Gå til innhold

Hjelp med formatering


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal formatere fra Vista/Win7 til Windows XP Pro. Så dette er hva jeg gjør:

 

 

*Jeg setter in cden. Skrur av pcen, skrur den på. Ingenting skjer

*Jeg skrur av pcen. Starter-Setter inn Cden- Ingenting skjer

*Jeg prøver også å la cden kjøre til setup.exe. Men da går det ikke an og trykke på noe. Alt henger seg opp.

*Jeg prøver og gå inn på boot ting på oppstarten men finner ingen alternativer som sier 'Boot'.

*Jeg prøver og søke. Men ingenting hjelper.

 

Så nå spør jeg: Har noen her en ide om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Pc'n starter ser du en skjerm med merket til pc'n. "ACER", "FUJITSU SIEMENS", "HP" etc. Da ser du noen "snarveier" på den skjermen hvor det står eksempelvis "Setup" eller "Boot Menu", og disse er som oftest koblet til F2, F8, F10 eller F12, avhengig av merke. Ser du noe med boot-menu, trykk på denne, og endre rekkefølgen av bootprioritering slik at CD/DVD kommer først. Da vil pc'n først se om det er noe å boote fra på cd'n/dvd'n før den ser på harddisken :)

 

Alt dette skjer som sagt i det du skrur på pc'n :)

Lenke til kommentar

Ja, legger til at dersom du ikke ser noen "Boot Menu", kan dette også endres i BIOS, da gjerne ved hjelp av tasten Delete. Alt dette skal det stå mer om i manualen til PC'en eller hovedkortet, alt ettersom om du kjøpte en ferdig PC eller bygde den selv.

 

Du kan også gjerne beskrive mer nøyaktig hva som skjer når alt henger seg, når du prøver å kjøre Setup inne i Win 7. Kan dette skyldes at XP ikke kjenner igjen Win7 og dermed henger seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...