EskeRahn Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Nei, dessverre. Så får heller printe ut og tegne på pilene selv. Har du prøvet at under "Teikne figurar" i oplæg? Du kan jo lave det selv som to vandrette streger og fire små skrå. Det er jo en engangsfornøjelse at lave det lille 'puslespil', så kan du bruge den igen og igen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 (endret) 2bb1 skulle ha det til eit anna program, ikkje for forumet, og dei mogelegheitane for å lage figurar som er ein del av standard LaTeX har ein litt annan syntaks enn den mimetex bruker (sjå kapittel 5.2 i lshort (PDF)). I standard LaTeX ville ein skrive noko slikt: \begin{picture}(10,5) \put(0,1){\vector(1,0){10}} \put(10,5){\vector(-1,0){10}} \end{picture} Endret 16. september 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Det fungerte faktisk, Torbjørn. Litt rotete med så mye i formelen, men bedre enn ingenting. Takk skal du ha! Endret 16. september 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
Morridini Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Hmm, det var ikke gyldige koder i LaTeXiT som jeg har på min mac, mulig programmet ikke støtter like mye som forumet her. Litt sent svar, men bedre sent enn å måtte tegne hele tiden. Vi har kommandoen \rightleftharpoons som gir; Og ved bruk av amssymb pakken kan du få en annen med hele piler (og ikke halve som over) ved bruk av \rightleftarrows, desverre støtter ikke forumet denne siste. Bytt left og right om du vil bytte hvilken som er øverst og nederst. Endret 25. november 2010 av Morridini Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Kvaliteten på skriften er i grunn latterlig lav, og blir for grumsete. Er det ikke mulighet for å implementere bedre modul? Eventuelt dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Eigentleg einig, men det er feil stad å ta opp dette, då eg ikkje har noko som helst med saka å gjere. Den rette staden å spørre om det på er nok trackeren. Dessverre har nok Drift truleg ei liste med ting som må/bør gjerast at bytte av mattemodul sannsynlegvis vert veldig nedprioritert. Men om det skader jo ikkje å fremje eit ynskje. Grunnen til at mimetex vart benytta i utgangspunktet var, om eg ikkje tek heilt feil, at Ueland vart tipsa om det, og fann at det var veldig enkelt å ta i bruk, so då vart det implementert ganske fort. Eit anna alternativ er Mathjax. Det har vore eit par diskusjonar om slikt på tex.stackexchange.com: http://tex.stackexchange.com/questions/2692/comparing-mathjax-and-mathml http://tex.stackexchange.com/questions/129/embedding-latex-equations-into-a-webpage/310#310 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hvordan skriver jeg den loddrette streken som markerer resultatet av et bestemt integral før du har satt inn grensene? (Litt krøkkete formulert, men jeg håper folk skjønner hva jeg mener.) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Tasten rett over tabulatortasten på tastaturet. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Er det noen gode måter å skrive inn systemer av ligninger på?Edit:Fant ut av det. Kan være greit å ha det med i førstepost kanskje? \begin{align*} 4a+b &= 2 \\ 19a+b &= 1 \end{align*} Endret 12. oktober 2013 av wingeer 1 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Er det noen gode måter å skrive inn systemer av ligninger på? Edit: Fant ut av det. Kan være greit å ha det med i førstepost kanskje? \begin{align*} 4a+b &= 2 \\ 19a+b &= 1 \end{align*} Det er med, gøymd under Mellomrom og linjeskift. Endret 12. oktober 2013 av Torbjørn T. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Er det noen måte å få dette til å virke på? Det skal være gangetabellen med sentrert på =. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Er det noen måte å få dette til å virke på? Det skal være gangetabellen med sentrert på =. Det er eit problem at forumet set inn HTML-kodar når ein trykker enter, noko som er kjelda til alle <br>-greiene. Den enklaste måten å unngå det på er å ikkje bruke linjeskift i det heile tatt, noko eg har gjort i koden over. Nummereringa fungerte heller ikkje veldig bra, difor bytta eg til align*. Det brukte å fungere om ein var i BBkode-modus i staden for rik tekst-modus, men no ser ikkje det ut til å virke heller. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Er det noen som greier å skrive dette fint: ? r_1, r_2, ..., r_N Jeg får til å skrive Men med god matematisk notasjon bør det være et komma før og ett bak. Hvis jeg prøver å skrive komma før og etter \ldots får jeg... ...som ser helt horribelt ut. Dessuten skulle det vært mellomrom etter kommaene mellom r_1 og r_2, men de vises ikke. Endret 29. mars 2015 av Ljóseind Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 Er det noen som greier å skrive dette fint: ? r_1, r_2, ..., r_N Jeg får til å skrive Men med god matematisk notasjon bør det være et komma før og ett bak. Hvis jeg prøver å skrive komma før og etter \ldots får jeg... ...som ser helt horribelt ut. Dessuten skulle det vært mellomrom etter kommaene mellom r_1 og r_2, men de vises ikke. Vert litt betre med eit eksplisitt mellomrom, altso \<mellomrom>. Men ja, den implementasjonen som er brukt her (Google sin, iallfall for kode med mindre enn 200 teikn eller noko) er ikkje den som ser best ut. 1 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Ok, takk. (Test: ) Endret 29. mars 2015 av Ljóseind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå