Mr2992 Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Den er ca. 46-48cm lang Dilmener 585 står det som stempel logo (har ikke anelse om hva det betyr). Den er ca. 0,8cm bred og 0,3-0,4cm i høyde. Det er arvegods, men hørte at verdien er på ca. 25k kr, men jeg selv er ganske ukjent med gull så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg noe om dette her? Det skal visst være tyrkisk gull kjede. 1. Hva står det der DILMENER 585 for? 2. Hva vil anslått verdi være? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Nå har ikke jeg peiling i det hele tatt på gullkjeder osv, men det å gå til en gullsmed kunne jo vært et tips ? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Dra til en gullsmed eller en brukthandler? som driver med slikt. Lenke til kommentar
Mr2992 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 jo det er sant, satt hjemme nå tenkte kanskje det var en måte man selv kunne sjekke sånt på hvis jeg eventuelt vil kjøpe selv gull senere! Lenke til kommentar
-edvard- Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) 585 betyr at smykket er av 58,5% rent gull, eller 585g per kilo. Rene gullsmykker ville det ikke gått an å bruke, i og med at gull er et for mykt metall, og ville fått massebulker og forsvunnet gradvis. Derfor legerer man det sammen med andre metaller (ofte kobber) slik at det skal bli mer slitesterkt Dylmener er nok et smykkemerke, men verdi har jeg ingen formening om Endret 26. februar 2009 av -edvard- Lenke til kommentar
Nabbkaka Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Vei det. Det er vanskelig å si noe om kjedets verdi uten å vite hvor mye det veier. Endret 27. februar 2009 av Nabbkaka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå