Tore Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei Jeg tegnet nylig en Personforsikring på meg selv.. 100%frisk... ~25år Død = 1mill = 1.411kr Uføre = 1mill = 1.794kr Kritisk sykdom = 300.000 = 535kr Total sum Personforsikring = 3.740kr Er dette en helt normal forsikringsum.? Er noe høyt? Noe lavt? Uten at jeg hadde noe å si om saken så satte de summene utfra "en normal Personforsikring"... Har rundt 1.5mill i lån fordelt på 2pers. Lurer på om ikke jeg hadde klart meg med lavere summer.? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Det hørtes mye ut, men det kan kanskje ha noe med at du er elektromontør av yrke? Regner med det er et yrke som er godt representert på yrkesskadestatistikkene. Samtidig, hvis du ikke har barn er 1,5 mill ved død ganske høyt. Endret 27. februar 2009 av gorber Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Her er det noen ukjente faktorer som må avdekkes før man kan si om du er godt forsikret. Det som er viktig her er livssituasjonene din. Viktige spørsmå blir da: - Er du gift, samboer eller singel - Har du barn? Har samboer/kone barn? Evt særkullsbarn eller felles barn? - Har dere skrevet testament/samboeravtale (dersom samboere)? - Hvem har hjemmel til eiendommen dere har belånt? Begge to, eller kun den ene av dere? Endret 28. februar 2009 av learntofly Lenke til kommentar
showman Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Vet dette er en gammel tråd, men er vell ingen vits i å lage ny post. Hva syns dere egentlig om uførepensjon / uføre forsikring og eller livsforsikring? Jeg føler at dette er noe Vital har prakket på meg. Får følelsen av at de prøver å gjøre folk redde får at det skla skje deg noe, også selger de deg produktet. Har lyst til å si opp. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Jøss, gammle tråd det.. Jeg endte etter denne tråden opp med å sette ned beløpene. Å jeg er på en ny runde med selskapet for å kanksje sette ned enda mer, for jeg synes det er galskap å betale 4.500kr årlig (eller 90.000kr+ på 20år) for noe man sansynligvis ikke får bruk for... En livsforsikring, selv om det høres svært så personlig og privat ut, så ser vertfall jeg nå på det som kun logistikk i økonomien... Er det noen, som følge av at du dør, trenger penger? Foreksempel, har man samboer og huslån på 1mill, så er det logisk å ha en livsforsikring på 500.000 som dekker din del av huslånet, slik at samboer fortsatt kan bo i huset, eller ikke må selge med tap... Uføreforsikring er kun for ego... Hvis du blir ufør å må over på svært redusert inntekt fra nav, klarer du deg? Trenger du en "buffer" for å omstille deg? Det er en forsikring akkurat som bilforsikring, bare at det er din kropp å ikke en metallklump... Forsikringene er ikke tull, men beløpene selskapene mener de skal ha er "tullete"... Behovet må du selv vurdere.. Har du ikke boliglån eller noen som er "avhengig" av deg, så trenger du ikke livsforsikring heller... Endret 11. oktober 2011 av Xkraft Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) for noe man sansynligvis ikke får bruk for Slik er det med alle forsikringer, sannynligheten for at man trenger den er liten. Sannsynligheten for at man tjener på den økonomisk er enda mindre. Personlig mener jeg uførepensjon er noe alle yngre bør ha, og da en forsikring som ikke bare dekker ulykke, men også sykdom. Er man student og over 26 år må man nøye seg med rundt 130000 i året om man blir ufør, noe som er altfor lite å leve på. Også mange som ikke er studenter som får problemer med boliglån viss de blir uføre, så en Uførepensjonsforsikring er gull verd. Endret 11. oktober 2011 av KjellV Lenke til kommentar
aleksander1404 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 all type forsikring har variabler og da anbefaler jeg å få forsikringene på anbud, slik du kan sammenligne og velge det du føler kommer best ut med. sparer tid og penger, så søk på anbud forsikringer så får du flere alt, så sparer du kr eller får bekreftet at du har det beste. gratis er de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå