Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Vi har vært på noen dater, hatt en god tone, gode blikk... Jeg får sjelden svar på sms, hun virker litt distré. Hun har mange venner og sikkert en del å tenke på... Lurer på om hun er interessert i å ha en kjæreste eller om hun tar det litt som en flørt. Hun har en del erfaring med gutter og jeg har ingen. Hvor lenge skal man være tålmodig og vente på at hun virkelig vil ha deg som kjæreste? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hva mener du med at du sjeldent får svar, kan det være 1/4 eller noe? Hadde jeg ikke akseptert, med mindre du er i overkant masete. Er i hvert fall ikke i nærheten av at hun vil ha deg som kjæreste akkurat nå, dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hva mener du med at du sjeldent får svar, kan det være 1/4 eller noe? Hadde jeg ikke akseptert, med mindre du er i overkant masete. Er i hvert fall ikke i nærheten av at hun vil ha deg som kjæreste akkurat nå, dessverre. Heller 2/4... Jeg kan ha vært masete tidligere, men synes jeg ikke er det nå. Men hvis hun har lyst på kjæreste og er interessert i en person, bør hun ikke vise det? Jeg synes ikke hun har gjort det nok, men jeg vet så lite om sånt. Jeg har lyst på hun som min kjæreste, så jeg kommer til å vente til hun tar kontakt med meg i igjen. Før jeg tar kontakt med henne. Samtidig er jeg litt bekymret om at hvis ikke jeg gjør det, så vil hun miste interesse. En annen ting som er kjipt er de få valgmulighetene jeg føler finnes der ute til å gå på date. Vi har vært på kino, men hva kan man finne på? Skulle vært sommeren.... Kafé har vi gjort. Jeg er sjelden alene hjemme, ettersom det bor 4 andre her nå og hun inviterer ikke meg hjem til henne uten videre. Har vært hos henne én gang. Hun er jo opptatt med andre ting også, men det er ikke jeg... Leter etter jobb og har ingenting å gjøre, så tiden går ikke akkurat fort. Dermed kan det jo virke som hun ikke er interessert ? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg synes det beste å gjøre er å roe ned på initativet. Når man merket at man gradvis blir det eneste eller den mest dominerende konktaktsøkende parten over lengre tid, er det best å kutte ned på kontakten, og se hva slags respons man får. Jeg mener ikke at man skal kutte ut vedkommende helt, eller vær sur og fiendtlig, men bare senk intiativnivået en god del hakk, og se hva som skjer. Blir det helt stille fra begge parter, kan jo det være et tegn. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hun har en del erfaring med gutter og jeg har ingen. Og godt er det, si... Stemmer på Martine her jeg. Hva er mest attraktivt, en som virker som har stor vennekrets, bruker mye tid på å ha det gøy, og virker som en "artig" person som folk liker å være i lag med, eller en person som oppleves som litt innpåsliten, oppleves som har liten vennegjeng, og åpenlyst, nesten desperat forsøker å skaffe seg bekjentskaper eller partner? Jeg sier ikke at personen i det siste eksempelet _har_ liten vennegjeng, jeg sier at det oppleves som om den har det nettopp fordi han ikke bruker den. Tenk deg nå litt hvordan hun opplever deg. Opplever hun deg som den som først skisseres, eller den siste? Evt. hvorfor det? Hvordan kan du endre på dette? Når det gjelder date så er det jo bare fantasien som setter en stopper. Det man kanskje fort tenker, er at man må gjøre en "typisk date ting", som f.eks å gå på kino o.l. Det er da to ting jeg tenker på: For det første, hva er mest gøy av å se en middelmådig film flere ganger på rad, eller å se en ny og spennende ukjent film for første gang? Vell, jeg må innrømme at jeg selv fort faller i fella med at man foretrekker det trygge, det man vet har fungert tidligere, som f.eks. kino. Men hva med å prøve noe helt annet? Hva husker man best, 3.gangen man så Ace Ventura, eller 1. gangen man så Ringenes Herre? Det jeg forsøker å si er at det å gå på Date handler om å ta litt kjangser. Forsøk noe nytt. Det vil både hun og du huske mye bedre. For det andre, så kom jeg på noe jeg har lest i forbindelse med PUA. Det sies at det er viktig å fort oppnå en slags "bli-kjent" følelse. Man må føle at man kjenner den andre personen. Et godt tips, som jeg selv kan skrive under på, er å derfor ta med personen på så mange steder som mulig. Møtes ett sted, ta buss eller trikk til et nytt sted. Gå fra dette stedet til et sted å spise, for så å dra hjemmover igjen sammen. Det er ofte det som skjer imellom det planlagte som huskes Når det gjelder konkrete forslags, så finnes det så mangt. Er dere begge ivrige skigåere, så er det jo en ypperlig anledning til litt langrenn om dagen. En annen mulighet er jo Bowling/Biljard. Dersom det finnes no slags marked eller annet i byen du bor, ta henne med dit, eller bare inviter henne med på en gåtur. Du kommer nok opp med andre ting du vet som som skjer rundt deg, kanskje i forbindelse med skole, jobb eller foreninger du er med i, som også er aktuelle steder å invitere henne med til. Lykke til Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Aldri vent! Livet er for kort til å vente. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Aldri vent! Livet er for kort til å vente. Kan vel gi det er par uker da, for å se det an. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Aldri vent! Livet er for kort til å vente. Kan vel gi det er par uker da, for å se det an. Ikke om en ligger død i vannet i to uker. Det skal være fremgang. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er jo fremgang selv om du ligger død i vannet. Forråtnelsesprosessen er i full gang, og små organismer lever det gode liv i kadaveret ditt. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er jo fremgang selv om du ligger død i vannet. Forråtnelsesprosessen er i full gang, og små organismer lever det gode liv i kadaveret ditt. Mjo... Men da er det ikke fremgang i relasjonsbyggingen, og er det ikke det så driter en i å vene. da kommer en seg i land og finner på noe bedre å gjøre. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg synes uansett man skal gi andre mennesker litt tid når man skal skape et forhold til dem, enten det er et vennskapelig et eller noe mer. Vi er jo ikke roboter. Man må føles seg frem til hva som er riktig. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg synes uansett man skal gi andre mennesker litt tid når man skal skape et forhold til dem, enten det er et vennskapelig et eller noe mer. Vi er jo ikke roboter. Man må føles seg frem til hva som er riktig. Ja, så lenge ting beveger seg fremover. Ved stillstans finnes det bedre ting å gjøre enn å vente. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Han venter ikke, han tester ut hvilken respons han får ved å kutte ned på kontakten. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Så nå at TS er jobbsøker. Du må nok få deg jobb før du får dame. Dessverre... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg får lyst til å fike til deg av og til, brutal_mann. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg får lyst til å fike til deg av og til, brutal_mann. Værsågod. Og i denne tråden fordi? (Antar at det har med å, indirekte, fremstill henne som overfladisk og med golddigertendenser) Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Da antar du rett. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Da antar du rett. Jeg antar at jeg har rett om mine antagelser... Ser oppriktig frem til TS sine oppdateringer. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg antar at du hadde hatt godt av å droppe de negative holdningene mot kvinner, og ikke minst at de unge, håpefulle som er her inne for å få råd og sysnpunkter rundt mellommenneskelige relasjoner ikke hadde hatt vondt av å slippe din ensidige, negative påvirkning. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 En sak har alltid sine ytterpunkter. Hverken jeg, Martine eller brutal_mann kan avgjøre hva som her er rett, kun synse om dette. Stiller meg ikke bak brutals uttalelser her, men det er bra at noen tør å stå litt på ytterkantene. Vi trenger flere slike, det er de som sikkrer at man får alle sider av en sak. Selv heller jeg nok mer mot Martines ståsted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå