UUnreal Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Skulle handle i butikken og da var cola og alt annet søtt drikke med sukker solgt for 13.90 i 0.5 liter. Det er vel de nye sukkeravgiftene som har tredt i kraft i fra regjeringen? Endret 27. februar 2009 av UUnreal Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Helt sykt! Ser MENY har satt opp prisen på 1.5L til 19.99,- Like greit å kjøpe kasse for 90,- Anyways, en 0.5L for 15,- er ganske mye - but then again, disse flaskene smaker for mye plastikk til at jeg gidder å kjøpe uansett! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Wat.. sukkersatser? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Var innom meny på østbanehallen i går og betalte 15.50 for en 0.5L flaske fanta. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Wat.. sukkersatser? http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/n....html?id=478151 Litt info om det der Folk blir fete, sukker har skylda altså må prisen på sukker opp ifølge regjeringa. For på sikt å slippe overvektighetsproblemer. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 HAHAHAHAhaahahah.. wait.. ..what? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) HAHAHAHAhaahahah.. wait.. ..what? http://www.naeringsavisen.no/index.php?opt...47&Itemid=1 http://www.framtidinord.no/nyheter/article195896.ece Mer info her. Ja... er det ikke morsomt!?!?!? La folk spise det dem vil sier jeg bare. Uten at regjeringen skal prise ting for dyyyrt. Endret 27. februar 2009 av UUnreal Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Litt dyrere = ikke etterspørsel? Er jo helt på trynet at de tror at vi kommer til å kjøpe mindre fordi de setter opp prisen med et par kroner... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Ja. Helt på trynet. Denne trådens skepsis viser jo bare det motsatte. Men nå skal det jo sies at det ikke bare er brus det gjelder. Velkommen. Det gjelder alt av dagligvarer. Kroneisen kosta en krone en gang. Tenkt det. Halviteren med brus har blitt prøvd å holdes stabilt på drøyt 10 kr. veldig lenge nå, rettogslett fordi dette er en veldig symbolsk sum. Nå klarer man det rettogslett ikke lenger. Man har gitt opp. Og da skyter prisen like godt et par ekstra kr. i været. Tar på mange måter igjen for den stabiliteten som har vært de siste 8-10 årene, kontra andre varer som jevnlig har gått opp. Endret 28. februar 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Her kjöper jeg 2L for rundt 7 kroner eller noe Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Faen meg latterlig, når mora mi var på min alder kosta 1.5 liter 15 kroner. Endret 28. februar 2009 av Spetz Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Da kan det ikke være lenge siden morra di var på din alder, for det er ikke mer enn 4-5 år siden. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hehe, var kanskje litt kjapp der ja. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Faen meg latterlig, når mora mi var på min alder kosta 1.5 liter 15 kroner. Kor mykje hadde ho i timen samanlikna med deg når ho var på din alder? Du er bra naiv viss du trur at varer kan halde same prisnivå år etter år medan lønningane aukar. Det er det same med bensinen. Folk flest syt og klagar over at vi har so dyr bensin, sjølv om vi i realiteten har den nest billegaste i Europa. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det har jeg aldri sagt, jeg bare synes det er underlig hvordan alt blir dyrere og jeg kan til tider kan le oppgitt av det. Jeg er da ikke så dum at jeg forventer at ting alltid vil ha de prisene de har for øyeblikket. Jeg er trøtt og fordervet for øyeblikket, greier ikke å formulere saker og ting skikkelig, beklager. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Var innom meny på østbanehallen i går og betalte 15.50 for en 0.5L flaske fanta. Det er litt sløvt å gå på Meny og forvente rimelige varer. Meny er kjent for å ha et svært bredt utvalg matvarer, med priser som er jevnt over høyere enn ellers. Uansett, sukkeravgift blir møtt med stormende jubel fra min side. Mindre kvapsete drog i bybildet er en god ting. Edit: og hva det gjelder økende priser, ting koster jevnt over mye det samme. En halvliter øl er et godt eksempel på det, gjennomsnittprisen på en halvliter på et utested har alltid vært omtrent 50% av en gjennomsnittlig timelønn. Endret 28. februar 2009 av psilocybe Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Var innom meny på østbanehallen i går og betalte 15.50 for en 0.5L flaske fanta. Det er litt sløvt å gå på Meny og forvente rimelige varer. Meny er kjent for å ha et svært bredt utvalg matvarer, med priser som er jevnt over høyere enn ellers. Uansett, sukkeravgift blir møtt med stormende jubel fra min side. Mindre kvapsete drog i bybildet er en god ting. Edit: og hva det gjelder økende priser, ting koster jevnt over mye det samme. En halvliter øl er et godt eksempel på det, gjennomsnittprisen på en halvliter på et utested har alltid vært omtrent 50% av en gjennomsnittlig timelønn. Halvliter ca, 60 kr Har vi plutselig en timelønn på 120 - 30 i snitt nå? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Har vi plutselig en timelønn på 120 - 30 i snitt nå? Ja, har vi ikke det? Ikke rart at jeg mister jobben Ikke sikkert enda, da. Ringnes mener at de vil selge 30 millioner liter mindre i år. Lenke til kommentar
TheFreak Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jaja, det er jo en god grunn til at de setter opp prisene Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Dette er jo et steg i riktig retning! (: Edit: Hva med å totalforby/kun tilgjengelig i høytider mølet i samme slengen? Endret 28. februar 2009 av Patrick de Maar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå