DrDoogie Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 I all korthet oensker jeg aa kunne brenne x antall cd'er, og lese informasjonen som ligger i x-1 selv om jeg mister 1. Altsaa fordelt redundans med en for mange 'disker'. Noen forslag? Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Dette var way over mitt nivå, men.... Du må jo ha min. 2 CD-ROM'er, med begge cd'ene i og få den til å kjenne igjen et raid array. For at reduransen skal virke må den jo ha tilgang til både cd 1 og 2 hvis du mangler cd 3. Skal du ha enda flere cd'er i raid må du jo regne med 33,3% til paritets informasjon og ha _alle_ de andre cd'ene i samtidig for at den skal kunne rekonstruere dataene. Høres rimelig tricky ut for meg... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Joa, men man kan jo mounte en iso9660 (f.eks) i loopback. AAffer ikke lage en 5-6 iso'er med spredt redundans, mounte dem i loopback, ogsaa... eh - gjoere noe mer og faa det til aa virke? Det er jo klart dette maa vaere enkelt saa lenge jeg klarer aa uttrykke det. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 jah... men er ikke litt av poenget ditt med å ha de på cd'er borte da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå