axl Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Leste akkurat i f-b.no at det skal bygges ut et nytt komunalt nettverk til beboere og kommune. Det står at det er 150-160 fiberpar til overs til beboere. hvor stor kapasitet vil dette utgjøre i MBs? Tror dere en slik linje kommer til å gi ca 5-7000 abonnenter(70.000 innbyggere) bedre hastigheter enn telenors nett? isåfall kommer vel hele byen til å bytte leverandør(hvis prisene er bra) Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Med kommunal hastighet så vil vel dette stå ferdig om en ca 5-10 års tid (pessimist) I mellomtiden får gode gamle NGT duge for min del. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 men, de er i gang ihvertfall. og dette kan jo fort bli et prestisje prosjekt (ref. rådhuset for kjentfolk) som faktisk kan gå relativt unna, de skulle jo legge stamnettet før sommeren håpet de på.. Men tiden vil nå engang vise. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 men, de er i gang ihvertfall. og dette kan jo fort bli et prestisje prosjekt (ref. rådhuset for kjentfolk) som faktisk kan gå relativt unna, de skulle jo legge stamnettet før sommeren håpet de på..Men tiden vil nå engang vise. Jeg får skaffe meg en skikkelig lokalavis så jeg får fulgt med. Med Demokraten så går jeg vel glipp av de viktige tingene :wink: Lenke til kommentar
axl Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 de mener jo at nettet er overdimensjonert i forhold til dagens krav, hadde likt en 10mb til 750 kr måneden :wink: Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 heh. ble jo lokaltråd dette jo, viste ikke at det var flere fra fredrikstad her. Men jeg gleder meg til å se hva det blir ut av dette.. mtp pris/hastighet/tid. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Det står at det er 150-160 fiberpar til overs til beboere.hvor stor kapasitet vil dette utgjøre i MBs? ett fiberpar kan, avhengig av utstyret i enden, greie ubegrenset med trafikk (om jeg ikke sov for mye når vi lærte om dette på skolen), men termineringer på større enn en Gbit er swinedyrt.... Det jeg prøver å si er at det pr. nå mest sannsynlig kan gå en Gbit over kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå