Moera Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) hei Jeg tenker på å overklokke skjermokortet og eventuelt cpu'en. Jeg har: NVidia GForce 9600 GT - Vifta på denne har ca 1cm fra lydkortet og det er det lengste jeg får den vekk : Intel Core 2 Duo CPU e6850 @ 3.00GHz : MSI - MS-7366 Pcen, går litt tregt så har lyst til å over klokke disse Speedfan avlesninger: [Ned pil] GPU [0] Denne er altid ned pil [Flamme] GPU [56] Denne er altid Flamme [Grønn Hake] Temp1 [41] Denne er for det meste Grønn Hake [Ned pil] Temp2 [30] Switcher mellom grønn og blå [Ned pil] Temp3 [-128] Switcher mellom grønn og blå [Grønn Hake] Core0 [42] Er for det meste grønn men av og til rød [Grønn Hake] Core1 [44] Er for det meste grønn men av og til rød Dette er når jeg kjører CoD4 og WoW samtidig. Har 1stk Stor Vifte oppå pcen, 1 stk medium vivfte back over skjrmkort osv, 2 stk medium vivfter fremme på pcen, alle viftene står på maks ytelse. Treger svar på om jeg bør overklokke, eventuelt en step by step guide til det, Vil ikke ødelegge skjerkortet. Endret 27. februar 2009 av Moera Lenke til kommentar
JAH Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Selv om du legger ned spilla til taskbar vil det ikke si at du bruker GPU.Du må faktisk spille spill eller ta noen benckmark tester for å se om kortet er stabilt på ønsket frekvens.Øk i små verdier.Folk sier at Rivatuner skal være bra, men det er ikke noe jeg har prøvd noe særlig Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Bruk Furmark til å teste om skjermkortet er stabilt - stability testen til Furmark er knallhard og vil dra kortet opp i maks belastning/temp. http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/#download Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå