Ferendaz Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Så teit. Tviler sterkt på at det hjelper. Samme problem med røyk. Det er færre som røyker nå enn for bare 10 år siden. Jeg vil i aller høyeste grad påstå at tiltakene mot røykere har hjulpet i positiv retning Jeg ler den dagen 50g sukker koster 175kr eller hva det nå enn koster for pakke en tobakk Eneste dette forandrer er vel økonomien tel nerds Endret 9. mars 2009 av Kaktuz Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 har vel egentlgi ingen problem med å betale 100kr for for 1kg sukker.. sukker er farligere enn tobakk.. men er ikke villig til å betale 3500kr for 1 kg som er samme pris som for tobbakk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 fikk bakoversveis i helga da jeg så 1,5L pepsi cola til 22.90kr +pant hos maxi , all annen brus kosta 19,90 , det er også litt i overkant synes jeg... , har ingenting imot å betale så mye, men hvorfor i alle dager skal de kunne selge brus til 4,90 hos rema, samme innhold , annen smak.. Difor. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 nekter å tro at sirup til brus koster mer hvis det er pepsi enn hvis det er ica cola , ... det at de kan ta mer for den har jeg full forståelse for , det er jo en profilert merkevare.. men råvare kostnadene kan ikke være x10 fordeom.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Kva råvarer som er i Coca-Cola er det vel knapt nokon som veit, men at verdas mest populære leskedrikk og eit av verdas beste varemerker kostar meir enn noko billig skvip produsert her i landet har eg ikkje problemer med å sjå. Forresten kostar den ca. 4 gonger meir, ikkje 10. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Discovery hadde en dokumentar om cola for noen år siden hvor de påstod at det kun var 3 personer i hele verden som kunne oppskriften til cola. Liten fun fact bare. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Kva råvarer som er i Coca-Cola er det vel knapt nokon som veit, men at verdas mest populære leskedrikk og eit av verdas beste varemerker kostar meir enn noko billig skvip produsert her i landet har eg ikkje problemer med å sjå. Forresten kostar den ca. 4 gonger meir, ikkje 10. vet du hva råvarekostnadene til en liter ica cola er? eller en liter pepsi cola for den saks skyld.. ? x10 er like mye feil som x4 er.. , jeg tok et tall ut fra lufta .. Endret 9. mars 2009 av toazty Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Eg tok ein circautrekning på forskjellen mellom 22,90 og 4,90.... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 nå er det ikke det jeg tenker på råvareprisen... , råvarepris for firmaene som lager brusen jeg tenker på.. tipper råvareprisen er noen lunde den samme. det blir som å ha en ball signert av meg som er 0,- verdt , og en ball signert av Edu, selve ballen koster det samme men signaturen avgjør hvor mye den blir solgt for. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er inflasjon spesielt merkelig? Nei. Og kjøpekraften øker jo proporsjonelt. Hva brus angår, holder jeg meg unna. En blir så mye klarer i hodet av utelukkende vann. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Sett prisen opp til 20kr og heller reduser prisen på matvarer som frukt og grønt. Syntes faktisk at et eple eller en boks druer smaker mange ganger bedre enn en søt klissete brus. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg synes faktisk at billigcolaen (First Price osv) smaker bedre enn Coca Cola.. Jeg er den eneste jeg vet om som synes det Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) 25 kroner i butikken og 20kr på automat syns jeg er et rimelig prisnivå for brus. Type Bonaqua og vann bør ikke følge samme prisnivå. Endret 24. mars 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå