Robocoop Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Mange som har betalt i dyre dommer for borekurs føler seg lurt. De får ikke jobb. Akkurat som jeg har skrevet\spådd tidligere, dessverre. http://www.dn.no/energi/article1620472.ece Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Bekklager om jeg "crushed your dreams" om høy lønn og mye fritid...... Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Dersom folk tror at de med kun et kurs skal være garantert en offshore jobb med god betaling. Vel, da har de ikke beina godt plantet på bakken... Og tror kanskje på eventyr også. Men de fleste tror jeg nok skjønner at jobber med god betaling, betyr mange søkere. Og mange søkere gjør det vanskeligere å få jobb. Da firma/selskaper med mange søkere. Har fordelen av å kunne velge og vrake. Og da velger de naturligvis folk med mest mulig kompetanse. Og en søker med relevant utdannelse vil da stille sterkere enn søkere med bare kurset. Enkel logikk det. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Dette får også ekstra stor innvirkning nå for tiden da bedrifter skal spare inn pga. finanskrisen. Robocoop spådde du også finanskrisen? Endret 28. februar 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Dette får også ekstra stor innvirkning nå for tiden da bedrifter skal spare inn pga. finanskrisen. Robocoop spådde du også finanskrisen? Ja, jeg spådde finanskrisen også. Derfor tok jeg ut fondene mine i februar 2007. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er du analytiker eller? Men finanskrisen har skyld i dette som skjer nå det er det ingen tvil om. For et 1-2 år siden var det egentlig lett å få seg jobb offshore med borekurs men nå som det blir innsparinger er det mye vanskeligere. Til neste år vil det bli bra med etterspørsel igjen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det ikke blitt spådd at finanskrisen kan være ødeleggende de neste 4-5årene, å ikke så fort som til året igjen? Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Pga. oljeprisen har gått ned blir det mindre oljeaktivitet. Men når den stiger vil det bli mere aktivitet og det vil bli etterspørsel etter arbeidere. Oljeprisen vil gå opp. Finanskrisen er sagt til å prege de neste årene men det gjelder ikke alle. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Pga. oljeprisen har gått ned blir det mindre oljeaktivitet. Men når den stiger vil det bli mere aktivitet og det vil bli etterspørsel etter arbeidere. Oljeprisen vil gå opp. Finanskrisen er sagt til å prege de neste årene men det gjelder ikke alle. Høyere oljepris nå vil forsterke krisen.......som bringer prisen ned igjen... Kanskje til 70 dollar om ett år, tror ikke noen har råd til å betale mer. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Pga. oljeprisen har gått ned blir det mindre oljeaktivitet. Men når den stiger vil det bli mere aktivitet og det vil bli etterspørsel etter arbeidere. Oljeprisen vil gå opp. Finanskrisen er sagt til å prege de neste årene men det gjelder ikke alle. Uten å skape denne tråden til en finans-krise-tråd, så vil jeg bare skyte inn et siste spørsmål ; Hvem er det den ikke gjelder? Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Pga. oljeprisen har gått ned blir det mindre oljeaktivitet. Men når den stiger vil det bli mere aktivitet og det vil bli etterspørsel etter arbeidere. Oljeprisen vil gå opp. Finanskrisen er sagt til å prege de neste årene men det gjelder ikke alle. Uten å skape denne tråden til en finans-krise-tråd, så vil jeg bare skyte inn et siste spørsmål ; Hvem er det den ikke gjelder? Feilformulering. Det er noen som slipper "billigere" unna. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Blir spennende å se hvordan skipsoffiser utdannelsen min ender Om vi er en gjeng nordiske skipsoffiserer som står på land og ser filipinere ta jobben vår, hehe. Dog er det en 5årig utdannelse med bachlor. Man kan ikke være særlig smart å tro at man får godt betalte jobber med et 4måneders kurs? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Pga. oljeprisen har gått ned blir det mindre oljeaktivitet. Men når den stiger vil det bli mere aktivitet og det vil bli etterspørsel etter arbeidere. Oljeprisen vil gå opp. Finanskrisen er sagt til å prege de neste årene men det gjelder ikke alle. Uten å skape denne tråden til en finans-krise-tråd, så vil jeg bare skyte inn et siste spørsmål ; Hvem er det den ikke gjelder? Spørs kva ein legg i "preger". Mange mister desverre jobben eller får mindre arbeid, men for dei fleste betyr det ikkje stort. Alle med lån får lågare rente, sånn sett kjem dei betre ut av denne krisa. Dei som trur dei er garantert jobb offshore etter nokre månader med kurs, spesielt midt i finanskrisa, har eg ikkje så veldig mykje sympati for. Sjansane er betre enn om du ikkje hadde kurset, men dei må vel forstå at du aldri kan være garantert jobb fordi du har eit kurs. Endret 1. mars 2009 av Zeph Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Om folk er så dumme at de gjør null research selv før de slenger seg på ett kurs til 60 000,- så kan de bare ha det så godt. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hahaha, artige er at han som kommenterer i artikkelen at han er lurt gikk på borekurs ilag med meg =D. Jeg fikk jobb iallefall... Men borekurs er et sjansespill som koster 120 000kr. Noen taper 120 000 andre tjener inn de pengene på 2 mnd. Men folk er så djævla dumme. I klassen min kom det flere grupper med kompiser som søkte lykken. Drakk og festet mesteparten av tiden mens vi jobbet målrettet mot å få jobb. Nytter ikke å betale 120 000kr å feste villt i 4 mnd for så å fare hjem igjen. Så sitter man hjemme på pcen å sender et par cver å regner med å få jobb. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Men så hadde du kanskje et fagbrev i noe også? Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Njet.. Men fikk jo jobben da oljeprisen var på 150 dollar da... Endret 9. mars 2009 av E}{IT Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Nå for tiden setter jo oljeselskapene et krav om et eller flere tekniske fagbrev. Er jo ganske dumt å hive seg på et borrekurs vist den eneste arbeidserfaringa du har er noen år i kassa på rema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå