亚历山大 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Ey, jeg begynte på min wsock-class her om dagen (ment for fjernstyring selvsagt), og lurer på om noen hadde noen tips å komme med. Classen går ikke på det standarde connect to server opplegge, men er bygd opp slik at server'n skal connecte tilbake til meg. Jeg bruker en struct array til å holde informasjon om hver enklet client (socket, ip osv.). Har en egen funksjon som returnere error messages (Er igrunn bare en forenklet erstatning for GetLastError().) Tips? Noe jeg bør tenke på adde? (Poster ikke code her akkurat nå pga. jeg ikke sitter med min pc akkurat nå.) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Første tips er å ikke bruke array, men list. Åssen skal du håndtere fjerning og innsetting i arrayen hvis du hvis bruke array? Jeg kan ikke hjelpe deg så mye uten mer info. Er det et master slave opplegge eller?... dvs. master styrer alt? Hvorfor skal klienten koble til serveren for så at serveren skal bryte og koble til klienten? Hvorfor skal serveren koble til klienten? Hvordan finner serveren klientene? Skal dette gå over internett? Hva er målet med APIet? Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Fjerning og innsettning i arrayen kontrolleres slik, jeg har en thread som sjekker ledige slots i array'e og stokker det etterhvert som clients disconnecter. Ja, master / slave, der master styrer alt. Klienten connecter ikke i det hele tatt. Server'n connecter til en dynamisk-dns og venter på clienten ska komme online (som bare listner på DNS'1). Grunnen til at servern ska connect til DNS'1 er pga. dette brukes innenfor et skolenettverk der jeg skal kontrollere et x-antall maskiner (ofc. uten helt 100 % tillatelse, og ja jeg setter opp en fake DNS selv). Server'n finner DNS'1 via å laste ned en enkrypta fil fra en ftp i utlandet, dekrypter den og laster inn en kryptert key. Går delvis over internett / LAN. Denne classen (/straks library) er tiltenkt en ting (og uten å lyve) remote administration. Du kan vel sikkert tenke deg til hva selv Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du skal ha all ære for at du velger å være ærlig, men jeg vil ikke hjelpe folk som lager slike programmer. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Thx, men tror jeg har det meste under kontroll selv. (Bortsett fra at coden kunne blitt optimert osv. , ska se litt på vectors osv. som du nevnte i den andre tråden) Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du tenker på å bruke TCP/UDP, ville jeg revurdert det. TCP/UDP har nemmelig en liten tendens til å bli stoppa av brannmurer om det foregår på litt shady porter. Derfor tror jeg at jeg hadde sett litt på å bruke f.eks. ICMP. ICMP brukes vanligvis ikke for å overføre informasjon (men har et valgfritt data-felt i headeren), og er veldig lett å overse når man skal sette opp en brannmur. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Nja, men har en liten anelse om at det ikke kommer til å bli noe problem Du skjønner, server'n har en liten resource file uteom det vanlige. Når det ikke finner internett, extracter det resourcen (min driver) og "hooker" det jeg trenger i kernel mode (drivern ekke heilt ferdig enda, ca. 40 % atm.). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå