MST Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei. Har fått nytt nett fra Canal Digital og skal koble opp min trådløse router til CD-modemet. Routern er en ZyXEL G-2000PLUS v2. Men når jeg kobler til den får jeg ikke noe nett..Hva er galt? Får nett hvis jeg kobler modem direkte til pc. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Koble modemet i internettporten / WAN i routeren. Resett modemet ved å stikke en pennespiss inn bak til lampene foran blinker etter ca 10 sek. Vent noen minutter til modemet er synkronisert. Alternativt så kan du velge å klone macadresse i routeren. Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Ok, så jeg MÅ resette modemet? Siden det holder å bare koble routern til modemet via WAN porten også søke etter trådløst nett? Endret 26. februar 2009 av MST Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det som er fakta nå er at modemet er leaset ut til nettverkskortet på din PC. Denne leasen må frigjøres ved å slå av modemet slik at lease blir slettet eller resette modemet. Det sistnevnte er sikreste metode. Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Okei, da skal jeg skru av modemet i litt over 30sek og se hva som skjer;) Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Hjalp ikke å skru av modemet i 30sek... Kan det ha noe med at jeg har brukt routern sammen med telenor før? Og at den har vært sammenkoblet med en annen SpeedTouch router.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Logg inn på routeren og sjekk at den står innstilt til å hente ipadresse automatisk. Hadde du Telenor og modem foran så er det mulig at routeren står i PPPoE ennå. Som nevnt tidligere så lønner det seg å resette modemet, ikke bare slå det av og på. Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Hvordan kan jeg sjekke om routern står i PPPoE? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Da må du logge inn på den http://192.168.1.1 med rett bruker/passord. Resetter du modem og router så skal du komme på nett med defaultinnstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå