Gå til innhold

Bør homofile og pedofile likestilles?

Anbefalte innlegg

Jeg er med igjen nå :) Jeg leste "det som er en lettere hverdag for pedofile ville være et skritt tilbake for homofile" som "dersom pedofile får det bedre vil homofile få det verre" (som jo gir mening om vi snakker om likestilling bokstavelig), ikke "en bedring for pedofile vil ikke kunne gjøre deres hverdag like bra som det i dag er for homofile". Og det er riktig det, men det utelukker altså ikke at man kan ha en likestillingsprosess, altså bevege seg mot likestilling selv om man aldri når målet. Det er vi sikkert også enige om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner veldig godt hvorfor pedofile er en stigmatisert gruppe. Den seksuelle lysten er sterk, og ofrene i denne sammenheng er som regel ganske hjelpeløse.

Har du noe data som tilsier at pedofile har sterkere sexlyst enn andre grupper?

EDIT: Misforstod kanskje. Hvis du mente sexlysten generelt til mennesket, bare disregard denne posten.

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
Både homofili og pedofili er seksuelle avvik fra det som er normalt. Med normalt tenker jeg at det strider mot måten naturen er innredet på. Disse avvikene kan umulig formere seg og distanserer seg fra det som er selve grunnideen bak kjønnsfordelingen.

Dersom man feks er pedofil, men likevel ikke er en kriminell overgriper er da verre enn å være homofil?

Et lite problem............. utrykkene over det som det prates om. Hadde det het: "Han-elsker" og "Hun-elsker" og "Tverr-elsker". Da kunne vi ikke brukts språket vårt på samme diskriminerende måte. Homofili og Hetrofili blir egentlig en sånn der: "Oss" og "Dem" ting. Trist................

Pedofili er å bli tiltrukket av barn, noe som ikke engang rører samme boble men blir en av-art av "normalen"(se over) på sitt vis.

På sitt vis kan pedofili være tillat, problemet er at det blir vaneligvis en 1-veis forelskelse siden motparten er ikke moden nok.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Både homofili og pedofili er seksuelle avvik fra det som er normalt. Med normalt tenker jeg at det strider mot måten naturen er innredet på. Disse avvikene kan umulig formere seg og distanserer seg fra det som er selve grunnideen bak kjønnsfordelingen.

Dersom man feks er pedofil, men likevel ikke er en kriminell overgriper er da verre enn å være homofil?

Et lite problem............. utrykkene over det som det prates om. Hadde det het: "Han-elsker" og "Hun-elsker" og "Tverr-elsker". Da kunne vi ikke brukts språket vårt på samme diskriminerende måte. Homofili og Hetrofili blir egentlig en sånn der: "Oss" og "Dem" ting. Trist................

Lol wut? Homo betyr lik. Hetero betyr forskjellig. Seksuelle legninger ender på -fili. Hvis du liker de som er lik deg (samme kjønn), er du homofil. Liker du de som er forskjellig fra deg (det andre kjønn) er du heterofil.

Lenke til kommentar
Homo betyr lik. Hetero betyr forskjellig. Seksuelle legninger ender på -fili. Hvis du liker de som er lik deg (samme kjønn), er du homofil. Liker du de som er forskjellig fra deg (det andre kjønn) er du heterofil.

Joda, men måten vi bruker dette i språket vårt blir det brukt som et >"dere", "oss"<-type ting.

Nå i dag er det som det her teknisk sett via språket, alle kunne egentlig gått så langt som å erstatte hetro med normal noe som ikke er sant(men PGA hvordan vi bruker språket vårt kunne vi like så hjerne ha dratt in dette).

Skulle likt å se en klasse på en grunn-skole i: "Det er ingenting galt med å være hetrofil det er helt naturlig" av en tilfeldig lærer :p

Lenke til kommentar

Den seksuelle lavalder er 16 år, uansett hvilken seksualitet det er snakk om. Grunnen til det er at legitimiteten i et seksuelt forhold ikke har noen relevans til kjønn eller identitet, men om modenhet og evnen til å føre et gjensidig forhold mellom to mennesker. Også der ligger grunnen til at pedofili er ulegitimt; et barn har ingen forutsetninger for å kunne avgrense et forhold til en voksen person, og ikke desto mindre ser et barn autoritet i voksne, noe som kan misbrukes.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva som menes i den uthevede setningen? Kan være jeg misforstår, og rett meg gjerne hvis jeg gjør det(er seint, er trøtt :p ) men mener du med det at det fra naturen side ikke er naturlig med homofili? Fordi Homofili er helt naturlig fra naturen sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...