Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Blir man arrestert for å få folk til å tro du skal rane et sted?


neadii

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis hadde en liten diskusjon om følgende:

 

Blir man arrestert om man går inn i en butikk, med hendene i lommene, og skriker høyt "Alle ned på gulvet!" ? Du er ubevæpna og gjør det kun for å se om folk legger seg på gulvet eller ikke.

 

Jeg mener man blir det fordi man skaper uro og redsel blant folk. Folk kan få panikk og du vet ikke hva folk som har panikk kan gjøre. Han derimot mener det er helt lovlig.

 

Legg gjerne ved kilde ved svarene deres.

 

neadii. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg så et humorklipp en gang. tvshow skulle det være, hvor han gjorde akkurat det!

 

poenget var at han skulle telle hvor mange som la seg ned på bakken :p

 

har ikke link nå desverre, for jeg husker ikke hva det het. :/

 

---

 

du blir nok ikke satt så veldig lenge, du får vel en bot på drøye tusenlapper

Lenke til kommentar

om man later som om man raner eller faktisk gjør det er nesten det samme.

i beste fall blir du dømt for ordensforstyrrelse, i værste fall blir du tatt for forsøk på ran.

 

om du er bevepnet eller ikke er likegyldig, man kan prøve å rane uten å ha noe våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil nok ganske sikkert kunne bli anmeldt.

 

Om du ser denne saken så har riktignok "ranerne" våpen, men de har i tillegg avtalt med alle i banken på forhånd. Desverre hadde de ikke informert politiet.

 

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article361158.ece

 

Løper du inn i en bank/butikk og forårsaaker utløsning av en ransalarm tror jeg du skal argumentere godt for å slippe en eller annen form for straff.

 

 

EDIT:

 

Men man kan jo være heldig:

http://www.bt.no/innenriks/article494457.ece

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
jeg så et humorklipp en gang. tvshow skulle det være, hvor han gjorde akkurat det!

 

poenget var at han skulle telle hvor mange som la seg ned på bakken :p

 

har ikke link nå desverre, for jeg husker ikke hva det het. :/

 

Serien du er ute etter heter Judas og gikk på TV-norge 03-04. De gjorde dette på noen Kafèer i Oslo. Folk gjorde som han sa og la seg på gulvet. Han telte de og gikk bare ut igjen. Folka reiste seg bare forvirret og spiste videre..

De har forresten gitt ut to DVDer med alle episodene.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar
jeg så et humorklipp en gang. tvshow skulle det være, hvor han gjorde akkurat det!

 

poenget var at han skulle telle hvor mange som la seg ned på bakken :p

 

har ikke link nå desverre, for jeg husker ikke hva det het. :/

 

Serien du er ute etter heter Judas og gikk på TV-norge 03-04. De gjorde dette på noen Kafèer i Oslo. Folk gjorde som han sa og la seg på gulvet. Han telte de og gikk bare ut igjen. Folka reiste seg bare forvirret og spiste videre..

De har forresten gitt ut to DVDer med alle episodene.

det er definitivt urban sports han mener, kan heller ikke huske å ha sett dette på judas.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Hva om du går rolig inn og går mot kassa/disken, på en helt normal måte. Bare at du har på deg camo bukse, army boots, svart nato genser og finlandshette? Eller den idiotiske "strømpebuksa" på hue?

 

Svært tilfeldig ettersom hvem som ser deg, og hvor vant folk er til sånt, hvordan de vil reagere.. Her løfter stort sett ikke kassabetjeninga nevneverdig på øyenbrynet om du kommer i feltuniform, inkludert finlandshette (men som oftest opprullet) og med AG3 eller MP5 på ryggen.. :p Tror det med finlandshetta var oppe i en annen tråd her for lenge siden.

 

Edit: ble diskutert her.

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...