xypher606 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei, Hvis jeg leverer bilen min til service, og verkstedet plutselig krever 2000 mer enn avtalt ved henting, uten å ha varslet meg. Hvilke rettigheter har jeg? Og ett generelt spørsmål: Hvor mye har verkstedet lov å øke avtalt pris uten å gi varsel til kundene? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 mener å huske ihht håndverkerloven at opp til 15% er lov. Vet ikke om den loven kan brukes her da.. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 mener å huske ihht håndverkerloven at opp til 15% er lov. Vet ikke om den loven kan brukes her da.. Det kan den nok ikke. Prisen jeg fikk for bytte av regreim var 3000, max 4500 hvis vannpumpe også måtte byttes. De skulle ha 7200 for jobben. Jeg klaget da jeg hentet bilen og fikk rabatt. Da ble prisen ca 5100. Dette var OK, så dette aksepterte jeg. Men neste gang hadde jeg bilen inne på storservice, da skulle de også ha mye mer når jobben var fullført enn først anslått. På nytt uten å varsle meg. Klaget igjen og det ordnet seg på nytt. Dette har gjort meg nysgjerrig på hvilke rettigheter jeg egentlig har, tilfelle verkstedet hadde stått på sitt og krevd full sum. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hatt lignende erfaringer men da kom det ut noen høfflige men strenge nord-norske gloser så endte opp med å betale bare litt mer enn orginalt. Angrer litt i ettertid på at jeg ikke kranglet enda mer Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 mener å huske ihht håndverkerloven at opp til 15% er lov. Vet ikke om den loven kan brukes her da.. 15% er grensa over prisoverslag før kunde skal kontaktes med beskjed om at dette blir dyrere enn planlagt. Kunde kan da velge om han ønsker alt gjennomført eller ei. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 mener å huske ihht håndverkerloven at opp til 15% er lov. Vet ikke om den loven kan brukes her da.. Det kan den nok ikke. § 1. Alminnelig virkeområde (1) Loven gjelder avtaler eller oppdrag om bestemte tjenester (reparasjoner, vedlikehold, installasjoner, ombygging m.m.) som inngås mellom tjenesteytere i deres næringsvirksomhet og forbrukere. (2) Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. (3) Også organisasjoner eller offentlig virksomhet som yter tjenester mot godtgjøring anses for å yte tjenester i næringsvirksomhet. (4) Disse tjenester omfattes av loven: a) arbeid på ting, likevel ikke behandling av levende dyr. b) arbeid på fast eiendom, unntatt nyoppføring av bygning for boformål og annet arbeid som utføres umiddelbart som ledd i slik oppføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå