Gå til innhold

0.5 liter med brus nærmer seg snart 15 kr

UUnreal

Anbefalte innlegg

Har vi plutselig en timelønn på 120 - 30 i snitt nå?

Ja, har vi ikke det?

Ikke rart at jeg mister jobben :( Ikke sikkert enda, da.

Ringnes mener at de vil selge 30 millioner liter mindre i år.

Normalt regnes et årsverk til 1950 timer basert på 37,5 timers uke. Snittlønna i dag er på ca 420 000 kr, noe som tilsvarer en timelønn på 215 kr timen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var innom meny på østbanehallen i går og betalte 15.50 for en 0.5L flaske fanta.
Det er litt sløvt å gå på Meny og forvente rimelige varer. Meny er kjent for å ha et svært bredt utvalg matvarer, med priser som er jevnt over høyere enn ellers.
Forventet meg da virkelig ikke billig vare på Meny, jeg var tørst og ville ha noe å drikke og det var det nærmeste :)
Lenke til kommentar
Skulle handle i butikken og da var cola og alt annet søtt drikke med sukker solgt for 13.90 i 0.5 liter.

Det er vel de nye sukkeravgiftene som har tredt i kraft i fra regjeringen?

Cola er usunt! (sier jeg som sitter her å spiser sjokolade :cool:) Uansett, drikk vann! Mye bedre tørstedrikke og er dessuten billigere.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Kan ikkje alltid planlegge når ein har lyst på noko å drikke. Dessutan blir det gjerne varmt før du i det heile tatt har bruk for det. Dessutan er ikkje vatnet frå springen her noko eg drikk. Det kan være så mineralhaldig det berre vil, smaker dritt uansett. Eg er heller ikkje ute etter sunt vatn. Det kjekke med falskevatn er å kunne drikke vatn når ein er ute frå leiligheten.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Eg er heller ikkje ute etter sunt vatn. Det kjekke med falskevatn er å kunne drikke vatn når ein er ute frå leiligheten.

Dersom du er ute på byen eller resturant er det faktisk ikke værre enn å spørre etter vann. For øvrig - dersom du ikke er ute etter sunt vann, er du da ute etter usunt vann? Vann er vann, og forblir det sunneste man kan få i seg som drikke.

Lenke til kommentar

Eg er ute etter vatn som smaker godt som i tillegg er kaldt, noko eg ikkje får i springen på ein resturant. Å spørre etter vatn på resturant blir litt dumt synest eg. Er jo ikkje sånn at eg vil pælme ned ein halvliter i slengen heller. Difor er ei flaske veldig praktisk, med tut er det endå meir praktisk sidan ein slepp å herje med korken heile tida.

Alternativet er iste, brus eller liknande, noko eg for det meste held meg unna. Poenget mitt er at det er eit marked for vatn på flaske, og ein må tenke lengre enn kun pris. Om vatn var vesentleg billigare enn brus ville kanskje fleire kjøpt det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

I Norge er det langt fra marked for vann på flaske, utenom i Oslo og kanskje et par andre utvalgte steder. Vannkvaliteten i springen er som nevnt "prima" i forhold til store deler av verden. Hvilke andre kriterier enn pris er det i Norge, når vannet er så godt som det er i store deler av landet?

Å ha sportscap i stedet for vanlig tut bare på grunn av at man må "herje" med korken, høres ut som fantastisk latskap som man kun kan finne i Norge. Ikke ment som personangrep.

Endret av Patrick de Maar
Lenke til kommentar

Klart det er marked for vann på flaske. Hva gjør man når man er ute og vandrer, og plutselig blir tørst? Løper hjem og henter vann? Du kan argumentere så mye du vil for at man bør planlegge på forhånd, og alltid ha med en flaske vann om det fins muligheter for at man kan bli tørst, men for min del (og sikkert også dermed for mange andres del, man har sjelden unike behov og vaner) orker jeg ikke å helgardere meg så kraftig at jeg alltid skal drasse rundt på en vannflaske. Og om man ikke har med vannflaske, og så blir tørst, da er det jo ypperlig å kunne kjøpe vann på flaske.

Med det som utgangspunkt er jeg forøvrig enig i at vann på flaske burde være billigere.

Lenke til kommentar
Halvliter ca, 60 kr

Har vi plutselig en timelønn på 120 - 30 i snitt nå?

"Vi" har faktisk det. Jobber du fast skal det godt gjøres å ligge under 120 kroner i timen (med mindre du er under 18 år og jobber i kassa på kiwi)

Jeg ligger ikke spesiellt høyt i lønn, men har alikevel 160 kroner timen.

Drar du på Meny og handler kan du ikke forvente å få den billigste brusen, men selv på kiwi må du opp i 12 kroner for en halvliter såvidt jeg husker.

Det lønner seg å kjøpe store flasker :)

Jeg skulle gå i en time for å hente bilen min dagen derpå engang. Det var mye varmere enn jeg trodde, og jeg måtte stoppe på en butikk og handle vann til meg selv og hundene mine. Vann på flaske er greit det, men ikke noe jeg pimper til vanlig. Kjøper jeg en flaske bruker jeg å fylle den opp med springvann senere :)

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...