Yavel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 takk Gapwick for og ha så stor innsikt og til melisma kanskje du bør finne bevis på at det er en regel som sier at det skal være en viss prosent men i typisk kvinne yrker. og jeg legger meg ser dere i morra Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Statlig initiert likestillingsarbeid i barnehage og skole 1996-2007 For barnehagens del bygger det nye plangrunnlaget på Handlingsplan for likestilling i barnehagene 2004-2007 og sluttrapporten fra denne perioden. Dette plangrunnlaget bygger videre på tidligere arbeid, målsettinger og organisering. Det stadfestes at likestilling er et ledd i kvalitetsutviklingen i barnehagen, forankret i rammeplanen fra 1995 og den nye planen fra 2006, og har to hovedmål: 1. Flere menn i barnehagene – 20 prosent menn innen utgangen av 2007. 2. Likestilling og likeverd skal ligge til grunn for all virksomhet og pedagogikk i barnehagene. Handlingsplan for likestilling i barnehagene Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det står ingenting om kvotering der, bare "ulike tiltaksplaner og fokus på rekruttering av flere menn". Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Statlig initiert likestillingsarbeid i barnehage og skole 1996-2007 For barnehagens del bygger det nye plangrunnlaget på Handlingsplan for likestilling i barnehagene 2004-2007 og sluttrapporten fra denne perioden. Dette plangrunnlaget bygger videre på tidligere arbeid, målsettinger og organisering. Det stadfestes at likestilling er et ledd i kvalitetsutviklingen i barnehagen, forankret i rammeplanen fra 1995 og den nye planen fra 2006, og har to hovedmål: 1. Flere menn i barnehagene – 20 prosent menn innen utgangen av 2007. 2. Likestilling og likeverd skal ligge til grunn for all virksomhet og pedagogikk i barnehagene. Handlingsplan for likestilling i barnehagene Det er her ingen særfodeler for menn og det er heller ikke noen radikal kvotering av menn (ikke noe kvotering i det heletatt faktisk). Det står bare at de hadde som mål og få inn flere menn og at de ville ha 20% menn i 2007 (vet ikke en gang om dette ble innfridd) Desverre dette holder ikke mål. Prøv igjenn. Endret 3. mars 2009 av flesvik Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) -i Stavanger er det satt opp gratis taxi for kvinner mhm, for det er så mange gutter som blir voldtatt og angrepet av jenter på lørdagskvelden, ja for vi leser jo om det i avisene hver helg gjør vi ikke det? "Mann i 20 årene voldtatt av jente/jentegjeng" .. Tåpelig forsøk på å vri om til egen vinning.. -egene parkeringsplasser for kvinner se kommentaren min over. Synes det blir for dumt når man skal misbruke absolutt alt, slik du gjør her nå. -Mye større satsing på forskning, ol på brystkreft og andre "kvinnesykdommer" til tross for at f.eks mange flere menn har og dør av prostatakreft. Link? -lavere karakterkrav for jenter i gym (mens gutter ikke får noe lavere krav i Norsk selv om det er bevist gang på gang at menn er dårligere generellt i språk) Hahahahaha Jeg ler meg ihjel. Du er vel ikke seriøs nå? -Masser av politiske kvinnegrupper i partiene, mens det eneste for menn er mannspanelet som karita valgte ut feministiske menn og som ikke har noen realistisk makt Hvis det er så ille så får mannfolk reise seg opp og slåss da vel! Hva tror du kvinnfolka måtte gjøre? Ser dere ikke grunnen til at kvinner blir kvotert inn? Det er da en grunn til dette! Men greit nok, ikke la barnebarna deres få leve ut drømmen sin om det skulle være i disse yrkene. Stående applaus for dere! flesvik: ja, om det ikke finnes en lov, så kommer den nok rett rundt hjørnet.. Endret 3. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Lest igjennom hele tråden og må ærlig si at den blir ganske latterlig for mitt vedkommene. En ting er at ingen helt ser ut til å dele synet til Melisma, som stadig krever bevis for motpåstander til påstandene hun selv ikke kan bevise. (er ikke den eneste som har påpekt dette) Jeg har lyst til å ta noen praktiske eksempler som på jeg på ingen måte har bevis på, men bruker for å sette ting i perspektiv. Noe som ser ut til å gå igjenn er spørsmålet om militæret, og derav opptakskrav. Hvis det skulle bryte ut krig vil ihvertfall jeg ha den mest kvalifiserte personen ved siden av meg. En som kan ta de rette beslutningene i kampens hete, en som kan se over ryggen min og hjelpe til både fysisk og psykisk. En som kan sikre at jeg kommer trykt hjem. Og da gir jeg ærlig talt blaffen i om det er en jente eller gutt. Gjennomsnittlig er definitivt guttene sterkere enn jentene, men det betyr absolutt ikke at de alltid er det. Hvis de med mørkt hår er gjennomsnittlig sterkere enn de med lyst, betyr det ikke at det alltid er tilfelle. Det finnes mange gutter som er langt mindre kvalifiserte enn jenter, derfor bør selvfølgelig de som er mest kvalifisert bli tatt inn. Derfor bør ikke opptakskravene bli enklere for jentene, den som er mest kvalifisert burde få jobben. Det er likestilling. Uansett om det kommer til militæret eller høye bedriftsjobber. Og dette skal selfølgelig gjelde begge veier. Jeg føler jeg bruker tesje her, men er visst det som må til. Ser du blir kraftig hisset opp Meslima, vær så snill å la diskusjonen holde seg på et saklig nivå. "Hvis det er så ille så får mannfolk reise seg opp og slåss da vel! Hva tror du kvinnfolka måtte gjøre?" Hva tror du det er vi holder på med i denne tråden? Endret 3. mars 2009 av Cuz Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Men greit nok, ikke la barnebarna deres få leve ut drømmen sin om det skulle være i disse yrkene. Stående applaus for dere! Nå er du bare utrolig usaklig. Hvilke yrker blir kvinner aktivt holdt utenfor, mener du? Grunnen til at enkelte yrker har lav kvinnenadel er rett og slett at enkelte yrker ikke tiltrekker seg kvinner. Og det samme gjelder for yrker med lav mannsandel. Endret 3. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Jeg synes ikke man skal ta hensyn til kjønnsorganet. De individuelle forskjellene er langt viktigere. Man skal alltid ansette den som er best kvalifisert. Rart, men jeg kommer ikke på NOEN tilfeller der den harde virkeligheten vil være snillere mot kvinnen. Dessuten, hva med menn som oppfører seg som kvinner, eller er født med spinkel beinbygning og svake muskler? Sett at disse mennene oppfyller kvinnekravene, men ikke mannekravene? Han blir ikke sterkere at å skjære at seg ballene, men han vil endelig kunne få jobben -som kvinne! Hvis kvinnekravene er strenge nok, hvorfor skal så menn ha margin? Endret 3. mars 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva tror du det er vi holder på med i denne tråden? Jeg har mine tvil om at kvinnene fikk kjempet seg oppover ved å syte som en unge i en forumtråd sånn som guttene på det forumet her gjør, at de griper hver lille sjanse i slike tråder til å synes synd på seg selv Gapwick: Jeg sier da ikke at kvinenne blir holdt utenfor!? Det jeg sier er at om man skal høyne kravene til guttene sine, ja da kan det være at barnabarnet ditt ikke klarer kravet, og ikke får komme inn. Jeg ser jo selvfølgelig at det ikke går an å få et gram med forståelse fra folk i denne tråden her, og ja svaret er nok fordi 99,99% av de som er med her er gutter. Kom til kvinneguiden og diskuter der istedet for. Til og med i denne tråden så er ikke likestilling tilstede. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva tror du det er vi holder på med i denne tråden? Jeg har mine tvil om at kvinnene fikk kjempet seg oppover ved å syte som en unge i en forumtråd sånn som guttene på det forumet her gjør, at de griper hver lille sjanse i slike tråder til å synes synd på seg selv etter det jeg har lest så er det du som syter melisma Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Gapwick: Jeg sier da ikke at kvinenne blir holdt utenfor!? Det jeg sier er at om man skal høyne kravene til guttene sine, ja da kan det være at barnabarnet ditt ikke klarer kravet, og ikke får komme inn. Ja, det får så være. Jeg synes ærlig talt at forsvaret bør være det et av de siste stedene for å fire på kravene. Samme for brannmenn, leger og politi. Endret 3. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Nå har jeg holdt meg stille i denne tråden for lenge.. Har fulgt med litt, og eneste grunnen til at det ikke er noen likestilling i denne tråden er at jeg fortsatt ikke har sett deg, Melisma, besvare argumenter med annet enn latter og vas. Hva med å heller komme med saklige svar og argumenter i stedet for krav om linker og kilder, når du selv ikke klarer å komme opp med noen kilder for dine påstander annet enn en tekst om at man har som mål å få inn 30% menn i barnehagene, og null og niks om dine egne påstander om kvotering for menn. Angrep er det beste forsvar, sies det. Og det er akkurat det jeg ser her. Du klarer ikke å komme med kilder og forsvar til dine egne argumenter, så du latterliggjør heller de som kommer med argumenter i stedet for å besvare de på en voksen og saklig måte. Mest latterlige svaret jeg har sett av deg hittil i denne tråden er svaret ditt til flesvik som helt tydelig har noen gode eksempler, der du bevisst plukker ut de eksemplene du har lyst til, og setter han som person i dårlig lys i stedet for å faktisk besvare argumentene hans. --- Nå.. Skal du være sånn, så kan jeg besvare en av dine tidligere eksempler, og snu det til mitt favør på en like barnlig måte som ikke henger på greip. Jeg krever at det skal være mer fokus på å utvikle mindre og tynnere agurker, så jeg som mann kan ha lik mulighet som en kvinne til å putte en agurk i mitt kjønnsorgan. Bare fordi jeg er mann, skal ikke det stå i veien for at jeg skal ha denne muligheten. Sånn.. Da er det bare å lene meg tilbake, og vente på at Melisma skal fortelle meg hvor dårlige poenger jeg har, med å kalle meg barnslig og sytete.. Endret 3. mars 2009 av Smurstafa Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Som sagt så om det ikke finnes en lov om kvotering for menn, ja da er jeg rimelig sikker på at det kommer. Jeg har jobbet i barnehager selv, hvor det har kommet fler og fler mannlige ansatte inn, det luktet kvotering over hele barnehagen. Og ja, om det å få en agurk inn i tissen var kravet for å jobbe ibarnehage, ja da synes jeg faen meg at man skulle begynne å dyrke tynne små for gutta.. Man må tilpasse og tilrettelegge så alle har en sjans, ikke bare ta hensyn til det ene kjønnet. Og disse kravene er laget av.. hmmmm menn?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 -i Stavanger er det satt opp gratis taxi for kvinner mhm, for det er så mange gutter som blir voldtatt og angrepet av jenter på lørdagskvelden, ja for vi leser jo om det i avisene hver helg gjør vi ikke det? "Mann i 20 årene voldtatt av jente/jentegjeng" .. Tåpelig forsøk på å vri om til egen vinning.. For å ikke snakke om alle mannfolka landet rundt som blir uskyldig mistenkt for å ha voldtatt ei like dritings jente/dame etter et ons, hvorpå hun har angret seg og beskyldt mannfolket for å ha voldtatt henne. I flesteparten av sakene blir mannen dømt for voldtekt, selv om hu var med på det like mye som herren. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Og?? Verden er urettferdig, sånn er det. Mange kvinner som har blitt voldtatt og som ikke blir trodd. Det er ugress på begge sider av gjerdet. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 For å ikke snakke om alle mannfolka landet rundt som blir uskyldig mistenkt for å ha voldtatt ei like dritings jente/dame etter et ons, hvorpå hun har angret seg og beskyldt mannfolket for å ha voldtatt henne. I flesteparten av sakene blir mannen dømt for voldtekt, selv om hu var med på det like mye som herren. Løgn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Sånn kan da jeg også lage på Exel Men hadde vært interessant å se en nyere statestikk. Jeg kommer ikke med påstandene mine fordi jeg vet jeg har rett, men fordi jeg tror det. Så all kontrainformasjon er nyttig info jeg får med meg videre. Endret 3. mars 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Angående voltekter så vil de som sier at man kanskje ikke skal gå utfordrende kledd bli latterliggjort, men alle er vel enig i at å gå med gullkjede og vifte med tusenlapper er som å be om å bli ranet? Endret 3. mars 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Sånn kan da jeg også lage på Exel Men hadde vært interessant å se en nyere statestikk. Jeg kommer ikke med påstandene mine fordi jeg vet jeg har rett, men fordi jeg tror det. Så all kontrainformasjon er nyttig info jeg får med meg videre. Tja, her har du tall for Oslo i 2007: http://www.politi.no/pls/idesk/docs/f20519...ktioslo2007.pdf Den gjennomsnittlige saksbehandlingstiden forvoldtektsanmeldelser har gått opp fra foregående undersøkelse. I 2004 lå saksbehandlingstiden på 262 dager, mens den i 2007 hadde steget til 341 dager. Lengre saksbehandlingstid kan blant annet forklares med økt arbeidsbelastning grunnet flere anmeldte voldtekter. Oppklaringsprosenten har økt fra 35,0 % i 2004 til 43,8 % i 2007. For voldtektsforsøk ligger oppklaringsprosenten lavere (11,4 % i 2007). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå