre som kvinner. Riktignok kan de ikke gi pupp, men menn kan så utrolig mye annet.

Hva jeg vil med mitt innlegg? Jeg vil bare si at det finnes faktisk en del kvinner der ute som synes menns rettigheter er like viktige som kvinners rettigheter. Absolutt. Men visste dere faktisk at kampen for kvottering egentlig startet i skolen, at det egentlig var forbeholdt menn, fordi man ønsket flere mannlige lektorer/lærere inn i skolen?

Jeg ser nytten med kvotering, men jeg ser også at rettferdighet er viktig. Uansett, for meg er dette en kamp om rettferdighet. Og når jeg en gang er så heldig og kanskje får barn, så håper jeg at min kjære tar ut like mye permisjon som meg, dvs. at den blir delt 50/50, faktisk vil jeg oppfordre han til det.

:thumbup:

- ... så godt som ingen kvinner blant de 100 beste sjakkspillerne i verden? http://ratings.fide.com/top.phtml?list=men

- ... så godt som ingen kvinner blandt de smarteste menneskene i verden? http://onemansblog.com/2007/11/08/the-mass...the-highest-iq/

- ... ingen kvinnelig Charles Darwin, Albert Einstein, Galileo Galilei, Beethoven etc.

- ... menn som alltid får heder for å være de morsomste i verden? http://xo.typepad.com/blog/2006/05/the_100_funnies.html , [url="http://thecrazydreamer.blogspot.com/2007/01/top-ten-funniest-people-

1, 2, 3, 4, 5, 6. Hvor lenge var det siden likestillingen begynte, og hvor lenge er det til sterotype forskjellen er død? Alt før 1920(omtrent, presist år er vanskelig å anslå) blir egentlig irrevant. USA er også irrevant siden de er veldig religiøse.

Vis utviklingen fortsette som i dag, burde du utsette spørsmålet omtrent 8 generasjoner.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Menn jobber, og det kulturelt sett forventes det mer av menn enn av kvinner.

Fordi flere menn spiller sjakk til å begynne med.

Er du seriøs? Du synes det er rart det ikke har vært mange brilliante kvinnelige forskere eller klassiske komponister? Du er ikke klar over at det er først nå nylig at kvinner har fått samme mulighet til å utdanne seg som menn har hatt hele tiden?

Herregud. For bare noen måneder siden var det der et argument for at svarte er dummere enn hvite.

Igjen, kulturelt.

Du har enten store problemer, eller så var du ironisk. Jeg håper på det siste.

Lenke til kommentar

TUSEN TAKK FOR TIPSET!

Hvis jeg noen gang blir sjef, skal jeg aldri ansette en kvinne.

Hvorfor?

Jo.

Selv om hun har 6 i alle fag, så VET jeg at takket være den kvoteringen dagens samfunn praktiserer, så tilsvarer en dame-sekser en manne-firer. Så da ansetter jeg heller mannen med 4er i alle fag.

Skjønner?

Damer kan ikke ha TO marginer.

Hvis de på skolen får høyere karakter enn fortjent, så vil alle sjefer vite om det, og regne om dame-karakter til reell karakter. I praksis teller en dame 6er som en manne-4er. Og siden mannen i det minste er ærlig, får han jobben.

Beklager, men hver gang jeg ser en kvinne i en høy stilling, lurer jeg på hvordan hun fikk jobben.

En ting er sikkert. En kvinnekarakter må deles på 2 for å få en mannekarakter. De to kjønnene konkurrerer åpenbart ikke på samme klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...