Gå til innhold

Ikke admin i win2k

KjellV

Anbefalte innlegg

Sitter på skolen nå og skolen har fått seg ny server. Tok en halvtime fra systemansvarlige (2 stk) kom inn i klasserommet til de fann ut at man måtte logge seg på med samme passord som brukernavn.

Men problemet er: Nå har vi BEGRENSET tilgang. Vi kan ikke installere messenger og jeg kan ikke installere min kjære Opera.

Er det mulig å gå rundt dette? Man får jo ikke installert nødvendige ting som Acrobat Reader, WinZIP og Java.

Plz help, nett før jeg går amokk her. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er slik det skal være. Man skal bare kunne surfe og jobbe med det man skal i timene når man går på skolen.

Du kan jo prøve å hacke deg fram, men det strider garantert mot skolens reglemang som igjen kan føre til nedsatt ordenskarakter eller i verste fall utvisning.

Alt handler om respekt, og jeg garanterer deg at visst det er noe praktisk som har med skolearbeidet å gjøre så vil admin vurdere dette og kanskje installere det til deg. Bare spør pent :smile:

Lenke til kommentar

Messenger er faktisk lov "ved avtale ved lærer" og jeg bruker det til skolearbeid. Diskuterer oppgaver jeg har problem med med klassekamerater. Går jo på IKT og vi skal lage hjemmeside men får ikke installert noe brukendes HTML-editor heller. Sitter i Notepad, blir litt rotete :/

Greit man ikke skal installere kazaa men det får da være måte på. Opera får jeg ikke ha. De har avinstallert det to ganger før. "Man har IE og det får holde". Og som HTML-editor må man bruke Frontpage.

/me *frustrert*

Lenke til kommentar

Slik det skal være :)

Far min har arbeidsmaskin heime, får ikke installert en damn shit.

Vi har kun isdn..

For å få lagt til en printer, må han ringe til IT avdelingen i en annen by,

logge seg inn samt at han ringer opp / kobler ser opp til servern demses,

for at IT avdelingen skal fjernstyre maskina hans for å legge til en printer.

mer tungvint kan det ikke være. Men, hadde nok gjort dette selv for å ha full kontroll (også for å gjøre det enklest mulig)

Lenke til kommentar

Går selv på IKT i år. Eg går i Ålesund. Vi har full tilgong til våre maskiner. Dette førte sjølvsagt til at det blir ein del innstallelring og avinstallering, men går du på IKT bør du kunne vite kva du skal og ei. Dessuten.. har du fysisk tilgang.. er det ikkje noko problem å endre/finne passord :)

Lenke til kommentar

ER selv IKT lærling nå, og da jeg gikk på skolen hadde vi en del programmer som var fy-fy. Men vi kunne installere det vi ville etter avtale med lærer.

Jeg mener alle burde hat tilgang til å gjøre som dem vil med sin pc -MEN det er snakk om etikk.

Lenke til kommentar

Vi har lov til å gjøre hva vi vil på rommet "vårt" men vi sitter på dette rommet (ett fellesrom) mye av tiden. Vi har hatt full tilgang før men nå etter påske var det plutselig slutt. Den læreren vi har mest er ikke litt enig i at det skal være så begrenset men han får tydeligvis ikke noe støtte.

Lenke til kommentar
Og som HTML-editor må man bruke Frontpage.

Dette er jo idiotisk!

Gikk IKT i fjor og vi fikk ikke lov til å bruke FrontPage!

Alle måtte bruke notepad eller "1st page 2000"... :)

Var 3 stk som hadde laga hjemmeside før, men de fleste takla det bra!

Det er jo akkurat det med sikkerhet, osv man skal lære på den linja!

Da må man jo ha tilgang selv! Skolen kunne kjøpt inn en lisens av Norton Ghost og ghostet alle maskinene... hadde noe gått på trynet hadde det tatt 5 min å få alt "back-to-normal"! jaja... du får vel foreslå det :)

Lenke til kommentar

Me fekk beskjed om at Frontpage var obligatorisk i forhold til læreplanen:( Etter at vi hadde laget ei side i Frontpage fekk me prøve oss på Dreamweaver... Ganske dumt opplegg.. Burde få velge selv vilket program vi vil bruke.. På den andre siden skal vi vel kunne å lære fra oss slike enkle program.. og då er det vel en fordel å ha vert innom dei..

Lenke til kommentar
Me fekk beskjed om at Frontpage var obligatorisk i forhold til læreplanen:( Etter at vi hadde laget ei side i Frontpage fekk me prøve oss på Dreamweaver... Ganske dumt opplegg.. Burde få velge selv vilket program vi vil bruke.. På den andre siden skal vi vel kunne å lære fra oss slike enkle program.. og då er det vel en fordel å ha vert innom dei..

Korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...