Metz Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 siden jeg ikke har vært spesielt lenge på hardware fora tenkte jeg at jeg kunne poste websida mi, så folk kan slenge litt møkk o.l. trykk her trenger ikke sure replies om at siden ikke er w3c godkjent. er ikke noen stor fan av den standaren og nå går jo ibm og ms bort fra den, så da er det jo ikke no stress heller er ikke akkurat et kode-talent, so be gentle.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Noe av det beste jeg har sett siden 2advanced.com! Eneste jeg ikke likte var at scrolle-tingen har samme farge som bakgrunnen i scrollern, slik at man ikke ser hvor den er. Litt snodig... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Første inntrykket var _veldig_ bra. Det jeg ikke likte med én gang var at man ikke ser "scrollbar-klossen" -jeg er veldig glad i å bruke den til å scrolle og ikke klikke hundre ganger på den knøtt lille pilen. Jeg syns siden holder en høy standard men jeg likte ikke helt menyen, sikkert bare meg men jeg syns kanskje ikke de passet med hvordan siden er designet. Det ser ut som du er veldig flink med grafikk o.l. kan du ikke lage et kult navigasjonssystem i Photoshop? Konklusjonen var at siden var bra. Terningkast: 5+ Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Veldig bra side, men syntes det var litt mye rom over og under, så kanskje hovedramma kunne ha vært høyere. (sitter nå med 1024x768) Ellers så syntes jeg også at den scrolle dingsen burde vært synlig. Men alt i alt noe av det bedre jeg har sett! Keep up the good work! Lenke til kommentar
Metz Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Oi, dette varmet virkelig den scrollen er der, jeg gjorde den bare usynlig fordi jeg syntes det var litt fancy.. det plager ikke meg, men det er jo fordi jeg bruker den som om den skulle synes. jeg får se om jeg finner en fin farge til den, så kanskje den dukker opp.. må bare si takk for hyggelige kommentarer og konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Veldig stilig side trenger ikke sure replies om at siden ikke er w3c godkjent. er ikke noen stor fan av den standaren og nå går jo ibm og ms bort fra den, så da er det jo ikke no stress heller det som er litt dumt med dette er jo at alle browsere unntatt IE følger w3 standarden mer eller mindre, akkurat hva du mener om det skal jeg ikke legge meg opp i, da vi tydeligvis har forskjellige meninger om dette. Men det som ikke går an å nekte for er at Microsoft i alle år har vært mest innteressert i å tjene mest mulig penger og derav prøver å få hele verden til å bruke sine produkter bla ved å gå bort fra standarder som nesten alle andre følger. jeg bruker Mozilla og Lynx som er to veldig fine browsere, forøvrig den koden som du bruker til å skifte farge på scrollbar er en del av det ms har laget som bare fungerer under IE så derfor hadde ikke jeg noe problem med å se siden din med vanlige synlige scrollbars. /me liker å kverrulere litt Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har tatt det opp et eller annet sted på forumet før hvor mye jeg _hater_ browser kompabilitetsproblemer. For min del velger jeg å utvikle sider med tanke på IE, _men_ som kan "vises uten problemer" i andre browsere. Funker ikke et roll-over script i f.eks. Mozilla så driter jeg i det, rett og slett. Har ikke tid til å lage websider som funker under alle browsere, -det for være jobben til Jacob Nielsen. Ikke misforstå meg, jeg er bare glad for at Microsoft får litt konkurranse. Det jeg ikke liker er at produktene som utvikles for å konkurrere med IE ikke holder mål med tanke på hva de støtter og ikke støtter. Jeg velger heller å bruke IE enn en browser som er open source men som føkker opp sidene. (Beklager så meget mitt valg av språkbrug) Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 pen side. slett litt med scrolling, men ellers... Lenke til kommentar
Blue Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei! Skjøner ikke hvorfor dere maser på gutten på grunn av scrollinga....har dere ikke scrollemus da :wink: Meget fin side Stå på!! Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ikke misforstå meg, jeg er bare glad for at Microsoft får litt konkurranse. Det jeg ikke liker er at produktene som utvikles for å konkurrere med IE ikke holder mål med tanke på hva de støtter og ikke støtter. Jeg velger heller å bruke IE enn en browser som er open source men som føkker opp sidene. (Beklager så meget mitt valg av språkbrug) En liten kommentar off topic... På siden min var det IE som føkket opp siden.. ( www.gunders.org/webmail.php )... Siden viste helt fint i alle andre browsere eg prøvde (Netscape, Konqueror, Opera, Mozilla og Lynx) Lenke til kommentar
Metz Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 for å fortsette littegrann på w3 debatten.. jeg pleier ikke å holde med de store selskapene som tvinger deg til å bruke ting for at de skal tjene penger. men i dette tilfellet holder jeg rett og slett med IE. her er browser-statistikken fra min side: Netscape 1.93% - MSIE 97.23% - Other 0.72%.. at jeg da skal sitte timesvis for å bygge ned siden så den går i alle browsere ser jeg liten vits i. jeg forstår folk som vil bruke gratistilbud og opensource, men i dette tilfellet kan dem ikke vente seg at alt skal ligge på sølvfat. uansett hadde det vært gull å hatt èn standard, men den folk har gått etter nå synes jeg er helt bak mål, den har rett og slett for mange begrensninger og for mye teit for seg. igjen takk for alle kommentarer Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 her er browser-statistikken fra min side: Netscape 1.93% - MSIE 97.23% - Other 0.72%.. at jeg da skal sitte timesvis for å bygge ned siden så den går i alle browsere ser jeg liten vits i. Selv kjører jeg Opera, og "identify as MSIE 6.0". Lenke til kommentar
smetho Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 her er browser-statistikken fra min side: Netscape 1.93% - MSIE 97.23% - Other 0.72%.. at jeg da skal sitte timesvis for å bygge ned siden så den går i alle browsere ser jeg liten vits i. Selv kjører jeg Opera, og "identify as MSIE 6.0". Me too.... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Fin side, men jeg tror alle irriterer seg over at du legger ut halve bilder av deg selv :wink: Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Likte siden, men jeg må si at jeg er ikke så spess stor fan av slike sider da. Men de var bra da. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Likte siden, men jeg må si at jeg er ikke så spess stor fan av slike sider da. Men de var bra da. Hva er du ikke fan av? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det var en fin side. Vedrørende antal til hver broewser henger jeg meg på de adnre som har OPERA til å identifisere seg som MIE6.0. Dette er også standarden fra opera, og tror ikke så mange gidder å skiifte det egentlig. Hvorfor opera har gjort det slik vet jeg ikke helt, det gjør jo at folk som lager sider blir ledet tilå tro at opera er mindre en den er. Men bruker som sagt Opera 7,1 og ser ingen feil ved siden din, så den funker den. Eneste er scollbaren som er grå for meg, men det syns jeg er like greit. Ellers syns jeg kansje den var litt tung? Eller kan det være serveren som er lit treig, det vet jeg ikke. Men vil alikavell komentere noe. Selv om den er veldig fin designmessig så faller den litt i samme fellen som mange andre sider. Det er blit vanligere å vanligere å lage et lite "vindu" på midten av siden, og ha en slags marg langs kanten. Dette ser jo fint ut, men har veldig lett for å ødelegge for "gameplayet"(sorry, er seint så jeg fant ikke på et bedre ord). Altså syns det vinduet ble lit lite, og var vanskelig å få oversikten over det som var inne det. Bruker forresten 1024*768 pixler. Og til sutt så lager du fine ting. Likte godt dette og dette. På det første så øynene lit spesielle ut, som gjorde bildet litt "uventet". Passer liksom ikke til det helhetsintrykket du forventer deg av resten av bildet, noe som skaper en kontrast. Du har ikke vurdert å legge den også ut som walpaper. denne får jeg forresten ikke opp om jeg trykker på det. Som lite bilde funker det fint, men som sagt ikke når jeg trykker på det for å få det større. Lenke til kommentar
Metz Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 takk for flotte kommentarer, P@rm@nn.. merka at det var noen linktypos der ja, skal få fiksa det. siden blir kanskje litt èn i mengden, men sånn blir det jo nesten uansett, så jeg får la den ligge litt nå. gjøre litt ting som jeg faktisk bør prioritere cheers Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Er noen som er litt ute på jordet her, Mozilla og Opera støtter standardene bedre enn ie. Grunnen til at mesteparten bruker ie6, er jo at den følger med windows. For å få siden til å funke i alle browsere, må man følge standarden, og hvem var det som "dreit i standarden" og "andre browsere"? Idiotisk av ibm og microsoft å trekke seg ut av xml-standarden, fremtiden for webutviklere blir mye verre, hvis det skal finnes x antall browsere med x antall standarder. Unnskyld tonen i innlegget, men ble litt irritert da jeg så enkelte av meningene. Over til sida: Preloading er bare irriterende, så fjern den. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Er noen som er litt ute på jordet her, Mozilla og Opera støtter standardene bedre enn ie. Grunnen til at mesteparten bruker ie6, er jo at den følger med windows. Ok...jeg får vel spørre deg da. Når man lager et script (i JavaScript) hvorfor må man bruke så mye tid på å få den til å funke under Mozilla og Opera da? Jeg mener...som du påstår så støtter de jo standaren bedre en IE!? Ikke kom her og si at JavaScript reguleres av Microsoft...!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå