Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lurer på om eg har blitt gravid?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_panikk_*

Okey, for ca 2 uker siden hadde meg og kjæresten min nesten sex.

Han var liksom på vei inni meg, han var med åpningen. Men jeg stoppet han fordi at jeg kom at jeg ikke hadde tatt p-pillene min på 3-4 dager. Og jeg lurer på om det er en sjange for at jeg kan ha blit gravid?

Trenger svar, er redd for det. Btw, er 16, så en unge nå funker ikke helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre kjæresten din kom inne i skjeden din er det veldig liten sjangse for at du er gravid. Du må bare se om neste menstruasjon kommer. Hvis den uteblir kan du ta en graviditetstest for å se om du er gravid. Dette fåes kjøpt på apoteket.

Ellers vil jeg anbefale at dere bruker kondom hvis du har problemer med å ta p-pillene på samme tidspunkt hver dag.

Lenke til kommentar

Det er jo relativt godt gjort å glemme P-piller 3-4 dager på rad? Uten at jeg har noen dyptgående kjennskap til P-piller, så er vel det noe som skal tas daglig.

Såvidt jeg skjønner fullførte dere ikke samleiet - og du har ingen indikasjon utover en ekkel følelse på at du kan ha blitt gravid? Ingen manglende menstrasjon eller lignende?

Lenke til kommentar

Som de fleste skriver er det svært lite sannsynlig at du er gravid. Greit nok, precum kan faktisk gjøre deg gravid, men om du stoppet ham i det han var på vei inn, så er sannsynligheten veldig liten. Om du er virkelig bekymret, tiss på en pinne (altså, ta en graviditetstest), du får dem på apoteket til rundt hundrelappen.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Du er nok ikke gravid nei! Hvis han ikke kom inni deg!

Har hatt sex med typen min flere ganger uten kondom, jeg går ikke på p piller eller noe. (Han har ikke kommet inni meg da) og det gikk bra hehe :p

Så du skal nok ikke være redd for det!

Lenke til kommentar

Har hatt sex med typen min flere ganger uten kondom, jeg går ikke på p piller eller noe. (Han har ikke kommet inni meg da) og det gikk bra hehe :p

Vel, jeg ville absolutt ikke satset på å gjenta "suksessen", kaolla89, det er en meget dårlig prevensjonsmetode...

Antagelig er ikke trådstarter blitt gravid, men man kan aldri være sikker... Et kondom er en meget billig forsikring..

Lenke til kommentar

Da gambler du. Èn liten "gledesdråpe" er nok til å gjøre deg gravid, og det skjer uavhengig om han kommer eller ikke.

Lenke til kommentar
Et veldig lurt tips: Er man usikker så ta angrepiller.. Ikke noe vits i å vente når tvilen først er kommet.
Det kommer litt ann på da. Om han ikke har vært inni henne engang så er det idiotisk å ta angrepille. Mange jenter får helt noia etter sex og tror dem er gravide, tygger angrepiller som om det var godteri og tar graviditetstester på kryss og tvers. Om jeg har forstått trådstarter riktig her så bør hun ikke ta angrepille, da dem inneholder mye hormoner som påvirker kroppen og kan føre til smerte spessielt i brystene dem neste dagene. Ved flittig bruk kan man også få hormonell ubalanse, så man skal aldri gjøre det til vane å ta angrepiller som prevasjon. Det er kun en nødløsning man bør bruke når man vet det er stor fare for å bli gravid, og her ser det ikke ut til å være store faren
Da gambler du. Èn liten "gledesdråpe" er nok til å gjøre deg gravid, og det skjer uavhengig om han kommer eller ikke.
What? Er vel sjeldent det kommer noe ut før utløsning?
Lenke til kommentar
Øh? Er vel heller motsatt — som oftest kommer det noen dråper sæd (aka. gledesdråper) i forkant, som skal fungere som naturlig smørning/glidemiddel.

Nettopp, dette er helt naturlig. Disse dråpene er nok til å gjøre en person gravid, selv om sjangsen riktig nok er ekstremt mye lavere for å gjøre en person gravid når man ikke tømmer selve utløsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...