Melisma Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Badgirls: Jenter med temperament, egoistiske, setter seg selv foran alle rundt, lyver, sladrer, lager drama, utroskap, hyppig bytting av seksualpartnere. Ja, du ser tegninga? Det er aldri et kjedelig minutt rundt disse. Dette ser sikkert ikke så tiltrekkende ut, men av en eller annen grunn så får disse jentene veldig mye positiv oppmerksomhet fra gutter. Dette kan kanskje være falsk selvtillit som er så tiltrekkende, fordi guttene ser på disse som løvinnene og ikke som pusekatter? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) - Jente med temperament er awesome. Du, Melisma, er jo beryktet for temperamentet ditt ;p - Egoister er vi alle sammen, noe du selv er veldig enig i. - Å lyge, gjør de fleste av oss fra tid til annen. - Everybody loves Drama! - Utroskap er ingen tiltrukket av. Utroskap er å bryte tillitten til hverandre og sprer bare negativitet. Spesielt hvis man ikke forstår grunnen til utroskapet. - Hyppig bytting av sexpartnere. Noen stempler henne med en gang som en løstøs. Jeg synes hun er sterk som tør å gå imot det sosiale presset samfunnet legger på henne, og jeg berømmer henne for å leve ut sin seksualitet Hvorfor være med kjedelige jenter når man kan være med ei jente med futt i? Endret 9. mars 2009 av Raijin Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor være med kjedelige jenter når man kan være med ei jente med futt i? Enig med den. Men så skal det sies at min kjæreste er den snilleste jenta jeg vet om! Hun begynte å gråte når hun ikke hadde penger til røde kors, fordi hun nettopp hadde kjøpt seg kjole. ^^ Men jeg finner henne fortsatt ufattelig tiltrekkende! Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dude, Dama di er Awesome Som bringer meg til poenet: Det er noe kult og positivti oss alle sammen. Så er det opp til hver enkelt av oss å finne ut hvilke verdier det er vi verdsetter mest hos andre mennesker. We are all Awesome Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Men til dere andre guttene: Hvem hadde dere valgt? Du som liksom er så brutal i alt du sier brutal_mann, hvem hadde du valgt? Snill eller slem? Siden du "ler" av jenter som snakker om snille gutter..? Hun som er uten hemninger i senga Pluss hun som er alt annet enn en drama queen... :rool: Seen 'nough of them... mao den perfekte kombinasjon av hore og madonna. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vi er alle thrillseekers, og derfor har det med snill og slem ikke noe med hva vi velger å gjøre. Derimot har man stereotypifisert badguys til å være de som gir denne spenningen, mens den såkalte nice guyen er den stabile og rolige karen. Men det er kun en stereotype. Man kan ha preferanser, at man foretrekker bad eller nice guy, men man kan ikke sette en konklusjon på at man kun går for det ene. Jeg personlig tiltrekkes mer av de som fremstår som søte / snille / uskyldige jenter, men om en såkalt "bad girl" viser at hun kan gi meg et thrill så sier jeg ikke nei. Denne spenningen skaper tiltrekkning, og man kan ikke basere et særiøst forhold på kun det selv om mangel på spenning trolig vil drepe et forhold. Derfor sier jenter at de gjerne vil ha en nice guy, det stabile forholdet, mens de ender opp med en badguy, thrill giveren, uten noe annet å bygge forholdet på. Nice guyen kan være det ultimate forholdet i deres øyne, men siden stereotyp nice ikke får jenta tiltrukket så blir det forholdet aldri kommet i gang, mens stereotyp badguy skaper spenning og tiltrekker jenta men viser seg å ikke være forholdsmateriale. M.a.o. derfor man leser ofte om at forholdene med disse stereotyp av badguys, thrill giverne, ikke utvikler seg men splittes. Dette gjelder både jenter og gutter, heterofile og homofile. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Kom over følgende konkrete eksempel på kvotering i kvinners favør i dag: http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/kvotar/ Særskilte kvotar... Integrert master (sivilingeniørstudia) ved Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet 30 studieplassar for kvinner på datateknikk 10 studieplassar for kvinner på kommunikasjonsteknologi. Videre finnes følgende: http://www.samordnaopptak.no/info/poengber...g/kjoennspoeng/ Kjønnspoeng Til enkelte studier gis det kjønnspoeng. Poengene gis som en del av skolepoengene og regnes med i kvoten for førstegangsvitnemål. Det gis 2 poeng til kvinnelige søkere til følgende studier: * 2- og 3-årige ingeniørstudier (unntatt kjemi og optikk) * maritime høyskolestudie * landbruksstudier ved statlige høyskoler * informatikkstudiet ved Høgskolen i Østfold * 5-årig informatikkstudier ved Universitetet i Oslo * siv.ing.-studiene ved Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) (unntatt industriell kjemi og bioteknologi, industriell design) Det gis 2 poeng til mannlige søkere til følgende studier: * veterinær- og dyrepleierstudiene ved Norges Veterinærhøgskole Endret 11. mars 2009 av SimDaDim Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Genialt. Menn skal kvoteres inn i dårligere yrker enn de ellers ville hatt, kvinner skal kvoteres inn i bedre yrker enn de ellers ville hatt. Hvis man ikke ønsker kjønnsdominerte yrker, bør man starte med holdningskampajer. Ikke senke kravene for enkelte. Resultatet blir at man ikke tør ta kvinnelige ingeniører eller mannlige sykepleiere seriøst, for man VET at de sneik i ansettelseskøen, og antakelig ikke er like flinke som sine kolleger. Likestilling er når alle konkurrerer på like vilkår. Om et yrke ender opp med flest menn eller flest kvinner, så er det fordi av de kandidatene som søkte på jobben, var disse de beste. Mer likestilt og rettferdig kan det ikke bli. Å dele folk inn i grupper utifra kjønn er like middelaldersk som å dele folk inn etter hudfarge. Det eneste stedet hvor man faktisk kan rettferdiggjøre slik inndeling er toaletter og dusjer. Endret 11. mars 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Å dele folk inn i grupper utifra kjønn er like middelaldersk som å dele folk inn etter hudfarge.Det eneste stedet hvor man faktisk kan rettferdiggjøre slik inndeling er toaletter og dusjer. Point! Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Genialt. Menn skal kvoteres inn i dårligere yrker enn de ellers ville hatt, kvinner skal kvoteres inn i bedre yrker enn de ellers ville hatt. Hvis man ikke ønsker kjønnsdominerte yrker, bør man starte med holdningskampajer. Ikke senke kravene for enkelte. Resultatet blir at man ikke tør ta kvinnelige ingeniører eller mannlige sykepleiere seriøst, for man VET at de sneik i ansettelseskøen, og antakelig ikke er like flinke som sine kolleger. Likestilling er når alle konkurrerer på like vilkår. Om et yrke ender opp med flest menn eller flest kvinner, så er det fordi av de kandidatene som søkte på jobben, var disse de beste. Mer likestilt og rettferdig kan det ikke bli. Å dele folk inn i grupper utifra kjønn er like middelaldersk som å dele folk inn etter hudfarge. Det eneste stedet hvor man faktisk kan rettferdiggjøre slik inndeling er toaletter og dusjer. +1 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hva hvis kvinnen har samme utdannelse og kvalifikasjoner og erfaring som mannen, men bedriften har allerede 20 andre mannfolk på huset. Hvorfor ikke velge kvinnen? Det folk henger seg opp i her er denne type kvoteringen som er av den "radikale" sorten. Hva med den moderate sorten? Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hva hvis kvinnen har samme utdannelse og kvalifikasjoner og erfaring som mannen, men bedriften har allerede 20 andre mannfolk på huset. Hvorfor ikke velge kvinnen? Som jeg alt har nevnt tidligere: Schiefloe hadde en undersøkelse, hvor han fant at som regel når kvinner og menn søker på samme jobb, med samme kvalifikasjonene osv, så er det tilfeldig hvem som får jobben. Da går det vel mer på hvem som skaper det beste førsteintrykket, vil jeg tro Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Beste inntrykket, eller en vanesak å ansette det bestemte kjønnet. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Beste inntrykket, eller en vanesak å ansette det bestemte kjønnet. Som sagt, i følge en undersøkelse, som jeg har kildehenvist til - så fant han ikke noe statistisk bevis på at når menn og kvinne stiller med like kvalifikasjoner til en jobb, så får kvinnen jobben like ofte som mannen. Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Eller at man for eksempel har bedre erfaringer med kvinnelige sykepleiere, og derfor ansetter kvinnelige sykepleiere. Eller omvendt, med for eksempel mannlige anleggsarbeidere eller økonomer. Lenke til kommentar
Godot Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Eller at ansetteren rett og slett er en gammel gris som vil ha litt eyecandy på jobben. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hva hvis kvinnen har samme utdannelse og kvalifikasjoner og erfaring som mannen, men bedriften har allerede 20 andre mannfolk på huset. Hvorfor ikke velge kvinnen? Som jeg alt har nevnt tidligere: Schiefloe hadde en undersøkelse, hvor han fant at som regel når kvinner og menn søker på samme jobb, med samme kvalifikasjonene osv, så er det tilfeldig hvem som får jobben. Da går det vel mer på hvem som skaper det beste førsteintrykket, vil jeg tro I dette tilfellet vinner kvinnen om hun er feminin, har dyp kløft, et varmt blikk og myke røde lepper. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Eller at ansetteren rett og slett er en gammel gris som vil ha litt eyecandy på jobben. Trenger ikke være gammel gris for å ansette eyecandy. En kan også være meget innsiktsfull og forstå mellomennekselige mekanismer. Som igjen fører til økt produktivitet. Fred Olsen sa en gang i en sak angående hvorfor SAS gjorde det så elendig, mens Singapore Airlines gjorde det så himla bra "Men så har da de sine SingapåreGørlsch dah..." En uttalse som vekket enhver feminist i dette landet! Men gamle Fred har et poeng. Det er bittert for folk å innrømme. (Det undergraver vår frie vilje ser du). Men pene jenter, som er kvalifisert til jobben, det finnes ikke bedre. Lenke til kommentar
Godot Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Eller at ansetteren rett og slett er en gammel gris som vil ha litt eyecandy på jobben. Trenger ikke være gammel gris for å ansette eyecandy. En kan også være meget innsiktsfull og forstå mellomennekselige mekanismer. Som igjen fører til økt produktivitet. Fred Olsen sa en gang i en sak angående hvorfor SAS gjorde det så elendig, mens Singapore Airlines gjorde det så himla bra "Men så har da de sine SingapåreGørlsch dah..." En uttalse som vekket enhver feminist i dette landet! Men gamle Fred har et poeng. Det er bittert for folk å innrømme. (Det undergraver vår frie vilje ser du). Men pene jenter, som er kvalifisert til jobben, det finnes ikke bedre. En gammel gris kan også være en kvinne som vil ha litt unge mannebein å sjå på. Men hadde jeg skrevet "ei gammel purke" hadde vel noen tatt seg nær av det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hva hvis kvinnen har samme utdannelse og kvalifikasjoner og erfaring som mannen, men bedriften har allerede 20 andre mannfolk på huset. Hvorfor ikke velge kvinnen? Dette er ikke poenget. Hvis både mannen og kvinnen er like, så må det være slike tilfeldigheter som avgjør det. Men denne situasjonen kan ikke gymlæreren forutse når han gir henne 6 på coopertesten for å halvjogge 4 runder. Opptakskomiteen på universitetet kunne heller ikke forutse det da de ga henne den siste skoleplassen pga. de 2 kvinnekvoteringspoengene. Hvis en mann og en kvinne med identiske karakterer søker på samme jobb, ville jeg gitt jobben til mannen. Han har FORTJENT sin 6'er i gym. Samme gym-karakter betyr ikke like sterke muskler. (Hvis det er en muskeljobb. Jeg ville ignorert gymkarakteren i en kontorjobb.) Hvis kvinnen krever at jeg stiller lavere fysiske krav til henne i en reell arbeidssituasjon, så er hun på feil sted. Endret 12. mars 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå