Linkage Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Hey, jeg har tenkt til å kjøpe et nytt lydanlegg til rommet mitt. Først og fremst har jeg et noobe spørsmål. Kan man koble 5.2 høyttalere(5 Høyttallere og 1 Sub) i en 7.1 knals forsterker? Men så jeg har en Samsung 37", en PC, PS3 og PS2 jeg vil koble til lydanlegget. Og det jeg trenger hjelp med først er en bra forsterker som ikke koster alt for mye. Tenker melleom 2000 - 4000 kr. Har blant annet sett på denne Sony STR-DG820B, 7.1 receiver Noe jeg vil at forserkeren har er Dolby TrueHD siden jeg vil ha HD lyd fra HDMI kabel fra PS3en. Men jeg vet ganske lite om hvordan dette fungerer så hvis noen synes dette er unødvendig eller vil forklare meg litt dypere om hva det er, så setter jeg pris på det. PS: Bare i tilfelle noe lurer, så har jeg har ikke funnet noen høyttalere enda heller, ettersom jeg kunnet trenge hjelp med dette også. Men tenker jeg tar forsterkeren først. Endret 26. februar 2009 av Linkage Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hey, jeg har tenkt til å kjøpe et nytt lydanlegg til rommet mitt. Først og fremst har jeg et noobe spørsmål. Kan man koble 5.2 høyttalere(5 Høyttallere og 1 Sub) i en 7.1 knals forsterker?Men så jeg har en Samsung 37", en PC, PS3 og PS2 jeg vil koble til lydanlegget. Og det jeg trenger hjelp med først er en bra forsterker som ikke koster alt for mye. Tenker melleom 2000 - 4000 kr. Har blant annet sett på denne Sony STR-DG820B, 7.1 receiver Noe jeg vil at forserkeren har er Dolby TrueHD siden jeg vil ha HD lyd fra HDMI kabel fra PS3en. Men jeg vet ganske lite om hvordan dette fungerer så hvis noen synes dette er unødvendig eller vil forklare meg litt dypere om hva det er, så setter jeg pris på det. PS: Bare i tilfelle noe lurer, så har jeg har ikke funnet noen høyttalere enda heller, ettersom jeg kunnet trenge hjelp med dette også. Men tenker jeg tar forsterkeren først. 5.1 høyttaleroppsett på 7.1 receiver funker fint. Det er bare å konfigurere den til 5.1 oppsett. Yamaha RX-V663 er den rimeligste receiveren som finnes med HD-lyd dekoding. (ville ikke kjøpt uten hvis jeg hadde bluray spiller) Og dette stedet har best pris: http://www.surround.no/product/461479/__Ya...V663_Black.html Det er en veldig bra receiver med god lyd, og den er best i klassen på surround dekoding. Surround.no selger den også bundlet med diverse høyttalerpakker. Røff høytt.rangering: Proson, Yamaha, Dynavoice, XTZ (best) NB: Du kan hente varene selv hos surround.no på Grorud og spare endel fraktkost og venting Endret 27. februar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Den Yamaha forsterkeren virket bra, men de på pakketilbudene var nok Høyttalerne litt for store for rommet mitt. Noen som har forslag til gode Høyttalere som ikke er altfor store? Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Den Yamaha forsterkeren virket bra, men de på pakketilbudene var nok Høyttalerne litt for store for rommet mitt. Noen som har forslag til gode Høyttalere som ikke er altfor store? Sjekk ut Canton på avshop,no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Noen som har forslag til gode Høyttalere som ikke er altfor store? Hvilken prisklasse? Med eller uten subwoofer? Her finner du noe. Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Har ikke lyst til å bruke noe særlig mer en 6000 kr. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Totalt 6000kr på forsterker og høyttalere og sub? Da blir det pakkeløsning i plast fra elkjøp. Får nok problemer med å koble til alt du har av kilder til en slik løsning og hd-lyd blir bortkastet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Dette er det nærmeste prisen jeg kommer. Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Den pakken virket bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Til prisen får man mye, ja. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Men du får vel ikke HD lyd med RX-V463? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Nei, det stemmer det. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvilken reciever/høyttalerpakke vil egentlig gi deg dekoding av MasterHD til under 6k? Jeg kommer ikke på mange. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Onkyo TX-SR606, Yamaha RX-V663, Harman/kardon AVR255 og Denon AVR-2309. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Og AVR-1909. men jeg sa "pakke" mente med høyttalere. Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hvordan er kombinasjonen av disse? Holder de kravene? Yamaha RX-V663: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=105854 Canton Movie 120X: [/url]http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431435[/url] Pakken blir på nesten 9000 kr da. BTW kommer nok ikke til å kjøpe anlegg før sommeren, så har god tid. Hvis noen vet om noen bedre anlegg i den prisklassen(helst mindre enn 9000 kr) så si ifra. Endret 1. mai 2009 av Linkage Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Holder de kravene? Hvilke krav? Receiveren greier i hvertfall drive høyttalerne med letthet. Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Bare det ene jeg skrev på første posten, at jeg ville ha Dolby TrueHD for å ha HD lyd med HDMI fra PS3. Men utenom det så lurer jeg bare på om høyttalerne er bra saker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Receiveren er det ingenting å si på. Jeg vil derimot påstå at høyttalerne med fordel kunne blitt byttet ut med denne pakken. Lenke til kommentar
Linkage Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) De virka bra, men Canton høyttalerne så kulere ut. Men ble anbefalt et Logitech høytaler sett av en venn, og den har jo ikke TrueHD eller noe, men bare lurer på hvordan de er sammenlignet med Recieveren + Canton/Dynavoice pakken? Endret 3. mai 2009 av Linkage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå