wolf5 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har lagt merke til at klokken på PCen blir hengende bak 2 minutt ekstra per dag. Noen som vet hva dette kan skyldes? IRQ konflikter osv?(ingen oppdaget i device settings) System: WinXP Abit KD7-Raid 2x512Mb TwinMOS RAM AMD 2.1Ghz (xp2700+) 2 harddisker i raid 0. Nevnte også tidligere i forumet (par uker siden) om problemer med reboot. Mulig samme feilkilde? -wolf5 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har det samme problemet på min shuttle med nFORCE2-HK... Anyone? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 kan være det at xp oppdaterer tiden etter internet og din klokke går feil har skjedd med meg før kom nesten 5min for sent på skolen Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 hadde det problemet for lenge siden på en 268, og da var det på grunn av dårlig BIOS-batteri... men nyere maskiner har en lei uanvane med å ikke starte uten batteri(ihvertfall som jeg har erfart)... Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Hovedkortet er splitter nytt. Mulig jeg har satt XP opp til å synce etter internett, men likvel merkelig at klokken detter bak ca 2 minutt hver dag. etter 2-3 dager er jeg 6-7 minutt bak rett klokkeslett. -wolf5 Lenke til kommentar
skvaldregauk Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Prøvd å overKLOKKE? Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Prøvd å oppdatere til siste bios versjon? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Jeg burde vel tenke på å oppgradere BIOS ja med tanke på de problemer som har oppstått. Liker bare ikke å tukle med BIOS oppdateringer på et helt nytt kort. Pleier å gjøre det etter hvert som kortet begynner å bli gammelt. Tror kanskje jeg skal gjøre det i dag når jeg kommer hjem. Krysser bare fingrene på at alt ikke går til H* :-? -wolf5 Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Leitet litt på newsgroups på klokkeproblemet. En person nevnte at Norton Live Update kunne forårsake problemet. Jeg har NAV installert på maskinen min. Mulig feilen ligger der? -wolf5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå