Poppadoodle Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei, har nylig startet opp igjen med full trening og trenger litt hjelp. Har et par spørsmål og lurer også på om jeg kan gjøre noe for å få treningsprogrammet mitt bedre. Først, jeg er 187 høy (sist jeg sjekka) og veier ca. 90 kilo. Er altså litt rund i kantene og det er først og fremst det jeg skal gjøre noe med ved å trene nå. Treningsprogrammet: Mandag: Sykling/jogging Situps 50x3 (ikke alltid repetisjonene blir sammenhengende, men har alltid som mål å klare 150) Tirsdag: Skulderpress 10x3 Skulderting2 (den der du løfter opp armene til siden...) 10x3 Smalbenk 10x3 "Triceps der du løfter hantlere bak hodet ditt" 10x3 Onsdag: Sykling/jogging Situps (til siden, trener "obliques") 50x3 Kne til bryst øvelse, også for å trene obliques 30x3 Torsdag: Legg extension 50x3 Knebøy 50x3 (uten noen vekter.. Men skal gå over til å bruke stang istedet og ta 10x3) Deadlift (for rygg) 10x3 Bent over row 10x3 Roing med hantler 10x3 Fredag: Sykling/jogging Situps 50x3 Lørdag: Benkpress 10x3 Skråbenk 10x3 Biceps curl med stang 10x3 Biceps curl med hantler 10x3 Søndag: Trene underarmene 10x3 Så. Mine spørsmål: 1. Er det noen mangler i dette treningsopplegget? 2. Burde jeg muligens øke antall repetisjoner til 12-15 istedet for 10? 3. Hva er viktigst når det gjelder situps? Ta sammenhengende eller ta mange? 4. Er proteintilskudd dårlig når du prøver å bli sterkere i tillegg til å gå ned i vekt? 5. Burde man i såfall ta proteintilskudd (og kreatin) hver dag eller bare tirsdag, torsdag og lørdag? Takker for svar! Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg tror du burde ta et par dager med pause, kroppen jobber minst like mye da, om du har trent godt de andre dagene. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Feilpost Endret 26. februar 2009 av PaperWalls Lenke til kommentar
Grand Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du trener 7 dager i uka, og du burde kutte det ned til 4. Du kommer til å bli temlig sliten etterhvert av å holde på sånn som det der. Prøv å slå sammen et par dager osv. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Neida. Han har faktisk for mye pauser. Disse Jogging-/syklingdagene kan jo regnes som fridager. Hvis du vil brenne fett effektivt på kort tid, så bør du løpe/jogge hver dag rett etter at du har stått opp på morgenen. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 hva er poenget med å ta 150 sit-ups på trening? få sterke hoftebøyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå