bandreas Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei. Har fått dilla på gitar for å si det rett ut, koser meg skikkelig med den. Skoleåret er snart omme og jeg ser etter nye studier. Kanskje et musikkstudie hadde vært noe for meg? Er det noen der ute som har studert/studerer noe i nærheten av musikk/gitar og har et studie å anbefale? Er det noen spesifikke krav som kreves med tanke på ferdigheter/kunnskap? Evt. annen nyttig info? Mvh. Andreas Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Prøv Norges musikkhøgskole http://www.nmh.no/ Ev så finnes det nok av folkehøyskoler som tilbyr linjer med musikk. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Skal du gå nmh eller lignende må du som regel være fordypet i enten jazz eller klassisk. Derimot finnes det andre gode alternativer, men kanskje ikke like praktisk rettede, f.eks musikkvitenskap (oslo og trondheim blant annet), som aksepterer flere sjangere. Du har lærerhøgskoler med noe musikk. Ellers har du de private skolene som niss, høgskolen i staffelsgate som tilbyr endel praktisk undervisning, men som desverre koster endel penger. Folkehøgskole kan jo vurderes - du får mye igjen for det sosialt og kanskje musikalsk, men noe verdi på papir/CV har det ikke. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Takker for svar, titter litt på musikkvitenskap i Trondheim i første omgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå