Loefthal Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei! Har vært i besittelse av et Sapphire Radeon 4870x2 i noen mnd'er nå. Begynner å bli rimelig lei av å måtte sitte med headset under spilling så jeg har begynt å leke med tanken rundt et evt. bytte med noe mer stillegående kort.(&...kanskje litt kaldere?) Har lest en del om GTX285, og da EVGA sin modell som ser tiltalende ut. Lydnivå og varme skal iallefall være mye bedre enn 4870x2, men ytelse derimot er jo ikke på samme nivå, men ofrer gjerne LITT ytelse fremfor komfort. Jeg har en 24" skjerm, og spiller stort sett i 1980x1020 noe som jo krever en del av skjermkortet, så jeg skulle absolutt ha fortsatt i denne oppløsningen samt med de fleste innstillinger på maks i de fleste spill. Generell ytelse til andre programmer vil antageligvis ikke by på noen forskjell fra 4870x2, tenker da på Photoshop Elements, film/DVD etc. Noen tanker rundt disse tankene, eller erfaringer med GTX285? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du har jo GTX295 som alternativ, dual GPU kortet til nVidia som er litt raskere igjen enn 4870x2. Eller så har Arctic Cooling kommet med en kjøleløsning til 4870x2 nå. http://www.arctic-cooling.com/catalog/prod...=2_&mID=244 Jeg vet dog ikke om noen steder her i Norge som selger det ennå. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Ja, har sett på GTX295, men i noen tester så skal faktisk 4870x2 ligge litt over dette så resultatene er vel delte med tanke på om disse to er likeverdige eller om 295 har et generelt forsprang. Lydnivå og varme på 295 skal etter sigende også ligge på tilnærmet det samme som et 4870x2. Med tid og stunder vurderer jeg "heldekkende" vannkjøling å ønsker da også et kort som ikke innehar "skrikingen" som iblandt kan høres fra et 4870x2 under last, da dette vil ruinere et relativt stille og behagelig vannkjølingssystem. Vannkjøling vurderes mest med tanke på lydnivå, med temperatur i andre rekke da dette ikke er et stort problem, og at jeg så langt heller ikke har det helt store behovet for klokking. Skal imidlertid vente litt å se om det kommer noen gode luft-baserte løsninger tilgjengelige for kjøp før jeg tar en evt. avgjørelse. Ser jo litt stilig ut den fra Arctic Cooling og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå