fnuffleh Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Heisann! Går med tanker om å skaffe meg fullformatskamera, og med en stor lønning på vei i mars åpner mulighetene seg. Har fra før et 400D med 24-105L, 50 1.8, og en 10-20 jeg da evt ikke får brukt. Driver mest med landskapsbilder, men også litt bilder av folk (med blitser på location, ikke innendørs studio). Sistnevnte er noe jeg gjerne vil drive mer med. Jeg er fullstendig klar over forskjellene i værtetting, mpix og størrelse/vekt. Er også klar over de fleste forskjellene mellom crop og FF. Er det noen nevneverdig forskjell i bildeuttrykk eller bildekvalitet mellom 5D og 1Ds mk II? En del av grunnen til overgangen er at jeg liker veldig godt bildeuttrykket jeg har sett fra bilder tatt med 5D. De har et eller annet jeg ikke helt klarer å sette fingeren på! Vil 1Ds mk II gi den samme snerten i bildene? Prisforskjellen brukt er ikke enorm, og værtetting hadde vært staselig innimellom. Erfaringer og synspunkter mottas med takk. Endret 26. februar 2009 av fnuffleh Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Slettet Endret 27. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå