Warhammer Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei, vil bare si at jeg spiller stort sett bare online spill og akkurat nå Warhammer. Har en AMD64X2 3800+ 2.0 GHz Socket939 som var ny gamerpc fra Komplett. HK er et MSI K8N SLI-F, nForce4 SLI, Socket 939 SATA, GbLAN,ATX,RAID,DUAL-DDR,PCI-EX16. Har også et 8800 grafikk kort. Har et Cooler Master Wave Master sølvkabinett aluminium. Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB, 2 sett. Denne "lagger" når det blir action i spillet, går greit når jeg spiller sammen med ca 10-20 characters, men ikke når de store battles oppstår. Har ikke OC noe. Mine spørsmål blir da: 1 Er det noen muligheter for å oppgradere sånn at maskinen min blir bra nok til å spille "laggfritt"? 2 Innvestere i en ny pc? Håper på svar da jeg ikke forstår hva som er forskjellen mellom de forskjellige merker, komponenter i maskinen. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Har du bare 1GB RAM!? Jobber harddisken mye når det lagger? Sjekk oppgavebehandling (CTRL+Shift+ESC eller høyreklikk oppgavelinja) og se om all den fysiske RAM-en er brukt opp. Målt fps-en? (du kan bruke FRAPS). Kan du beskrive hakkingen? Er det kontinuerlig lav fps så er antagligvis cpu/ram/skjermkort for svakt. Hvis går i bølger (lav/høy) kan det være noe du kjører i bakgrunnen som tar mye ressurser. Lenke til kommentar
Warhammer Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Har du bare 1GB RAM!? Jobber harddisken mye når det lagger? Sjekk oppgavebehandling (CTRL+Shift+ESC eller høyreklikk oppgavelinja) og se om all den fysiske RAM-en er brukt opp. Målt fps-en? (du kan bruke FRAPS). Kan du beskrive hakkingen? Er det kontinuerlig lav fps så er antagligvis cpu/ram/skjermkort for svakt. Hvis går i bølger (lav/høy) kan det være noe du kjører i bakgrunnen som tar mye ressurser. Har 2 Gb ram, harddisken jobber mye ja. Virkelig store battles så stopper bildet opp, men kan bruke tastaturet for å gjøre ting, men kan ikke se det. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Såpass Pcn din holder minimumskravene, men her hevdes det at det ikke holder: http://www.gamespot.com/features/6197926/index.html Gamespot hevder at spillet krever mye av alle komponenter, ser ut som du må oppgradere alt. Warhammer Online: Age of Reckoning minimumskrav: For Windows XP · 2.5 GHz P4 (single core) processor or equivalent · 1 Gigabyte RAM · A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 · At least 15 GB of hard drive space For Windows VISTA · 2.5 GHz P4 processor or equivalent · 2 Gigabyte RAM · A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 · At least 15 GB of hard drive space -------- Om du stiller ned på grafikken? Oppdaterer grafikk- og chipset-drivere? Har er en artikkel om tuning av Warhammer Online: http://www.regularsexpressions.com/gaming/...es-performance/ Lenke til kommentar
Warhammer Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Takk for svar og linker som jeg skal lese igjennom, virker som jeg må OC prossesor og evt skaffe bedre/mer ram og evt skjermkort. Vet ikke hva mitt HK supporter evt. hvis jeg skulle byttet prossesor. Lenke til kommentar
Warhammer Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Ok, har lest meg til at jeg trenger raskere prossesor, skal prøve OC den. Men lurer på om jeg kan få tak i bedre ram og evt skjermkort som passer på mitt HK. Veldig bra svar forøvrig, Takk JAPCU Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Et slikt oppsett bør holde. Hvilket 8800 skjermkort er det da? Lenke til kommentar
Warhammer Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Gainward Bliss Geforce 8800 GT PCX 1024 MB TV DUAL DVI kort som jeg fikk etter at et 7950 kort jeg fikk var ødelagt. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Da tror jeg nok du ikke trenger et nytt skjermkort. 8800GT er fortsatt et bra skjermkort så Endret 26. februar 2009 av Head-Hunter Lenke til kommentar
Warhammer Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Ok, bra, men jeg hadde håpet å slippe bytte HK også. Ikke mulig med bedre/raskere ram på mitt HK? Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 du burde kjøpe raskere ram, det koster bare ett par hundrelapper. Ellers kan du overklokke hele systemet(ram, cpu og gpu) det kan være lurt å ha en vifte på ram og eventuelt kjøpe en god kjøler(thermalright ultra 120 extreme, den kjølern blir aldri å bli utdatert, verdens beste.). søk litt på forums(google og) og finn ut hvor mye andre har klart å overklokke skjermkortet. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 En oppgradering er bare en utsettelse av det uungåelige. For å få markant bedre ytelse er det ingen vei utenom nytt HK, CPU, RAM osv. Det er klart du kan få noe bedre ytelse med bedre minne, men spørsmålet er om ikke pengene er bedre anvendt på en helt ny PC. Den gamle kan du jo selge, eller den kan være en grei allround surfemaskin, filserver e.l. Jeg går ut fra at du allerede har forsøkt nyeste drivere og oppdateringer til Windows, for ikke å snakke om å fjerne alt mulig tjafs av unøndvendig programvare, og evt. re-installert Windwos hvis det er en stund siden du gjorde det sist. Lenke til kommentar
Warhammer Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Takk for alle svar, tror jeg skal bruke penger på en ny maskin og heller øve meg litt på OC,mekking av den gamle som fortsatt er god nok til det meste... Har tittet på pc fra PC-stylisten, 2 modeller til ca 13000, noen som har erfaringer, meninger? Sorry, mener PCstyling.no Endret 27. februar 2009 av Warhammer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå