Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Dersom man ikke hadd hatt toppidrett ser jeg det som svært sannsynlig at breddeidretten hadde tatt store skader av det også, hvilket hadde medført en kraftig nedgang i folkehelsa. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Har du noen dekning for den påstanden? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Har du noe dekning for noen av dine? Det jeg mener er i hovedsak ting slik som dette: http://www.dagsavisen.no/sport/article358030.ece Når toppidrettsutøvere gjør det godt så inspireres flere unge til å ta opp sporten. Kilde på at flere i fysisk aktivitet er generelt godt for folkehelsen kan du finne selv! Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) EM er lykke for folket. SKal alle liksom vite at det er EM i villsvinskyting dere snakker om? EM i fotball selvfølgelig. Ja, det stemmer nok at det hadde vært mindre helsekø om alle idrettslegene kunne tatt seg av andre helseproblemer i stedet, men jeg mener likevel at toppidrett er så viktig for folkets lykke at det ikke er verdt å legge det ned. Endret 27. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Når toppidrettsutøvere gjør det godt så inspireres flere unge til å ta opp sporten. Kilde på at flere i fysisk aktivitet er generelt godt for folkehelsen kan du finne selv! Ja, noen unge vil ønske å bli toppidrettsutøvere mens mange flere bare sitter forran TV for å se toppidrett som det jo er kontinuerlig sending av hele dagen de fleste helger. Jeg er ikke overbevist over at den totale effekten er positiv. jeg mener likevel at toppidrett er så viktig for folkets lykke at det ikke er verdt å legge det ned. At det skulle være bedre for folks lykke å sitte i helsekø og se toppidrett på tv enn å bli friske er en påstand jeg ikke uten videre godtar. Endret 27. februar 2009 av robertaas Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 At du ikke godtar den betyr ikke at de ikke er sant. Omtrent like godt begrunnet utsagn som ditt ang. helsekøen. Kilder er det som er intressant her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) At om flere leger jobber med faktisk syke og om færre får skader burde det være en selvfølge at ventetiden ble kortere. Jeg regner ikke med at noen vil utfordre den påstanden. At helsekøen helt forsvant har jeg kun hørt live et par ganger fra leger og har ikke sett det på noen skriftlig kilde. Det er likevel mulig at det også finnes en skriftlig kilde. Endret 27. februar 2009 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 EM i fotball selvfølgelig. Hvorfor skulle det være selvfølgelig? Arrangeres det ikke flere hundre forskjellige EM hvert år? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 EM i fotball selvfølgelig. Hvorfor skulle det være selvfølgelig? Arrangeres det ikke flere hundre forskjellige EM hvert år? I denne konteksten er det helt naturlig å anta at det er fotball EM det er snakk om. Forøvrig: hvis tidligere EM kan vise til overskudd (som ikke tar statsstøtte i betraktning), så ja til EM. Stavanger stadion ser jo på muligheter for å bygge ut midlertidig, så der blir det iallefall ikke noen permanent anlegg som står ubrukt i så tilfelle. En opprustning av nasjonal arena kan trengs iallefall Lenke til kommentar
laurell Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 EM i fotball selvfølgelig. Hvorfor skulle det være selvfølgelig? Arrangeres det ikke flere hundre forskjellige EM hvert år? 1) Ola Nordmann som leser de store avisene de siste dagene har kanskje sett at Norge kanskje vil søke EM om noen år. 2) Den første posten inneholder ordet "fotballstation", hvor mange andre idrettsgrener trenger fotballstadioner til EM? Men tilbake til poenget. Dersom Staten skal dekke dette så blir det feil, vi har viktigere ting å bruke pengene til. Om de får dekt pengene ved hjelp av sponsorer og andre måter så vil det føre til at vi har 4-x antall stadioner som har 25.000+++ plasser, det blir alt for mye for lille Norge, jeg personlig vil heller ha full stadion på 11.000 tilskuere enn 15.000 og mange hundre til tusen tomme seter på en fotballkamp. Selv om det hadde vært utrolig artigt med et EM i Norge/(Sverige/Danmark), så stemmer jeg nei for det. Spør meg igjen om 50 år. Lenke til kommentar
Farmand Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Å arrangere EM er noe vi må slå fra oss umiddelbart. For det første må vi bygge flere nye stadioner med langt større kapasitet og regningen er det skattebetalerne som sitter igjen med. Derso det utelukkende finansieres av nøringslivet så er det ingenting å utsette på forslaget. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Slenger meg på denne tråden... Viss du ser på fotballinterresen her til lands er den veldig stor. EM i Norge og Sverige er slettes ingen dårlig ide, dersom Sveits og Østerrike kan klare det, kan vel Norge også. Det største problemet blir stadionene. Korleis me skal klare å fylle dei ut etter EM. Har sett i ein annan tråd om dette, i fotball forumet, at nokre plassar har dei bygd på stadioner slik at det lett kan rivast etter EM. For kven vil vel ha fleire tusen ledige plasser på stadioner... Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) At det skulle være bedre for folks lykke å sitte i helsekø og se toppidrett på tv enn å bli friske er en påstand jeg ikke uten videre godtar. Hvorfor skulle helsekøene påvirkes av EM? Norge har oljepenger nok til å fikse begge! EM i fotball selvfølgelig. Hvorfor skulle det være selvfølgelig? Herregud... Norge skal bygge ny landslagsarene i Groruddalen. 50-60 000 seter. Endret 27. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Norge skal bygge ny landslagsarene i Groruddalen. 50-60 000 seter. Men det er såvidt jeg har skjønt helt uavhengig av EM, stemmer det? Noen som vet mer detaljert om hvor den skal ligge enn "groruddalen"? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Sikkert rundt Ammerud. Tror dette kan være bra for integreringen. Bra at innvandrerne kommer seg på kamp og følser seg norske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå