konduktans Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg fikk nettopp tak i to (i min verden) store høyttalere og en 10" subwoofer som jeg vil koble sammen. Høyttalerne var med i et mikroanlegg fra JVC, men CD-spilleren på anlegget er ødelagt, så jeg tenker at det er litt unødvendig med en ekstra boks. Det første jeg tenkte var å koble gjennom subben, ettersom den har både innebygget forsterker og speaker out bak. Men det funka ikke. Slik ser suben ut bak: http://www.av-connection.dk/Include/ShowPi....asp?PicID=3368 Sånn ser høyttalerne ut: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=284923 Spiller & sub: https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_02...52307_thumb.jpg Høyttalerne er 4 ohm og et ukjent antall watt. De består av to 5,25"(?) elementer og to diskanter. Noen som veit hvordan jeg skal koble og hvilke kabler jeg trenger for å koble utenom den fordømte CD-spilleren? Lydkilde er forøvrig en 3,5mm hunn. Jeg tror jeg har alle kabler jeg trenger. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hmm La meg se om jeg har forstått deg rett.. Du har en gammel JVC spiller (cd spiller) som du ikke skal bruke? men du må ha en signal kilde!! Subwooferen du viser til (såvidt jeg kan se), har innebygget forsterker, men den er bare til subwoofer elementet inne i kassa. IKKE til noen stereo høyttalere!! Det at du ser at det er høyttaler terminaler bak på subwoofer, betyr ikke at høyttalerene dine blir matet med lyd fra subwoofer.. De er til å ta ut et signal fra en annen forsterker og gjøre signalet om til et svakere signal som kan mates inn til forsterkeren i subwooferen.. Er på jobb nå, men legger ved en kjapp tegning på hvordan det skal kopples opp for å få lyd.. enkel_oppstilling.bmp Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 HmmLa meg se om jeg har forstått deg rett.. Du har en gammel JVC spiller (cd spiller) som du ikke skal bruke? men du må ha en signal kilde!! Subwooferen du viser til (såvidt jeg kan se), har innebygget forsterker, men den er bare til subwoofer elementet inne i kassa. IKKE til noen stereo høyttalere!! Det at du ser at det er høyttaler terminaler bak på subwoofer, betyr ikke at høyttalerene dine blir matet med lyd fra subwoofer.. De er til å ta ut et signal fra en annen forsterker og gjøre signalet om til et svakere signal som kan mates inn til forsterkeren i subwooferen.. Er på jobb nå, men legger ved en kjapp tegning på hvordan det skal kopples opp for å få lyd.. Signalkilden blir en MP3-spiller eller liknende. Jeg vil tro at den ikke klarer å drive de to "store" høyttalerne alene. Så det jeg mao må gjøre er å A) kjøpe forsterker eller B) fortsette å bruke JVC'n? Får jeg tak i en forsterker til sånn 500 noe sted? Vil helst ha noe bittelite jeg kan gjemme bak tv'n eller noe slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå