Gå til innhold

Trenger hjelp med å kjøpe ny forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Høyttalere fra Logitech kan du bare glemme. Dette er ikke på langt nær like godt som et komponentanlegg. Så glem tanken først som sist, du.

Pakken jeg linket til for et par poster siden har en mye kraftigere subwoofer, som kommer til å "trøkke" betraktelig mer enn settet fra Canton. Jeg tror også lyden er generelt bedre, uten at jeg har hørt settet fra Canton. Det er jo tross alt grenser for hvor god dynamikk man får presset ut fra et par sølvfargede fyrstikkesker.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Skjønner at du bryr deg om hvordan ting ser ut i stua, og det er ikke det de gjengse lydfrikene er mest opptatt av. Tipper du blir veldig fornøyd med en slik pakke fra Canton. Kanskje ikke til stereo-musikk, men hvis film er i høysete er det et bra sted å begynne for lite penger. Får defintivt mer ut av en slik pakke som Flerek anbefaler, men pengene er jo ikke hans ;)

Det begynner med en duganes reciever (og det ser det ut som du har bestemt deg for), og det får du ikke i billigpakker fra elkjøp.

Om et lite års tid så får du nok lyst til å oppgradere enten frontene eller subwooferen for mer dynamikk og trøkk og da er det bare å spørre igjen.

Har god start-erfaring med en lignende pakke(Harman Kardon HKTS 11) kombinert med kvalitetsreciever.

Lenke til kommentar

Ok, som sagt kommer jeg ikke til å kjøpe anlegg og Reciever med det første, men nå vet jeg ihvertfall sånn ca, hva jeg burde kjøpe og hvor mye det burde koste. Så takk for hjelpen til alle sammen.

Lenke til kommentar

Ut i fra PS3 så får du ikke bitstreamet HD lyd for dekoding i reciever dersom det ikke kommer ny firmware til PS3 som støtte dette. HD lyd fra PS3 er alltid LPCM format som alle nyere receivere fra de siste årene kan dekode. Lydkvaliteten blir visstnok like bra, men det står ikke da f.eks. "TrueHd" i displayet på reciever kun "LPCM" eller tilsvarende. Hvis jeg kun skulle kjøre lyd fra PS3 ville jeg da heller ha valgt en litt eldre og kraftigere receiver med LPCM dekoding enn en ny og svakere som kunne tolke bitstream signal fra HD kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...