Melisma Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, man kan få kreft bare av å leve i denne verden og puste inn lufta så.. sjansen er ganske liten, dessuten beskytter den mot andre type kreft igjen. Blir som å si at man kan få kreft av hamburgere og chips, så jeg ikke gå på MacDonalds.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 p-piler er kreftfremkalende og kan gi blod prop og mere ting jeg anbefaler ikke deg for og ta p-piler siden di er farlige Med tanke på hvor mange som faktisk tar disse pillene mot hvor mange som får problemer på grunn av de, vil jeg si at pillene er veldig trygge. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Dem er skadelig om man bruker det ofte. En pille gjør minimalt med skade, men en holdning til å ta det hver gang man har penisen til kjæresten i nærheten av seg vil nok føre til problemer over tid Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Minipillen må man ta hver dag. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Ah, trodde det var snakk om angrepillen igjen jeg. Selvsagt, p-piller er veeeldig sjeldent farlige å ta. Men man har jo dem som leser bivirkningene og tror dem får alt det Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 De fleste bivirkningene er bare myter. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 At bivirkninger er myter, den må jeg si var ny for min del. At de er sjeldne, det er faktisk noe helt annet. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 At bivirkninger er myter, den må jeg si var ny for min del. At de er sjeldne, det er faktisk noe helt annet. Ja men at ''man blir feit'' ''får lyst på mer mat'' ''får kviser'' og alt det jeg har hørt/lest er i den standen ikke sant. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 At bivirkninger er myter, den må jeg si var ny for min del. At de er sjeldne, det er faktisk noe helt annet. Ja men at ''man blir feit'' ''får lyst på mer mat'' ''får kviser'' og alt det jeg har hørt/lest er i den standen ikke sant. Direkte copy-paste fra legemiddelsiden angående bivirkninger av p-piller (nærmere bestemt yasmin 28): Vanlig forekommende bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 100 og hos færre enn 1 av 10) er forandringer i blødningsmønsteret, mellomblødninger, brystspreng, ømme bryst, utflod og soppinfeksjoner i underlivet. Kvalme, hodepine, migrene og nedstemthet er også vanlig... Mindre vanlig bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 1000 og hos færre enn 1 av 100) er minsket sexlyst, ansamling av væske i kroppen og forandringer i kroppsvekten, og ellers høyt eller lavt blodtrykk, betennelser i skjeden, brekninger, kviser, eksem og kløe.. . Sjeldne bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 10000 og hos færre enn 1 av 1000) er astma, væsking fra brystvortene, nedsatt hørsel og blodproppsykdom.. Hverken "bli feit" eller "lyst på mer mat" står som bivirkning, og det har jeg heller aldri hørt om. Forandring i kroppsvekt og kviser finner jeg faktisk ikke grunn til å tvile på engang. Å stappe kroppen full av hormoner fører faktisk med seg bivirkninger, som for eksempel det der. Grunnen til at du vil kalle det en myte er kanskje sjeldenhetsgraden av disse bivirkningene, men at de er sjeldne gjør dem faktisk ikke uaktuelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå