Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

rettferdighet mellom kjønnene i stedet for likestilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Du burdte bli standup komiker selv, for det der er det mest latterligste innlegget hittil..

 

Beklager, men hver gang jeg ser en kvinne i en høy stilling, lurer jeg på hvordan hun fikk jobben.

 

 

Nå får du gi deg.. Nå begynner det bare og bli tåpelig og jævlig irriterende.

 

Gardinfantomet: Hvorfor er det lavere fysiske krav tror du?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvis jeg noen gang blir sjef, skal jeg aldri ansette en kvinne.

Hvorfor?

Jo.

Selv om hun har 6 i alle fag, så VET jeg at takket være den kvoteringen dagens samfunn praktiserer, så tilsvarer en dame-sekser en manne-firer. Så da ansetter jeg heller mannen med 4er i alle fag.

Har du store planer om å bli daglig leder for en Bunnpris-butikk, eller? Innen høyere utdanning er det ingenting som skiller kjønnen ad, annet enn at kvinner ved enkelte linjer kan få to tilleggspoeng ved inntak.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at kvinner og menn på en eller annen måte må konkurrer i samme klasse.

Og hvis kvinner alltid slkal få høyere karakter enn menn, så vil sjefer lære seg til å trekke fra noen poeng for å bestemme hvor flink kvinnen EGENTLIG er.

Det viktigste er jo at hun KAN jobben.

 

Hvis skolen skal pynte på kvinnens karakterer, så må sjefene trekke fra en tilsvarende poengsum.

 

 

Og for femte gang:

Hva skjer med en spinkel mann som såvidt oppfyller kvinnekravene?

Får han jobben, eller må han skjære av seg testiklene først?

 

Jeg er en spiinkel mann som fikk 3 i gym. Svakere kvinner fikk 6 uten engang å bli svette.

Hvorfor kan man ikke kreve at kvinner som ønsker 6 i gym, faktisk TRENER SELV?

 

Det er ikke slik at alle gutter er født til styrke, og alle kvinner er dømt til å være svake.

Svake gutter oppfordres til å TRENE, og DET KAN JENTER OGSÅ.!!!

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at kvinner og menn på en eller annen måte må konkurrer i samme klasse.

Og hvis kvinner alltid slkal få høyere karakter enn menn, så vil sjefer lære seg til å trekke fra noen poeng for å bestemme hvor flink kvinnen EGENTLIG er.

Så, fordi de har en fordel i gymtimene på videregående får kvinner alltid høyere karakterer enn menn? Jeg følger ikke.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare der man er snillere med kvinner...

Blant annet militæret hadde annerledes krav, utrolig nok.

 

Jeg ble desverre født med kukk. Hadde jeg ikke hatt den pølsa mellom beina, hadde jeg hatt det mye lettere i militæret.

 

Heldiigvis er i det minste brannvesenet kjønnsnøytrale. De nektet å gi kvinner lavere krav, simpelthen fordi en brannslange og en pasient veier det samme, uansett hvem redningsman/kvinnen er.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
(...) Innen høyere utdanning er det ingenting som skiller kjønnen ad, annet enn at kvinner ved enkelte linjer kan få to tilleggspoeng ved inntak.

Det er vel nettopp ved disse enkelte linjene som menn gjerne vil inn på... men i motsetning til kvinnene får de ikke disse to poengene i tillegg.

Lenke til kommentar

Gym, militæret og brannvesenet, altså. Hva har det å gjøre med ansettelsesprosessen i bedriften du leder?

 

Det er vel nettopp ved disse enkelte linjene som menn gjerne vil inn på... men i motsetning til kvinnene får de ikke disse to poengene i tillegg.

Jeg sa ikke at jeg var en tilhenger av det, jeg ville bare påpeke at å si at "en kvinnekarakter må deles på 2 for å få en mannekarakter" er komplett idiotisk.

Lenke til kommentar
Jeg ble desverre født med kukk. Hadde jeg ikke hatt den pølsa mellom beina, hadde jeg hatt det mye lettere i militæret.

 

 

Si meg, tror du det er lettere å tisse med en vagina? I overført betyning så betyr det at selvom kravene er lavere for kvinner, så betyr ikke det at de har det lettere som du prøver å fremstille her.

 

For meg så er det like tungt å bære et barn som det er for en mann å bære 2. Det var et eksempel. Skjønner??

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg ble desverre født med kukk. Hadde jeg ikke hatt den pølsa mellom beina, hadde jeg hatt det mye lettere i militæret.

 

 

Si meg, tror du det er lettere å tisse med en vagina? I overført betyning så betyr det at selvom kravene er lavere for kvinner, så betyr ikke det at de har det lettere som du prøver å fremstille her.

 

For meg så er det like tungt å bære et barn som det er for en mann å bære 2. Det var et eksempel. Skjønner??

 

Hvis det er snakk om militæret så har jenter det mye enklere enn gutter, det er det vel liten tvil om.

 

Det finnes også menn som synes det er like tungt som deg å bære ett barn, men disse for ikke særbehandling fordi..

Lenke til kommentar

Unntak finnes av absolutt alt. Jeg har ennå til gode å se en jente slå en gutt i håndbak, og jada det har helt sikkert dere gjort, men det er sjelden vare skulle jeg tro.

 

Og det er dette er selvsagt grunnen til at kravene er lave, og ikke fordi jenter er gullbarna til læreren som folk prøver å presse gjennom her..

 

Hvordan har jentene det lettere enn guttene i militæret bortsett fra lavere krav? Får de særbehandling av noe slag?

Lenke til kommentar

Først må jeg si; ja, jeg syntes ting til tider har gått litt langt.

 

Det er noe med dette at vi ønsker et mest mulig effektivt samfunn, der man vil ha folk som er godt egnet til å gjøre en jobb. Dette fører til mest mulig produktivitet, og alle kommer best mulig ut av det. Når vi plutselig stopper opp, og begynner å vektlegge andre ting en "best egnet", hva skjer da?

 

Jo, vi risikerer å rett og slett sakke ned utviklingen, skape ekstra arbeide for oss selv. Dette har ingen verdens ting å gjøre med at kvinner er dårligere rustet eller linkede, dette går begge veier. Menn har svake områder de også, og det er like galt at disse skal kvoteres inn.

 

Ta f.eks NTNU. Om jeg ikke husker helt feil, har de hatt en kampanje for å rekruttere kvinner til å søke realfag. Jeg husker ikke om det var et arrangement eller hva det var, uansett så var det lukket slik at kun kvinner kunne delta. Da spør jeg, har man ikke da gått andre veien? Hvorfor i alle dager skal man utelukke menn bare fordi det er så mange av oss som pleier å gå på et slikt studie? Kan dette ha noe med at folk "kjenner sin plass", og dermed også søker seg dit?

 

Jeg vil gå så langt som å si at det å kvotere inn er å gå imot naturen. Har kvinner andre egenskaper enn menn? Ja, både fysiske og psykiske andre egenskaper. På enkelte områder har kvinner generelt mye, mye større peil en gutter. Hvorfor skal man ikke da utnytte nettopp dette? Hvorfor vil ikke dere kvinner drive med det dere er flinkest til, slik som vi gutter som regel vill?

 

Er det ikke mer nedverdigende å måtte kvoteres inn på noe, enn å faktisk klare å komme inn på lik linje med alle andre?

 

**Der røyk vel alle mine kjangser til å finne den store "forumsflørten" her inne... *

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Skal jeg gå inn på kvinneguiden og mase på at folk skal komme på et annet forum? Nei takk..

 

SimDaDim: Hvorfor kan ikke bare alle guttene jobbe på verksted og gjøre det de er flinkest til? Du skjønner hvor dumt det høres ut eller?? Er du helt lik alle andre gutter?? Har du samme kunnskaper og samme ferdigheter som kompisnene dine? Selvsagt har du ikke det, fordi du er unik.

 

Det er nedverdigende å kvoteres inn når man ikke har kvalifikasjoner nok ja, men kvoteres inn fordi det mangler kvinner der, det er ikke nedverdigende i den forstand.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
SimDaDim: Hvorfor kan ikke bare alle guttene jobbe på verksted og gjøre det de er flinkest til? Du skjønner hvor dumt det høres ut eller?? Er du helt lik alle andre gutter?? Har du samme kunnskaper og samme ferdigheter som kompisnene dine? Selvsagt har du ikke det, fordi du er unik.

 

Dette er jo hele poenget! Alle gutter er forskjellige, det er også STORE forskjeller på kjønnene når det gjelder interesser og hva man er flinke til. Hvis en jente er flinkere enn en gutt til å skru på biler, er det ingen som vil nekte henne det. Hvis en gutt har veldig lyst til å jobbe som sykepleier er det også kjempeflott, men jeg vil ikke at en dårligere kvalifisert mann skal gå foran en kvinne.

 

Det eneste vi vil er at man skal få en skoleplass, jobb, plass i militæret etc. på bakgrunn av personlige egenskaper, og ikke kjønn.

 

De jentene jeg har gått i klasse med på ntnu har ikke visst hva de gikk til en gang! De ble "lurt" til å søke fordi de fikk inntrykk av at dette var en super linje for folk som bare vil ha det gøy. De slet seg gjennom IT grunnkurs og var langt mindre interessert i hva de drev med enn guttene. Mange av guttene i klassen har programmert og skrudd på PC'er siden ungdomsskolen, og har et helt annet utgangspunkt enn jentene.

 

Selvsagt finnes det jenter som liker å programmere og, men det er en typisk manneting.

 

Hvorfor er det ikke likestilling å se bort fra kjønn?

Lenke til kommentar
Skal jeg gå inn på kvinneguiden og mase på at folk skal komme på et annet forum? Nei takk..

 

SimDaDim: Hvorfor kan ikke bare alle guttene jobbe på verksted og gjøre det de er flinkest til? Du skjønner hvor dumt det høres ut eller?? Er du helt lik alle andre gutter?? Har du samme kunnskaper og samme ferdigheter som kompisnene dine? Selvsagt har du ikke det, fordi du er unik.

 

Det er nedverdigende å kvoteres inn når man ikke har kvalifikasjoner nok ja, men kvoteres inn fordi det mangler kvinner der, det er ikke nedverdigende i den forstand.

skjønner du ikke hva han skrev, eller prøver du bare å skape en såkalt forum-krangel?

 

det er vel ikke noe tvil hvis man bruker fornuft og logikk at den personen som er mest kvalifisert til en jobb får jobben uten at man ser på hvilket kjønn personen har.

 

Det er jo det som er forstyrrende og totalt feil i dagens samfunn, kjønnet på personen skal ikke ha noe med kvalifikasjonene til en person.

 

Du skriver at det er like tungt for deg å løfte et barn som det er for en mann å løfte to barn, hmm ja greit nok det. Men mannen er da 200% mer effektiv enn deg og den mannen burde da få bedre "karakter" enn deg,

 

Menn er mer fysisk overlegne og kvinner er mer psykisk overlegne, dette har vært slik i mange år og selvsagt er det noen unntak. Men hvis man sammenligner to personer som får akkordlønn, person 1 klarer å utføre 100 oppgaver, person 2 utfører 50 oppgaver, De kan gjerne være to menn, to kvinner eller mann og kvinne, spiller ingen rolle. Personen som utførte 100 oppgaver får selvsagt dobbelt så mye i lønn som personen som utførte 50 oppgaver.

 

Da kan man selvsagt stille seg spm'et er dette riktig?

 

Er det person 2 sin feil at han/ho ikke utfører 100 oppgaver, kanskje personen er lat eller kanskje personen rett og slett ikke klarer det. Er det da feil om man straffer denne personen fordi han eller ho ikke klarer dette hvis de virkelig gir 100%?

 

Det er nettop det staten gjør, kvinner kan ikke noe får at de er fysisk underlegne til menn, så staten stiller lavere krav til dem for at det nettop skal være likestilte krav i forhold til den fysiske kapasitet,

 

Men da kommer spm'et skal menn som ikke klarer det bli straffa?

 

Altså det er helt umulig å tilfredsstille alle.

 

Jeg mener allikevel at en person skal dømmes utfra den en klarer, og at hvis det man klarer ikke er tilfredsstillende, så finner man noe annet å gjøre.

 

Klarer ikke en kvinne å utføre samme jobben som menn i en kullgruve så bør ho få lavere lønn, nettopp fordi ho ikke er like produktiv. Samme gjelder menn forøvrig i kvinne yrker.

 

Eneste problemet er at menn i dag blir undertrykt nettop fordi kvinner får lavere krav til samme jobben. Det er feil.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Jeg ble desverre født med kukk. Hadde jeg ikke hatt den pølsa mellom beina, hadde jeg hatt det mye lettere i militæret.

For meg så er det like tungt å bære et barn som det er for en mann å bære 2. Det var et eksempel. Skjønner??

Og dette beviser at det finnes ting hvor man ikke burde lempe på krava overfor noen, fordi et barn veier like mye uansett hvem som bærer det!

 

Det blir ikke lettere å bære et gevær, eller lettere å mekke en PC, eller lettere å slukke en brann bare fordi du er jente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...