Gå til innhold

Trenger hjelp med å kjøpe ny forsterker

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har tenkt til å kjøpe et nytt lydanlegg til rommet mitt. Først og fremst har jeg et noobe spørsmål. Kan man koble 5.2 høyttalere(5 Høyttallere og 1 Sub) i en 7.1 knals forsterker?

Men så jeg har en Samsung 37", en PC, PS3 og PS2 jeg vil koble til lydanlegget. Og det jeg trenger hjelp med først er en bra forsterker som ikke koster alt for mye. Tenker melleom 2000 - 4000 kr. Har blant annet sett på denne Sony STR-DG820B, 7.1 receiver

Noe jeg vil at forserkeren har er Dolby TrueHD siden jeg vil ha HD lyd fra HDMI kabel fra PS3en. Men jeg vet ganske lite om hvordan dette fungerer så hvis noen synes dette er unødvendig eller vil forklare meg litt dypere om hva det er, så setter jeg pris på det.

PS: Bare i tilfelle noe lurer, så har jeg har ikke funnet noen høyttalere enda heller, ettersom jeg kunnet trenge hjelp med dette også. Men tenker jeg tar forsterkeren først.

Endret av Linkage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey, jeg har tenkt til å kjøpe et nytt lydanlegg til rommet mitt. Først og fremst har jeg et noobe spørsmål. Kan man koble 5.2 høyttalere(5 Høyttallere og 1 Sub) i en 7.1 knals forsterker?

Men så jeg har en Samsung 37", en PC, PS3 og PS2 jeg vil koble til lydanlegget. Og det jeg trenger hjelp med først er en bra forsterker som ikke koster alt for mye. Tenker melleom 2000 - 4000 kr. Har blant annet sett på denne Sony STR-DG820B, 7.1 receiver

Noe jeg vil at forserkeren har er Dolby TrueHD siden jeg vil ha HD lyd fra HDMI kabel fra PS3en. Men jeg vet ganske lite om hvordan dette fungerer så hvis noen synes dette er unødvendig eller vil forklare meg litt dypere om hva det er, så setter jeg pris på det.

PS: Bare i tilfelle noe lurer, så har jeg har ikke funnet noen høyttalere enda heller, ettersom jeg kunnet trenge hjelp med dette også. Men tenker jeg tar forsterkeren først.

5.1 høyttaleroppsett på 7.1 receiver funker fint. Det er bare å konfigurere den til 5.1 oppsett.

Yamaha RX-V663 er den rimeligste receiveren som finnes med HD-lyd dekoding. (ville ikke kjøpt uten hvis jeg hadde bluray spiller) Og dette stedet har best pris: http://www.surround.no/product/461479/__Ya...V663_Black.html

Det er en veldig bra receiver med god lyd, og den er best i klassen på surround dekoding.

Surround.no selger den også bundlet med diverse høyttalerpakker.

Røff høytt.rangering: Proson, Yamaha, Dynavoice, XTZ (best)

NB: Du kan hente varene selv hos surround.no på Grorud og spare endel fraktkost og venting :)

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Noen som har forslag til gode Høyttalere som ikke er altfor store?

Hvilken prisklasse? Med eller uten subwoofer?

Her finner du noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hvordan er kombinasjonen av disse? Holder de kravene?

Yamaha RX-V663: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105854

Canton Movie 120X: [/url]http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431435[/url]

Pakken blir på nesten 9000 kr da.

BTW kommer nok ikke til å kjøpe anlegg før sommeren, så har god tid. Hvis noen vet om noen bedre anlegg i den prisklassen(helst mindre enn 9000 kr) så si ifra.

Endret av Linkage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Holder de kravene?

Hvilke krav? Receiveren greier i hvertfall drive høyttalerne med letthet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Receiveren er det ingenting å si på. Jeg vil derimot påstå at høyttalerne med fordel kunne blitt byttet ut med denne pakken.

Lenke til kommentar

De virka bra, men Canton høyttalerne så kulere ut. Men ble anbefalt et Logitech høytaler sett av en venn, og den har jo ikke TrueHD eller noe, men bare lurer på hvordan de er sammenlignet med Recieveren + Canton/Dynavoice pakken?

Endret av Linkage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...