sdf123 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 En kamerat skal hjelpe meg med service på bilen da jeg ikke har så altfor mye peiling på det, men jeg skal handle inn delene: Bremseklosser og skiver foran Oljefilter Pollenfilter Dieselfilter Bremsevæske Jeg ringte og bestilte og totalt ble det 3455kr. Er ikke det dyrt? Jeg ringte da et merkeverksted. Det gjelder en 2002 Audi a4 1,9tdi. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 En kamerat skal hjelpe meg med service på bilen da jeg ikke har så altfor mye peiling på det, men jeg skal handle inn delene:Bremseklosser og skiver foran Oljefilter Pollenfilter Dieselfilter Bremsevæske Jeg ringte og bestilte og totalt ble det 3455kr. Er ikke det dyrt? Jeg ringte da et merkeverksted. Det gjelder en 2002 Audi a4 1,9tdi. Egentlig ikke, siden skivene er det som presser prisen opp. Likevel tror jeg du kan spare litt på å kjøpe delene uorginalt, men du må nok regne med mellom 2500-3000 kr uansett. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Ok, så det er skivene som er dyre? Er man nødt å bytte dem også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Dersom de er slitt ned under fabrikkens spesifikasjoner, må de skiftes. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 lønner seg å ta en tur til sverige i disse tider nå som kursen er meget bra. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Har sendt en mail til Nilsson Bil nå, så får jeg se hva dem sier. Bor jo i Østfold, så er jo ikke lange turen til Skee. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 det var lurt. jeg vet ikke hvor kjapt de svarer på mail på nilsons bil. jeg får aldrig svar. men husk å legge med chassinr, de bruker det flittig der. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Har du brukt dem før? Event kenner du til noe erfaring med dem? Og hvordan pleier dem å være på priser? Jeg har ikke fått noe svar fra dem enda på mail! Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 de pleier å være greie der. men ang mail tror jeg du ikke får svar. ta en tlf til de, men husk å ha chassinr klart. eks, jeg var i stockholm her om dagen. jeg fylte 50 liter diesel, sjekket banke dagen etter, da hadde jeg betalt 320 kr. så aj det lønner seg å handle i sverige nå om dagen. tror kursen er på 77.- Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg fikk faktisk svar på mail, men hadde ikke skrevet med chassie nummeret så sendtre et svar med det i, hører jeg ikke noe innen mandag så ringer jeg dem igjen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Dieselfilter og pollenfilter er svindyrt orginalt. Resten er sånn midt på treet. Du finner mye billigere deler enn det der. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Hvor kjøper jeg uorginalt? For man trenger kanskje ikke orginale filtre? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Mekonomen, Torshov eller biltema - Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Hvilke av delene som jeg har listet opp ville dere kjøpt på Mekonomen, Torshov eller Biltema og hvilke ville dere kjøpt orginalt? Og er det noe forskjell på disse: Mekonomen, Torshov eller Biltema ? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvilke av delene som jeg har listet opp ville dere kjøpt på Mekonomen, Torshov eller Biltema og hvilke ville dere kjøpt orginalt? Og er det noe forskjell på disse: Mekonomen, Torshov eller Biltema ? Velg mekonomen, de selger kvalitetsdeler som er like gode, eller bedre enn orginalt. samt at prisen ligger på et fornuftig nivå. Hold deg unna biltema. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Registerreim fra mekomomen røk på min gamle mondeo. Fabrikkfeil sa de. Ingen garanti, og ingen erstatning for skadene som ble påført. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvilke av delene som jeg har listet opp ville dere kjøpt på Mekonomen, Torshov eller Biltema og hvilke ville dere kjøpt orginalt? Og er det noe forskjell på disse: Mekonomen, Torshov eller Biltema ? Velg mekonomen, de selger kvalitetsdeler som er like gode, eller bedre enn orginalt. samt at prisen ligger på et fornuftig nivå. Hold deg unna biltema. BilXtra og Mekonomen har samme grossist, så mange av delene man finner hos hverandre kan være er de samme i annen innpakning. Mekonomen har også flere av de samme delene man finner på Biltema, til en langt høyere pris. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Fikk pristilbud fra Nilsson Bil i Skee på SEK 8500.-. Det inkluderte alle delene som jeg har skrevet over + ny olje og jobben med å bytte det. Vil dere si at det å bytte bremseklosser og skiver foran + oljefilter, pollenfilter, dieselfilter, bremsevæske og olje er en vanskelig jobb? Kan jo si hva de forskjellige orginale delene kostet da jeg kjøpte dem i dag: Bremseklosser x2 = 994,63 Skiver foran x2 = 1457,88 Oljefilter = 117,18 Pollenfilter = 238,44 Dieselfilter = 446,90 Bremsevæske = 200,29 Jeg kunne levere tilbake bremseskivene om jeg trengte å bytte dem. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 kommer på ca 6500 norske det da kursen er jo meget bra om dagen Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, 3000kr for jobben. Men ang det jeg skrev om jobben, det er ikke stor jobb å skifte disse delene vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå