Thomas1992 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg har bare et enkelt spørsmål, å det er om det går an å finne ip-adresse via e-mail? Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Hvem sin adresse? Kan si det sånn, hvis jeg har hatt emailen din, er det umulig å få vite ip-adressa di da? Ved hjelp av bare emailen? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvem sin adresse? Kan si det sånn, hvis jeg har hatt emailen din, er det umulig å få vite ip-adressa di da? Ved hjelp av bare emailen? Kommer an på hvordan jeg sendte mailen. Hvis jeg brukte en web-email så får du vel bare IPen til tjeneren til web-email-tilbyderen, men hvis jeg hadde brukt en pop3- eller imap-klient så kunne du vel sett min IP-adresse i headeren. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det finnes mange måter å finne IP-adressen til den som leser mailen. En klassisk måte å gjøre dette på er å f.eks laste opp et bilde på en server du har kontroll over. Når dette bildet er lastet ned, kan du gå inn på loggen å sjekke hvilken IP-adresse som har lastet det ned. Dette er faktisk brukt i kriminalsaker til å finne hvor personen befinner seg. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det finnes mange måter å finne IP-adressen til den som leser mailen. En klassisk måte å gjøre dette på er å f.eks laste opp et bilde på en server du har kontroll over. Når dette bildet er lastet ned, kan du gå inn på loggen å sjekke hvilken IP-adresse som har lastet det ned. Dette er faktisk brukt i kriminalsaker til å finne hvor personen befinner seg. Jo, det er greit nok, men jeg tok utgangspunkt i selve epost-meldingen, dvs. headers osv. Man kan bruke underfundige metoder i innholdet, men hvis man kun har en ren tekst-epost å gå på, er det i headeren alt man får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå