Stigi22 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hei har støtt på et problem.Jeg har en 500Gb HDD i pc'en som jeg formaterte idag. Jeg hadde vista 64-bit men fant ut at jeg ville tilbake til min gamle 32-bit xp istede. så jeg satte i cd'en til xp. når jeg skulle lage partisjoner så fant den bare 130Gb. så jeg lagde en partisjon på 130Gb da å tenkte at jeg kunne finne resten ved å installere Partition magic etter å ha fått den oppe å gå igjen. så kom det til at jeg installerte PM , men når jeg kom innpå der. så kunne jeg ikke se noe mere enn den partisjonen på 130Gb.. hvor har det blitt av de siste 370Gb av harddisken? innbiller meg at jeg hadde en 130Gb ledig før jeg formatete. så kan det hende at de siste 370gb er "stuck" i 64-bit mode eller hva? :/ hadde satt pris på svar. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Formater på nytt og denne gang i ntfs format og ikke fat32. Lenke til kommentar
Stigi22 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) jeg er nesten sikker på at jeg formaterte i NTFS. for når jeg hadde vista så viste PM at hele min partisjon på 500Gb var "bad".. for jeg ville dele den opp åså samtidig fant jeg ut at jeg gå ned fra vista til xp igjen. men får prøve å formatere igjen å se hva som skjer. Endret 27. februar 2009 av Stigi22 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 XP uten sevicepack støtter ikke harddisker over ca 130Gb. Oppnådd størrelse har ikke noe med FAT32 kontra NTFS å gjøre. Start opp med en XP med servicepack 2/3 og partisjoner/formater på nytt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vil legge til at du bør kaste den gamle CD'en. Det er ikke lurt å bruke den når du har store disker, du risikerer å miste data i fremtiden. Lag en ny CD med SP3 inkludert (slipstream). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå