SAGE Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ikke bra.. http://www.theinquirer.net/?article=9056 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Not to good dette, nei, om det stemmer... Glad jeg har betalt for min Opera...! Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 hva i alle dager!!!! detta er noe av det verste... hææ ??? ok... nå skjønner jeg ingenting <--- er i litt sjokktilstand... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeez, han fyren ble VELDIG sur da han fant ut dette da. Jaja, det er vel alvorlig regner jeg med. Får håpe Opera går ut snart med en forklaring på dette her. Det er greit nom med bannerene, jeg begynte jo å lure litt da alle var lokale og slike jeg "ville" ha uten at jeg hadde satt dette i preferences, men jeg har vel egentlig ikke brydd meg om det. Tror ikke jeg kommer til å bry meg om det uansett hva det er, men det hadde vært greit om Opera hadde gått ut med en forklaring på det ja :/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Not to good dette, nei, om det stemmer... Glad jeg har betalt for min Opera...! Tenker det er bull, sjekk ut følgende lenker Operas privacy-statement:http://www.opera.com/support/search/supsea...h.dml?index=453 Og diskusjon om det på forumet: http://my.opera.com/forums/showthread.php?...8262#post118262 Kommentarer til artikkelen på the Inq: http://www.theinquirer.net/?article=9076 Der ser dere plenty forklaring på denne påstanden, av en enkeltperson, som jeg har tilgode å se noe hardt bevis for. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Og en liten kommentar til alle, det er lov å sjekke ting litt opp før man hisser seg opp, SPESIELT når kilden er The inquirer, litt kildekritikk er lov veit dere gutta . AtW Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Det er ikke så overraskende *hvis* det skulle være tilfelle da - noe skal de leve av, eller tror dere at de lager en browser gratis kun for å være greie mot de som av prinsipp ikke liker IE... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Det er ikke så overraskende *hvis* det skulle være tilfelle da - noe skal de leve av, eller tror dere at de lager en browser gratis kun for å være greie mot de som av prinsipp ikke liker IE... De lever av registrering og av å selge reklame, det er da vel ganske åpenbart? AtW Lenke til kommentar
Blib Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Og diskusjon om det på forumet: http://my.opera.com/forums/showthread.php?...8262#post118262 Ahh.. *phew* Glad for det iallefall. Da kan jeg gå him og smile pent til min Opera igjen. Må bare reinstallere Windows først. TG var slem mot den. Ble litt i det meste laget tror jeg Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 De lever av registrering og av å selge reklame, det er da vel ganske åpenbart? AtW Jepp - og 'targetede' reklamevisninger ut i fra hva du er interessert i (m.a.o. hva du surfer etter) er verdt utrolig mye mer enn 'tilfeldig' reklame. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jepp - og 'targetede' reklamevisninger ut i fra hva du er interessert i (m.a.o. hva du surfer etter) er verdt utrolig mye mer enn 'tilfeldig' reklame. Hjelper lite om folk ikke stoler på programvaren din, da kommer du ikke langt (untatt hvis du utnytter et monopol *host* MS *host*), spesielt opera, siden de gjerne henvender seg til "avanserte" brukere (les: de som gidder å skifte ut IE). Derfor tviler jeg på at opera har noen svin på skogen der. AtW Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg regner med at de ikke har gjort det, men det kan jo tenkes at de har prøvd det ut på f.eks. 30.000 nedlastninger uten å si ifra til noen bare for å se om det fungerer bra. Jeg hadde ihvertfall vært fristet hvis jeg kunne tatt det mangedobbelte i betaling for målrettet annonsering, og de driver tross alt business. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg regner med at de ikke har gjort det, men det kan jo tenkes at de har prøvd det ut på f.eks. 30.000 nedlastninger uten å si ifra til noen bare for å se om det fungerer bra. Men det ville vore drepen for Opera dersom nokon kunne bevise at dei hadde "testa" noko slikt. Kan ikkje ta sjansen på slikt. Det ville og vore direkte dumt så lenge måten som blir brukt er tilgjengeleg. Og for den som er i tvil: Metoden er altså så enkel som å slå opp IP-adressa for å lokalisere brukaren slik omtrent, og så sende reklame basert på det. F.eks har NTNU IP-range 129.241.xxx.xxx. Da kan du sende reklame til alle som går på NTNU og brukar Opera utan å samle inn ein einaste personopplysning. Det er vel forøvrig annonseselskapet som driv med dette, ikkje Opera som sådan. Opera får vel berre ein del av inntektene som annonseselskapet har. Det er forresten tydeleg at artikkelforfattaren ikkje veit heilt kva han driv med, og vart veldig riven med av sine "oppdagingar". Kvifor brukte han ikkje td. Ethereal? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Dette er Opera's svar på artikkelen: "Let's see: Ads: The adserver selects ads based on your preferences (if any are set) and your IP-address's guessed geographical location (at least one company sells such information). In some case those IP-to-Geo mappings can result in you getting ads for another region (For a time I got Austrian ads, not Norwegian, because the IP block I was on had been reassigned from Austria to Norway by the international ISP I am using). DLLs: Opera have to open a number of DLLs (it's own and thirdparty) for various tasks, like Network access, access to the graphical system, file system access, and these DLLs may load other DLLs. Many of these DLLs are loaded by thirdparty (i.e. Microsoft) libraries used by Opera. If Opera should not load such DLLs it would have to implement it's own Operating System. Additonally, Plugins and Java are also loaded as DLLs. Threads: In most cases these threads will be created by the DLLs, not Opera, the timecritical ones are probably UI/network related, probably System threads. In fact, on my system all the threads, execpt Opera's own, looks to be created by the same DLL, and unless I am seriously misunderstanding things, Windows Explorer and other applications are hooked into the same DLL (the addresses listed are the same). PGPmn.dll: This is, according to its own description the "PGP Shell Menu Extensions", and unless I am seriously mistaken, this is the DLL that controls the menu displayed (if you have PGP installed) when you right-click on an item in the Transfer Panel and select the PGP item that is listed there alongside the "Scan for Viruses", "Winzip" and "Send to" menu choices, among other things. (BTW: As the PGP keyring files are in a known location, and are encoded using a known format, one does not have to load PGP dlls to access them) Memory: That depends on how many open windows he have at the same time and which ram cache settings he is using (automatic ramcache can take at least 10%), and a number of other things. Lots of windows -> Lots of memory. I think I'd take that article with a bit more than the mandatory grain of salt. -Yngve, Senior Developer" 1 fjær -> 10 høns Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 aurstad: ATWindsor pastet da url til det inlegget. Trenger det da ikke 2 ganger =) Og det er litt artig å se at man roper "ulv, ulv" med en gang Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 aurstad: ATWindsor pastet da url til det inlegget. Trenger det da ikke 2 ganger =) Og det er litt artig å se at man roper "ulv, ulv" med en gang Joda, men man må lese litt før man finner det. derfor jeg skulle bare være snill.. beklager *buhuu* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå