Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

PC som lydkilde i bil - hjelp til signal


[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en laptop i bilen min og lurer på om noen kan forklare meg hvordan jeg skal koble for å fikse lyden?

 

NÅ er det: 2x RCA ledninger fra CD-spilleren: 1 til monoblokk - subwoofer, og 1 til forsterkeren som driver høyttalerne.

 

Hvordan i all verden skal jeg få delt opp signalet fra laptopen på tilsvarende måte - til 2 forsterkere?? Hva trenger jeg?

Planen er å ikke ha CD spilleren lenger..

 

(Til de som lurer på hva i alle dager jeg skal med laptop i bilen: Den skal monteres og fungere som CarPC, har kjøpt touchskjerm som skal kobles til).

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjetter vilt, men: det høres ut som at du trenger en overgang fra minijack (siden laptopper kjører som oftest minijack) til RCA og videre ett eller to y-ledd for å dele signalet videre til to forsterkere

 

basically: laptop -> minijack til RCA -> yledd for å dele lyden til flere kilder -> forsterkere -> voilà

 

finnes sikkert billigere, men jeg gidder ikke lete:

 

Minijack til RCA 6m

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...m436&vn=736

 

Rockford Fosgate Twister RCA Y-ledd 2hunn/1hann

 

det finnes selvfølgelig utallige varianter av yledd og overganger så det er egentlig bare å leite litt til du finner de som passer ditt oppsett best.

 

edit: linka feil y-ledd (2hann/1hunn)

edit2: er trøtt, men tenker det der skal funke. se over selv :p

Endret av Leken
Lenke til kommentar

Ok. Høres bra ut - kun et spørsmål til det:

 

Så lenge jeg har 2stk RCA så finner monoblokken ut at den bare skal ha LFE, altså bass, fra signalet...for det gjør den vel i teorien i dagens oppsett... har jeg rett?

 

Hva med signal ledningen som går fra CD-spiller (med RCAkabelen) til forsterkerne, som får dem til å slå seg på når jeg skrur på CD-spilleren... hvordan kobler jeg den med laptopen?

Lenke til kommentar
Remote ledningen må du da koble via en bryter, eller via tenninga.

Nå vet ikke jeg hvilken spiller du har nå, og om den har subutgang som du har brukt til subforsterkeren, men jeg vil tro subforsterkeren din har eget lavpassfilter, så da er det ikke noe problem ;)

Ja den har lavpass ...hehe :blush:

Nå kjøper jeg minijack til RCA + 2x Y-ledd 1hann til 2 hunn.

 

Når det gjelder remote... kan man bruke en hvilken som helst ledning der..? Og da går denne fra "en bryter" til forsterker? Eller ?

 

:blush::ph34r:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Remote ledningen må du da koble via en bryter, eller via tenninga.

Nå vet ikke jeg hvilken spiller du har nå, og om den har subutgang som du har brukt til subforsterkeren, men jeg vil tro subforsterkeren din har eget lavpassfilter, så da er det ikke noe problem ;)

Ja den har lavpass ...hehe :blush:

Nå kjøper jeg minijack til RCA + 2x Y-ledd 1hann til 2 hunn.

 

Når det gjelder remote... kan man bruke en hvilken som helst ledning der..? Og da går denne fra "en bryter" til forsterker? Eller ?

 

:blush::ph34r:

Selvfølgelig skulle jeg har kjøpt Yledd 1hunn til 2 hann!! arg

Jeg skylder på deg Ducktoy :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...