Markelure Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) har ikke peiling på hvordan en smart roadster er å kjøre sitte i osv har ikke prøvd en, men jeg syns den ser ut som en konebil. edit: er vi ferdig med diskusjonen om smart roadsteren nå? Endret 27. februar 2009 av Markelure Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 kanskje en mazda rx8 kan være noe? liten kjapp og tøff bil. Er vel dyr forsikring på RX8 kan jeg forestille meg? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 smart roadster er en frisørbil. RX8 er faktisk ganske treg. I alle fall det har kamerater fortalt som har testet dem. Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 smart roadster er en frisørbil. Hvorfor? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Mini Cooper S kan jeg anbefalle. Har en vanlig Cooper selv, og den er utrolig morsom å kjøre. Jeg drømmer ofte om hvordan er Cooper S føles ut. Godt drag i min, selvom det ikke sitter en kompressor i den. Det gjør det jo i Cooper S, og 1.6 literen yter derfor 163 hester. Det er en helt fantastisk kjøreopplevelse som venter deg i en Mini. Den sitter klistret på veien. Etter min erfaring ville jeg valgt Cooper S, men jeg skal ikke stryke andre biler fra listen din, ettersom jeg har erfaring med et mindretall av dem. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 smart roadster er en frisørbil. RX8 er faktisk ganske treg. I alle fall det har kamerater fortalt som har testet dem. ville ikke akkuratt kalt en bil som gjør 0-100 på 6,4 sek treg. vis kameratene dine er vandt med lamborghini kan det være at den virker litt treg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hva med en kliss ny 122 hesters Golf med DSG? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hva får deg til å tro at en bakhjulstrekker er dårligere på vinterføre? Fwd er ikke så veldig ulikt, der må forhjulene både sørge for trekk og styring, dvs både langsgående og sideveis grep samtidig. I motsetning til bakhjulstrekk der bakhjulene dytter og forhjulene styrer. Fordelen til forhjulstrekk er at den har motoren (les vekt) over drivhjulene, da må du over på biler med midtmontert/bakmonterte motorer om du skal ha den fordelen på en bakhjulstrekker. Hva med Audi/vw med 4x4? Har du en gang kjørt 4x4 vil du aldri gå tilbake til 2hjulstrekk igjen. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Ok, ferdig med research. Har PRØVD å lage tilbakemelding based på anmeldelser og litt hva jeg syns om bilen selv, men har ikke så mye peiling. Den skikkelige vurderingen kommer vel ikke før prøvekjøring.. RCP -88, BMW 320 Man får den i 163 hk diesel som virker veldig bra. Den fikk dårlig kritikk for høy forsikring og lav ytelse av Yahoo. Men den får full score på kjøre egenskaper og neste full på komfort. Også litt dyrt utstyr. Jeg syns selv bilen ser bra ut og at interiøret er stilig. Yahoo score: 3/5 RCP – 88, Alfa Romeo GT 4/5 på alt. Build, Comfort, Depreciation, Economy, Equipment, Handling, Insurance, Performance, Styling og Value. Yahoo mente den hadde veldig bra understell og motor. Men leste at den er Mindre komponert og ”Capable” enn allestedsnærværende BMW 3-serie. Og jeg tror neppe den kan holde verdi like godt heller. Interiør og exteriør ser mye bedre ut i bmw M320, syns jeg. Markelure, Audi A4 Jeg syns A4 er dritkul=) Men litt døll interiør. Har også lest at den har lite plass til beina, men det driter jeg egentlig i. MrLg, Hundai Coupe Kult design, men virker litt ”jentete” hehe. Fikk ikke så veldig god kritikk på de sidene jeg så på.. Rublings, Opel Astra GTC Vurderer denne sterkt. Stilig design utvendig, innvendig og 150 diesel er jo perfekt. Fant ingen gode anmeldelser, men leste i privat anmeldelse at den var tungstyrt når man kjører i byer og litt lav for noen. Hansjqrg1, Mini Cooper S Denne ligger på toppen av lista nå!! Hørt at den er litt plastikk, men interiøre ser jo fortsatt stilig ut med det store spidometeret og en heftig turtalsmåler over rattet. Bilen ser ganske kul ut fra utsiden og det finnes tusenvis av deler/addons til den. 17 tommer felger på en så liten bil er jo også ganske heftig. Har fått god score for kjøre egenskaper. Aklla, Smart Roadster Tro meg! Det er blank is der jeg kommer fra og et døllere sted fins ikke Men har ikke bruk for noe offroad.. Ahpadt, Golf Hva er fordelen med å kjøpe nye? DSG gir er jo heftig det, men syns golfen er litt kjedelig. Spurte forsikrings selskapet via kalkulatoren om Mini, har ikke fått noe svar enda. Endret 27. februar 2009 av Zonked223 Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hva får deg til å tro at en bakhjulstrekker er dårligere på vinterføre? Fwd er ikke så veldig ulikt, der må forhjulene både sørge for trekk og styring, dvs både langsgående og sideveis grep samtidig. I motsetning til bakhjulstrekk der bakhjulene dytter og forhjulene styrer. Fordelen til forhjulstrekk er at den har motoren (les vekt) over drivhjulene, da må du over på biler med midtmontert/bakmonterte motorer om du skal ha den fordelen på en bakhjulstrekker. Hva med Audi/vw med 4x4? Har du en gang kjørt 4x4 vil du aldri gå tilbake til 2hjulstrekk igjen. Okey, det er noe jeg bare har hørt fra veldig mange, så ble litt for selvsikker der kanskje. Bror kjøpte en bakhjulsdriftet varebil. Han kommer seg ikke frem. Endret 27. februar 2009 av Zonked223 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hva er fordelen med å kjøpe nye? DSG gir er jo heftig det, men syns golfen er litt kjedelig. Først og fremst vil du da få 3 års garanti med å kjøpet, så om noe galt skjer koster det deg ingenting. Kjedelig? Vet ikke helt jeg. Du får en helt formidabel komfortabel, brukervennlig og godt bygget bil. Om Golfen ikke er kul nok kan du jo alltids gå for en Scirocco bare med manuel? Listeprisen på en 122hk Scirocco er 290 140. Eneste problemet med å kjøpe denne varianten er at du en dag vil stå ved siden av en 2.0 TSI Scirocco i et lyskryss og dø av misunnelse. Var ute og kjørte en mk6 Golf med 1.6 liters motor for en snau time siden. Det eneste jeg kunne utsette var at motoren fortsatt var litt dvask i forhold til det bilen kunne hatt godt av. Utrolig fint interiør som føles flere klasser over alt annet som man kan kjøpe i det samme 'segmentet'. Endret 27. februar 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Var på Møller og så på Scirocco. ALT for dyr. Men med tanke på at det er 18 tommers hjul, sitter lavt, stilig design og sportseter i baksetet.. Og ja, syns mk6 er litt kulere. Fint at lyktene bak ikke er så "runde" som på mk5 =) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Blir veldig fort dyrt om du vil ha litt ekstra stash, ja. Kunne vel klart seg med 18" GT-pakke og RCD510, men da vil du nok hoppe bittelitt over 300-tallet. Må huske at Sciroccoen har veldig mye standard iforhold til Golf, som du skrev. Endret 27. februar 2009 av ahpadt Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hva får deg til å tro at en bakhjulstrekker er dårligere på vinterføre? Fwd er ikke så veldig ulikt, der må forhjulene både sørge for trekk og styring, dvs både langsgående og sideveis grep samtidig. I motsetning til bakhjulstrekk der bakhjulene dytter og forhjulene styrer. Fordelen til forhjulstrekk er at den har motoren (les vekt) over drivhjulene, da må du over på biler med midtmontert/bakmonterte motorer om du skal ha den fordelen på en bakhjulstrekker. Hva med Audi/vw med 4x4? Har du en gang kjørt 4x4 vil du aldri gå tilbake til 2hjulstrekk igjen. Fordelen som du nevner bare sånn i farten med at motoren er over drivhjulene er en ganske stor fordel. Hvis jeg ikke husker feil så er det hele 65-70% av vekta som ligger på selve drivhjula. Og de fleste bakhjulsdrevne bilene som ikke koster like mye som et hus har motoren framme. Angående rx8 så er det som sagt noe jeg har hørt og sett, sett noen rx8 på rudskogen og kjørt sammen med dem, og jeg syns ikke den virket noe særlig rask. Og den gjør 0-100 på 7.1 sekunder, hele 0,1 sekunder raskere enn T-sport. kilder: RX8: http://www.conceptcarz.com/vehicle/default...D=&i=2#menu T-Sport: http://www.conceptcarz.com/vehicle/default...D=&i=2#menu Personlig hadde jeg valgt T-sport fremfor mange andre biler her, veldig spesiell bil som går bra, ser bra ut og har et utrolig bra oppheng, den sitter som klistret på veien. Angående smarten, den ser ut som en frisørbil, akkurat som mx5 og mange andre pittesmå "sports" biler. En bil som jeg hadde også tenkt på er Subaru Impreza WRX: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2091697 Lenke til kommentar
Fred123 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Og de fleste bakhjulsdrevne bilene som ikke koster like mye som et hus har motoren framme. Det kan nevnes at Smart Roadster - hos deg kjent som frisørbil - har motoren bak, og har av mange blitt regnet som en moderne versjon av tidlige Alpine-modeller på grunn av nettopp dette. Det samme har vanlig Smart Fortwo, eller Vw Type 1 som kom litt før den igjen. Eller Tatra som Vw inspirerte seg av. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Et familie medlem har hatt 2 stk golf V GTI (en med og en uten DSG) Disse betalte han rundt 7500 i året på forsikringen med full kasko. Han var 23-24 når han hadde disse. Lånte de et par ganger og det er en festlig bil å kjøre. Ligger godt på veien og går greit. DSG med gir på rattet er konge. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 jeg syns at smart virker for mye som en bybil, altså liten og kompakt. Den kan sikkert være helt rå å kjøre og utrolig kul bil. Men jeg hadde aldri vurdert det. Men soms agt det er min mening. Jeg har testet en bmw 330 E46 og jeg syns ikke noe om bilen, den gikk bra, men man fikk aldri sports følelsen som man fikk av eldre bmw'er. Altfor nøytral og dempet. Man hører nesten ikke motoren med vinduene igjen og man føler ikke veien gjennom rattet. Bmw 320 er bare enda verre, mindre motor etc. (dette gjelder da E46, ikke E36) Men trådstarter, mange biler du nevner her er etter min mening ikke sportslige, hva er sportslig med en A4, 320 og coupen? Altså enten veier de en god del, ellers så har de veldlig like hk. coupe = 106 hk, 1160kg, A4 = 170hk, 1450kg, 320d = 136hk 1350kg. De andre bilene er ganske kule og spennende etter min mening. Alfaen er en spenstig sak. Har testet et par alfaer og motoren er bare elsk, men de må vedlikeholdes regelmessig ellers så kan de begynne med å klage ved at deler ryker... Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Må si jeg liker T-sport. Stilig utenfra og sprek. Står mye bra om dem. Står vel mellom T-Sport Cooper S Opel Astra GTC Vanskelig å vite hva som er bra, er det mulig å lage en sånn "stemme tabell" i forumet eller noe? hehe Stikker å ser på en Cooper S i neste uke. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det som er kult med Mini-er er at det er et helt ufattelig marked for "aftermarket"-deler. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 tror jeg ville valgt cooper s av de bilene du står igjen med nå. ser ut som en tøff kjapp kul liten bil med mange tøffe detaljer. litt ot: Dammed om du har vært mye mopedportalen og har hatt en honda sfx? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå