Matsemann Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Selv lurer jeg på folks trang til å få motbevist slik. Man oppnår jo egentlig ingenting. Folk som ikke tror på det, tror fortsatt ikke på det. Folk som tror på det mener forsøkene var feil, de ikke kan misbruke evnene osv., sånn sett er man jo like langt. Dessuten er jeg litt 'for' alternativ medisin, slik som Snåsamannen. Han klarer tydeligvis noe ingen leger klarer. Selv om han kanskje ikke gjør noe, og det bare er noe menneskene tror på, så virker det jo, tross alt. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Dessuten er jeg litt 'for' alternativ medisin, slik som Snåsamannen. Han klarer tydeligvis noe ingen leger klarer. Selv om han kanskje ikke gjør noe, og det bare er noe menneskene tror på, så virker det jo, tross alt. http://whatstheharm.net/ Et hav a dokumentasjon på det "ufarlige" ved healing og mye annet. Snåsamannen er ikke den verste (selv)bedrageren der ute. Men unnskylde det han driver med? Ikke tale om. Folk som ikke tror på det, tror fortsatt ikke på det.Folk som tror på det mener forsøkene var feil, de ikke kan misbruke evnene osv., Hvis noen hadde klart oppgaven (og man kunne utelukke fusk), så kunne det vært interessant å jobbe mer med vedkommende. Det kunne i sin tur revolusjonert hele vårt menneskesyn. Generelt er det nok av påstander som kan testes. Da burde folk være fornuftige nok til å ønske slike tester velkommen (samt sette seg inn i allerede tilgjengelig dokumentasjon), så de ikke kaster bort tiden på rent sprøyt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Selv lurer jeg på folks trang til å få motbevist slik. Man oppnår jo egentlig ingenting. Man oppstår å fjerne falske påstander så man mer effektivt kan oppnå faktisk viten. Man hindrer også flere i å tro på slikt tåpelig vrøvl. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Man vil alltid kunne argumentere med at disse evnene ikke lar seg teste, fordi de kun virker når det virkelig gjelder.Enhver sysnk person som IKKE er lottomillionær vil enten kalle det misbruk av evnene, eller si at det ikke virker på den måten. Så det er "greit" for en synsk person å tjene penger på at folk tar kontakt for å bli spådd om sin fremtid or whatnot, men det er ikke greit å tjene den samme summen ved å gette korrekt lottorekke? Hva med å gi alle pengene fra lottogevinsten til et veldedig formål som Røde Kors, Redd Barna, eller Leger uten Grenser? Nei, det går ikke; fordi å bruke "kreftene" sine til å vinne i Lotto er missbruk av evnene... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Kanskje ikke så rart ingen synske tok den, når setningen ikke har noen mening. Sist gang jeg sjekka var det meninger de synske så, ikke ord! Om de ikke evner å se ord, så burde de ikke prøvd seg på oppgaven. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå