Gå til innhold

Skjerm til under 3000kr (17" eller 19" ?)

oyvinder

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny skjerm. Vurderer å kjøpe en billig 19"

eller en litt bedre 17"

På 17" vurderer jeg Hansol 710D

På 19" vurderer jeg LG 99G eller Hansol 900P

Hva bør jeg velge. Er interessert i ett godt bilde fremfor en større dårlig skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-20 15:15, oyvinder skrev:

Skal kjøpe ny skjerm. Vurderer å kjøpe en billig 19"

eller en litt bedre 17"

På 17" vurderer jeg Hansol 710D

På 19" vurderer jeg LG 99G eller Hansol 900P

Hva bør jeg velge. Er interessert i ett godt bilde fremfor en større dårlig skjerm.

Det er bedre med en god 17" enn en dårlig 19", Beklagligvis har jeg ikke testet noen av disse skjermene.

Ut i fra tekniske spes tror jeg Hansol er best. Hansol har samme spes på begge skjermer:

Begge Hansol har følgende spes:

Maks res 1280 x 1024 @ 85Hz som er OK.

Dot Pitch 0.26mm OK

19" en har en mask oppløsning på 1600 x 1200 @ 75Hz

noe jeg tviler på er med bra bilde, men stort er det.....

Vent til du har 500-600 kr ekstra og kjøp en bedre 19". :smile:

Lenke til kommentar

Den 19 tommeren har jeg prøvd sammen med en GF2 kort.

Den er bra så lenge du ikke har oppløsning høyere enn 1024x768. Har du planer om å kjøre høyere oppløsning enn det vil jeg absolutt anbefale deg å ikke ta den.

P.S. Det er Hansolen jeg snakker om.

[ Denne Melding var redigert av: unwill på 2002-01-20 18:19 ]

Lenke til kommentar

Heisann.

Er i beite for en ny skjerm sjøl og har i den sammenheng drevet en del "research" på nett for å finne den skjermen som vil passe meg.

Det jeg har kommet fra til er at det finnes få skjermer som er direkte dårlige (spesielt i forhold til prisen)og de skjermene jeg kan anbefale (etter å ha lest andres meninger og div. reviews gjort av større nettsteder) er som følger;

Philips 109s10; 0,26 dot pitch 1280x1024@ 86Hz, en skjerm jeg ikke har sett nevnt på dette forumet i det hele tatt, noe jeg synes virker merkelig. Datorbutikk.com har denne. til ca 3000 ETTER frakt. Knallpris.

Sjekk; http://www.pcpro.no/tester/Test_19tommere.htm

Hitachi-skjermer. Bra bilderør til bra pris. De beste Hansol skjermene bruker visst Hitachi bilderør så vidt jeg har skjønt.

LG skjermen har fått jevne kritikker den også. MEn ikke no "over-the-top". En helt ordinær skjerm skulle jeg tippe.

lykke til på skjermjakten

mvh,

Kim-A.K.

Abit KT7-RAID

Duron 600@808 MHz

IBM 75GXP 30GB

[ Denne Melding var redigert av: NeroMancer på 2002-01-20 20:10 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-20 19:43, NeroMancer skrev:

Philips 109s10; 0,26 dot pitch 1280x1024@ 86Hz, en skjerm jeg ikke har sett nevnt på dette forumet i det hele tatt, noe jeg synes virker merkelig. Datorbutikk.com har denne. til ca 3000 ETTER frakt. Knallpris.

Vær obs på at Philips skjermen som var med i PCWN sin test av 19" hadde konvergensfeil. Husker ikke helt hvilken modell som var med i testen, men jeg ville IKKE kjøpt en skjerm med konvergensfeil uten å ha sett den først.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp dårlige 19".. da er bedre med en bedre 17".. men husk.. kjøper du en bra 19" til over 5000, så har du den lenge.. skjermer er det lite utvikling i og de faller lite i pris. Jeg si at å kjøpe en god skjerm er den beste invisteringen du gjør på en pc. Dårlige skjermer er ikke bra for øynene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...