Gå til innhold

Får ikke koblet tv til pc med DVI


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en nyinnkjøpt Toshiba 42XV550PG. Så kjøpte meg DVI kabel og en overgang (DVI-HDMI) for å koble tv til pc. Tven har ikke DVI tilkobling så tenkte jeg kunne bruke HDMI overgangen.

 

Men ikke søren om jeg får bilde med dette. Pcen finner tven å alt det.. men ikke en reaksjon på TV.

 

Leste så i brukermanualen at det må være en HDMI logo på kabelen/overgangen. Men det er det da ikke.

Det står PURE | AV på denne overgangen. Denne kjøpte jeg helt ny tidligere i dag. Kan jeg virkelig ikke bruke denne pga at det ikke er HDMI logo på?

 

Sto også noe om at jeg kunne prøve å skru av "Lip sync" instillingen på Tven. Men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har en nyinnkjøpt Toshiba 42XV550PG. Så kjøpte meg DVI kabel og en overgang (DVI-HDMI) for å koble tv til pc. Tven har ikke DVI tilkobling så tenkte jeg kunne bruke HDMI overgangen.

 

Men ikke søren om jeg får bilde med dette. Pcen finner tven å alt det.. men ikke en reaksjon på TV.

 

Leste så i brukermanualen at det må være en HDMI logo på kabelen/overgangen. Men det er det da ikke.

Det står PURE | AV på denne overgangen. Denne kjøpte jeg helt ny tidligere i dag. Kan jeg virkelig ikke bruke denne pga at det ikke er HDMI logo på?

 

Sto også noe om at jeg kunne prøve å skru av "Lip sync" instillingen på Tven. Men det hjalp ikke.

 

Du må velge eksternt display på PCen (skjerminnstillinger), samt HDMI inngangen på TVen.

Benytter selv overgang fra DVI til HDMI kabel mellom PC og projektor og det funker.

Lenke til kommentar

Alle instillinger er riktige på pcen så vidt jeg kan se og tven står på riktig kanal (HDMI1) men den nekter. Dette er snakk om en laptop. En Acer Travelmate, husker ikke nøyaktig modell for øyeblikket. Det går fint å koble til en vanlig pc skjerm via DVI, men tven vil ikke.

 

Koblet til en stasjoner maskin jeg har direkte til tven, og det funker utmerket.

 

I brukerveiledningen til tven står det forøvrig at det kan være enkelte pc modeller som ikke vil funke med tven. Er jeg så uheldig at dette kan være tilfelle med meg? Å hvorfor skulle det ikke gå? Kjipt å kjøpe en tv som ikke funker med maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...