Gå til innhold

ny pc spill krasjer

Anbefalte innlegg

Investerte i ny pc forrige torsdag og gledet meg til å begynne å spille igjen.

Men hva skjer, jo samtlige spill begynner å krasje etter to-tre minutter (fra Half-Life til Soldier of Fortune). Lyden hakker og bildet stopper helt opp. Eneste utvei er å re-sette maskina.

Jeg er sikker på å ha installert de siste driverne for grafikk-kortet, så det kan vel ikke være problemet ?

Når jeg kjører DirectX diagnostic ser jeg at "nvdisp.drv is uncertified", det samme er VIAUDIO.VXD. Hva betyr dette ?

Jeg er ikke noe ekspert på pc-er og er takknemlig for svar.

hilsen Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med The Dark One.

Jeg hadde akkurat samme problemet når jeg hadde innstallert min PC med de nyeste via og nvidia drivere. Prøv med 4.35 versjonen av Via og 21.80Nvidia. Det funka fint hos meg. Tok seinere sjangs på å legge inn nyeste skjermdriverne. Det fungerte fint med 4.35 Via. Men vet at flere har prob med 23.11 driverne uansett.

Lenke til kommentar

Krise!!!

Jeg har installert Via 4 in 1 uten at det har løst problemet.

Maskina ser ut til å leve sitt eget liv, jeg mottar en masse "fault protection"- feil, explorer errors etc.

Ingen programmer funker skikkelig.

Skal prøve å få lastet ned de gamle driverne fra en annen maskin og installere dem.

Er dette kun en driver konflikt eller kan skjermkortet vaere deffekt ? Kjøpte det for 6 måndeder siden.

Tom

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 16:06, EvilHomer skrev:

disse hardware-folka har vel greie på saken sine, tenker jeg! de påstår at xp-prosessoren kan ha problemer med kt133-chipsettet! skal vel kanskje ikke se bortifra at det er der problemet ligger!?

Antar at vedkommende har KT133A brikkesettet, og ikke KT133, selv om det siste oppgis i signaturen. KT133A har støtte for 133 MHz FSB, mens KT133 kun er "godkjent" for 100 MHz FSB. Et tegn på at hovedkortet er basert på KT133A brikkesettet er støtten for UDMA100, som mangler som standard på KT133 (kan dog være inkludert via egen RAID-kontroller).

Til deg som hadde problemet med ustabilitet: Hva slags hovedkort har du? Merke, type?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...